donderdag 15 augustus 2013

Wij zijn geen slaafs dienende robotten

Wij zijn geen slaafs dienende robotten
In behandeling genomen onder ID: k6IFeolEVl8Jnf-cDB3ogw

Beste burger,

Voor eens en altijd, U betaalt mijn salaris niet, dat doet de organisatie waar ik voor werk. Net zo min als ik het salaris van de caissière bij de AH betaal of die van de monteur in de garage.

Ik betaal aan zijn of haar werkgever en die betaalt het personeel. U betaalt mijn werkgever niet eens, u betaalt belasting als inwoner van Nederland en krijgt daarvoor heel veel diensten terug. En zonder die diensten zag het er heel anders uit in Nederland, niet beter overigens.

Dat betekent dus dat ik ook niet bij u in dienst ben. U vraagt een dienst die ik namens mijn werkgever zo goed mogelijk probeer uit te voeren. Dat het niet altijd kan zoals u dat wilt is dan jammer. U bent niet onze enige klant.

Binnen de gestelde regels doen wij ons best, regels die er ook zijn om u te beschermen en niet zoals velen denken om u te pesten. Beste burger, vergeef ons dat we maar al te menselijk zijn en geen slaafs dienende robotten.

Met vriendelijke groet,
Hendrik Klooster
magazijnmedewerker gemeente Zwolle


Klooster kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'egoïstisch (burger bekommert zich niet om publieke zaak)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Subscribe
Reeds 23 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Jan - 22-July-2008 @ 20:40 - ^Env( - Moderate
Hallo! Hallo!! ....... Zal ik dan maar het licht uitdoen??


Burger - 26-August-2007 @ 22:25 - 82.73.100.85 - Moderate
Ik word als Burger zijnde mijn hele leven bestookt door u en uw collegae met allerhande ambtelijke brieven. Als ik als Burger zijnde niet slaafs dit en dat doe met die papieren zooi van jullie dan heeft dat allerhande vervelende gevolgen. Wij Burger eisen derhalve van u en uw collegae dat u uw werk tot in de puntjes uitvoert. Daar wordt toch belasting voor betaald, of niet soms.


Visitor - 19-May-2007 @ 14:32 - 62.194.192.11 - Moderate
Onzin ik betaal wel degelijk jou salaris dus niet zeuren en je werk gewoon goed doen moet ik ook. Jij werkt in dienst van alle die belasting betalen


Evelyn coppens - 12-April-2007 @ 23:22 - 62.163.25.106 - Moderate
Hr Klooster, uiteraard ben ik het met u eens dat de burger niet het recht heeft u onheus te bejegenen. Ik ervaar alleen net zo vaak zeer uitdagend en irritant gedrag van ambtenaren dan dat ik dat ervaar van burgers als zijnde ambtenaar. Uiteraard hebben wij elkaar allemaal met respect te behandelen maar soms begrijp ik de boosheid van burgers wel. Ik zeg niet dat dat in uw geval ook zo is overigens.


Hendrik - 7-March-2007 @ 11:00 - 212.203.31.165 - Moderate
@Mvr. Coppens. Het punt is niet waar het geld vandaan komt (want op die manier betaal ik als belasting betaler mijn eigen salaris als ambtenaar) Het punt is dat ik als ambtenaar dienstbaar ben aan de burger maar geen slaafse verplichtingen heb. Het past de burger niet om het onmogelijke van mij te eisen, me uit te schelden, fysiek te mishandelen of op welke andere wijze ook misbruik van mij te maken. Het is toch van de zotte dat ziekmeldingen door misdragingen door burgers een belangrijke ziekte post aan het worden is. Als klanten van de AH net zo op zou treden als vele burgers doen tegenover ambtenaren dan werd men masaal bij de deur geweigerd of AH zou de deur helemaal sluiten. De klant is koning als hij zich keizerlijk gedraagt.


Evelyn Coppens - 7-February-2007 @ 17:36 - 217.169.236.12 - Moderate
Mijnheer Klooster, het spijt mij wel voor u maar ambtenaren worden van belastinggeld betaald dus de burger betaald uw (en mijn want ik ben ook ambtenaar) salaris. De cassiere bij de AH wordt betaald uit de winst die AH maakt op de verkoop van producten die de burgers betalen en worden dus ook door mij (en u) betaald.


Gedupeerde - 26-January-2007 @ 11:50 - 85.146.49.90 - Moderate
En ik ben geen slaafs dienende burger. Dus of de overheid regelt dat ze weer macht krijgen of deze jongeslaaf komt in opstand. Andere mogelijkheden heb ik namelijk niet. Justitieel zijn de werkgevers onaantastbaar. Gelukkig zullen ze mijn vuisten wel gaan voelen.


Hendrik - 10-January-2007 @ 16:22 - 212.203.31.165 - Moderate
@ Wouter. Het is waar dat van de belastingen zaken betaald worden waar niet iedereen behoefte aan heeft. Ik betaal ze als werknemer en burger ook en heb ook geen behoefte aan alle zaken die er uit bekostigd worden maar is dat niet de collectieve gedachte van waaruit de balastingen oorsprongkelijk uit zijn voortgekomen? Iedereen betaald mee om het voor zo veel mogelijk mensen het zo prettig mogelijk te maken. Vandaag heb je het nog niet nodig maar betaal je mee voor een ander. Als jij het ooit nodig hebt betaald iemand anders mee voor jou. Bovendien worden zaken zoals bv riolering centraal geregeld en onderhouden opdat het zo goed en storingsvrij werkt, iets wat niet ieder individu zelfstanding en alleen voor eigen gebruik zou kunnen regelen.


Thijsio - 6-January-2007 @ 12:30 - 84.87.254.52 - Moderate
We leven tegenwoordig in een individualistische samenleving waarin we in onze drang te consumeren (in welke wijze dan ook) we aangewezen zijn op diensten die dit mogelijk voor ons maken. In die drang en eisen worden ons meestal de beste diensten en de meeste keuzes voorgeschoteld. In een overzichtelijker term; we zijn gigantisch verwend geworden.In die verwendheid transformeren wij tot een soort opperwezen dat gebruik kan maken van andere mensen om in onze behoeften te voorzien.Wanneer wij onze zin niet krijgen schijnen we het recht te hebben deze mensen, die hun stinkende best doen voor ons, te schofferen alsof het minderen zijn. Dit gedrag doet mij het meest denken aan het gedrag van mijzelf als de computer niet meer werkt, aggresiviteit. Verdienen mensen niet meer respect?


wouter - 22-December-2006 @ 12:20 - 62.251.10.125 - Moderate
De stelling van dhr. Klooster dat de organisatie waarvoor iemand werkt de salarisssen betaalt van haar medewerkers klopt volledig. Wat echter niet mee genomen wordt in het betoog is dat deze organisaties slechts betaalt worden door haar klanten omdat de geleverde diensten op prijs worden gesteld en omdat er bewust voor die diensten wordt gekozen. Ik kan mij veel, zelfs heel veel diensten van de overheid voorstellen waarvoor niet gekozen wordt door de burgers (lees klanten) en waarvoor de burger dan ook niet wil betalen. De enige reden dat de organisatie (lees overheid) toch geld binnenhaald is vanwege eenzijdig opgelegde verplichtingen (zoals b.v. belastingen) die in Nederland veel hoger liggen dan in de ons omringende landen. Het wordt tijd dat de dienenende ambtenaar zich dit realiseert


Colbart - 20-December-2006 @ 17:19 - 193.173.17.130 - Moderate
De Nederlandse ambtenarij mag monopolist zijn. U kunt naar een andere 'winkel'. Genoeg personen verlaten jaarlijks dit land. Hun vrije keus en dus ook de uwe. Maar ik heb zeven jaar op verschillende plekken in het buitenland gewerkt en ik ben van mening dat de 'prijs-kwaliteit'-verhouding van het Nederlandse bestuur vergeleken met veel 'buitenlanden'erg goed is.


Luc - 19-December-2006 @ 15:08 - 86.211.31.68 - Moderate
Beste Ambtenaar. U draagt een ambt. In het Engels heet u een civil servant. U bent dienstbaar aan de samenleving en haar verantwoording schuldig. Dat geeft de samenleving niet het recht u onheus te bejegenen, maar wel het recht om van u plichtsbetrachting, eerlijkheid en zo nog wat deugden te eisen die u van de winkeljuffrouw bij de Albert Heijn niet hoeft te eisen omdat u nog naar een andere winkel kunt stappen. U bent feitelijk een monopolist, en zoals u inmiddels wel weet: monopolisten moet je altijd iets beter in de gaten houden omdat ze geen concurrentie hebben. Dat doen we dus en het resultaat daarvan vindt u op www.lastvandeoverheid.nl. O ja, wie zou u betalen als we met zijn allen geen belasting meer zouden afdragen? Dus wie betaalt u? Precies. En nu weer gewoon aan het werk.


johnny - 14-November-2006 @ 15:00 - 85.146.233.113 - Moderate
Net of keuzevrijheid iets betekent. Keuzevrijheid met de zorg, lekkuuur. Keuzevrijheid is alleen maar goed voor bovenmodaal; daaroner (80%) heeft er geen zak aan en betaalt er meer voor. En waarom vallen julliue de iq van Hendrik aan, net of jullie dat weten........


kebe - 6-November-2006 @ 18:37 - 24.132.227.246 - Moderate
Hendrik, let even op je spelling als je wat wilt vertellen en ,,wie de schoen past trekt hem aan,,


Jan - 6-November-2006 @ 17:53 - 127.0.0.1, 145.222.178.8 - Moderate
Indirect wordt je door de bevolking betaald. De gemeente haalt haar budget bij het rijk vandaan. De overheid (rijk) gebruikt de belasting om dit budget te verstrekken. Als je naar de overheid toe gaat wil je geholpen worden. Ik denk dat je (vanuit je functie) wel in dienst van de burger staat. De burger is namelijk je klant. Je vertegenwoordigt op dat moment de overheid. Dat mensen het vaak te egoistisch en ongenuanceerd omschrijven dat je in dienst van de burger werkt is een ander verhaal. Onbeschoft zijn en bekrompen denken is gelukkig niet ieders eigen. Denk er is over na dat je zelf ook burger bent en belasting betaalt. Dat je je best doet lijkt mij meer dan logisch.


V'nes - 6-November-2006 @ 13:36 - 195.86.121.2 - Moderate
Kees, ik ben het met je eens. Wat een idioten zitten er tussen zeg....


kees - 6-November-2006 @ 13:16 - 84.105.200.232 - Moderate
Wat zijn burgers toch dom


Hendrik - 5-November-2006 @ 20:08 - 193.239.92.209 - Moderate
@Joep en Kebe Wat als ik als mij een topambtenaar uit de randstad had voorgedaan in plaats van een uitvoeringsambtenaar uit een middelgtote plaats? Werd mijn IQ dan ook in twijvel getrokken of was ik dan een arogante overbetaalde nietsweter? Iemands functie zegt niets over IQ. En ik heb geen tijd te veel maar ben ook wel eens vrij.


joep - 5-November-2006 @ 11:52 - 86.91.153.53 - Moderate
Tijdens het diepgravende nadenken over je status ben je de weg kwijtgeraakt. Maar is ook niet verwonderlijk met een IQ van magazijnknecht bij de gemeente. En veel tijd overdag.


kebe - 4-November-2006 @ 08:20 - 24.132.227.246 - Moderate
magazijnmedewerker, denk nou niet dieper na dan u hoeft.


Jolanda - 3-November-2006 @ 23:22 - 83.85.198.164 - Moderate
Het is inderdaad zo dat de burgers de loon van ambtenaren betalen[moet er nog bij komen], maar lieve ambtenaren als wij burgers er niet zouden zijn dan hadden jullie niks te doen, dus inderdaad doordat wij er zijn worden jullieuitbetaald door de overheid.


max - 3-November-2006 @ 20:43 - 86.91.172.164 - Moderate
als ik kijk wat ik jaarlijks betaal en wat ik daarvoor terugkrijg .... files, bekeuringen, blauwe envelopen en als ik echt iets 'krijg' dan mag ik daar nog eens de hoofdprijs voor betalen bijv uitreksel gemeenteregister.


Wim Olijslagers - 3-November-2006 @ 18:54 - 81.68.125.32 - Moderate
Het is slim dat u de parallel trekt tussen de overheid als werkgever en een andere werkgever. Maar u heeft de pech dat de burger in een gemeente geen keuze heeft en dus geneigd is die directe betaal-relatie te leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten