donderdag 15 augustus 2013

Lakse burger bezorgt ambtenaar administratieve rompslomp

Lakse burger bezorgt ambtenaar administratieve rompslomp
In behandeling genomen onder ID: Yh4ZZ1zs9ecR8bC_eXBuuA

Beste burger,

Te vaak moeten ambtenaren onnodige administratieve handelingen uitvoeren omdat u als burger uw plicht niet nakomt. Het komt nog steeds voor dat de ambtenaar een tasje op het bureau krijgt met de mededeling: 'Zoekt u het maar even uit mijnheer / mevrouw.'

Als u een vergoeding vraagt van de overheid, zorgt u dan dat uw aanvraagformulier volledig is ingevuld en dat alle gevraagde bewijsstukken aanwezig zijn. Dan kan uw aanvraag sneller afgehandeld worden.

U krijgt, als uw aanvraag terecht is, (veel) geld. Het minste wat u kunt doen is het de ambtenaar zo makkelijk mogelijk maken om uw aanvraag af te handelen.

Met vriendelijke groet,
Tineke van der Sloot
bijstandsconsulente bij een gemeente


Van der Sloot kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'ongehoorzaam (burger lapt regels aan zijn laars)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Subscribe
Reeds 27 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

hahahahahahah - 10-September-2007 @ 19:02 - 83.98.239.68 - Moderate
Jezus hoe bedoel je hypocryt kijk naar jezelf! Moet je kijken hoeveel rompslomp we niet van jullie hebben met jullie bekeuringen iedere keer ooit weleens nagedacht dat er ook arme mensen in nederland bestaan die niet iedere keer een boete kunnen bekostigen en waardoor hun kinderen niet te vreten krijgen? Kunnen die kinderen er wat aan doen? en dan nog iets he vuile hypocryt als die ouders in de schulden zitten en hun kinderen niet meer kunnen voeden of de schoolboeken kunnen betalen dan gaan ze maar naar een internaat is het niet? of een pleeggezin? jullie verkloten de maatschappij niet wij!als het aan mij lag hadden jullie gisteren allemaal al geen baan meer gehad (let wel ik praat over de gefrustreerden onder jullie)Nog iets wie bepaalt of een mens een ander mens mag oordelen een mens?


Visitor - 30-August-2007 @ 11:42 - 77.249.228.134 - Moderate
Gezien het aantal administrative fouten dat gemaakt wordt door consulenten als jou.En wat klaag je de afdeling juridiche dienst als tussen buffer daar kan je toch ook tegen klaagen? Muts


derek - 9-August-2007 @ 12:37 - 212.117.106.92 - Moderate
Dat is je werk..domme muts. En je krijgt er nog voor betaald ook! Ons geld.. dus niet zeuren en werken, anders ga je maar aan de lopende band staan. Walgelijk wezen..


Burger - 23-May-2007 @ 14:08 - 82.73.100.85 - Moderate
Beste bijstandsconsulente bij een gemeente, Te vaak moeten Burgers onnodige administratieve handelingen uitvoeren omdat u als ambtenaar uw plicht niet nakomt. Het komt nog steeds voor dat de Burger een stapel papieren op het bureau krijgt met de mededeling: 'Zoekt u het maar even uit mijnheer/mevrouw.' Als u een salaris krijgt van de Overhead, zorgt u dan dat een formulier zo volledig is ingevuld en dat alle ingediende bewijsstukken nog aanwezig zijn. Dan kan een aanvraag sneller afgehandeld worden. De Burger krijgt, als de aanvraag terecht is, (veel) geld. Het minste wat u als ambtenaar kunt doen is het de Burger zo makkelijk mogelijk maken om een aanvraag af te handelen. Met vriendelijke groet, Eeen Burger van een gemeente.


Gert-Jan - 27-February-2007 @ 23:12 - 84.31.34.125 - Moderate
Twee zinsneden vallen me op "onnodige handelingen" en "niet gemakkelijk maken". Volgens mij ergert Tineke zich niet aan de burger, maar meer aan het feit dat ze soms dingen doet die onnodig zijn en niet gemakkelijk. Volgens mij bestaan er geen banen waarin je alleen dingen doet die nodig en gemakkelijk zijn. Niet persoonlijk bedoeld, maar zuiver logisch geredeneerd: als je je hieraan ergert, erger je je aan deze baan, sterker nog: aan elke baan.


Gedupeerde - 25-January-2007 @ 16:06 - 85.146.49.90 - Moderate
Ik zit GVD al vanaf januari 2006 thuis en tot september 2006 zonder ook maar enig inkomen en dan krijg ik doodleuk weer zo'n blauwe envelop in de bus met de nieuwe aanslag 2007. De anders zo alwetende overheid houd zich hier dus maar voor de domme en bezorgt mij extra administratieve rompslomp om voor 2007 een nieuwe aanslag te berekenen en voor 2006 geld terug te vragen omdat ik, hoewel zonder inkomsten, toch verplicht ben om die aanslag maar netjes te betalen. En daar krijg ik niet voor betaald in tegenstelling tot jullie broekverslijters.


Hanneke - 17-January-2007 @ 10:45 - unknown, 192.168.63.1, unknown, 193.172.171.218 - Moderate
Hmmm...wij moeten ze volledig invullen. Ben ik mee eens! Maar ik heb in het verleden aanvraag WW gedaan en tot mijn grote verbazing kreeg ik het complete pakket weer retour omdat ik mijn burgerlijke stand niet had ingevuld.???? Ten eerste heeft dit geen invloed op de hoogte WW, mits ik een TW aanvraag. Ten tweede: Jullie hebben dat oh zo mooie programma SUWI-net. Waarbij met een druk op de knop mijn burgerlijke stand tevoorschijn komt....Het moet wel van twee kanten komen natuurlijk...Lakse overheid, lakse burger...


Anita - 22-December-2006 @ 17:06 - 83.118.100.178 - Moderate
Komt er nog een reactie terug van Tineke?


Han - 12-December-2006 @ 00:43 - 86.84.162.74 - Moderate
Wat wil Willem nou eigenlij zeggen met zijn insinuatie hieronder? Is het iemand verboden om iets te kopen bij een tankstation zonder dat hij een auto bezit? Wel eens gehoord van het verschijnsel dat je een auto ook kunt lenen of huren? Eng landje wordt dit hoor.


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 14:05 - 85.146.49.90 - Moderate
In sommige reacties worden de burgers als onnozel en dom beschreven. Geheel in lijn met die uitspraken zijn dan ook de niet compleet ingevulde papieren. Dat is 1. Ten tweede hoort dat gewoon bij u werk en hoeft u daar niet over te zeuren. Weet u wel hoeveel onzinnige werkzaamheden men op de gemiddelde werkvloer bedenkt ? Gaat u eens een tijdje in een fabriek werken en schrijf daar eens een leuk stukje over. Er is nog een oplossing die burgers ook wel te horen krijgen. Dan zoekt u toch een andere baan. Of werkt u toch voor u geld, net als iedereen, en niet vanwege een maatschappelijke betrokkenheid ?


Willem - 6-November-2006 @ 08:01 - 148.200.1.3 - Moderate
Een burger vult in dat hij niet in het bezit is van een auto.Uit een bankafschrift blijkt echter dat hij voor € 50,00 heeft gepind bij een tankstation. (dat zal geen snoepgoed zijn) Mogen wij dan doorvragen ? Dat moeten we zelfs !


niet zeuren - 24-October-2006 @ 19:46 - - Moderate
Werken in de Randstad voor de publieke sector loont het meest. Ambtenaren en medewerkers in de zorg of het onderwijs verdienen gemiddeld 10 tot 20 procent meer dan werknemers in de private sector. Bovendien ontvangt personeel in de Randstad gemiddeld 6 procent meer salaris dan daarbuiten. Maar overal krijgen vrouwen minder betaald dan mannen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van Regioplan, dat in opdracht van de stichting Loonwijzer is verricht. Voor het onderzoek hebben 100.000 werknemers in 2005 en 2006 hun gegevens verstrekt aan de stichting, die een samenwerkingsverband is van onder meer de Universiteit van Amsterdam en de vakcentrale FNV.


Hasjroker - 23-October-2006 @ 18:39 - - Moderate
Volgens mij zijn bijstandsambtenaren er alleen maar op uit om integere uitkeringgerechtigden te benadelen. Ze geilen op macht en proberen de wet zo ongunstig mogelijk uit te leggen. Ze komen klaar als ze iemand in de put kunnen trappen. Ik kan er niet anders van maken. Daarom moet het verboden worden om bijstandsambtenaren in de Noordzee te dumpen. Dit om een milieuramp te voorkomen.


Memdu - 23-October-2006 @ 13:27 - - Moderate
Wanneer ik alle reacties hier lees, kan ik elke individuele reactie wel begrijpen, behalve die van Peter (SP) dan, daar wordt geen mens wijzer van. Wat mij wel opvalt aan veel reacties is dat men verwacht dat alles gedaan wordt voor de (brave) burger. Jippe, ooit wel eens gehoord dat je naast rechten ook verplichtingen hebt? Natuurlijk ben ik ook geen voorstander van de huidige bureaucratie, maar het invullen van een formulier is niet altijd lastig als er eerst goed gelezen wordt. Wanneer ik een contract afsluit zonder handtekening, krijg ik deze ook retour, had ik maar goed moeten lezen. Daarnaast kent men de inhoud van de het tasje niet. Hoe zou jij het vinden als je bewijsstukken moet zoeken die door viezigheid aan elkaar plakken en door elkaar liggen? Dat doet een winkelier ook niet!


peter (SP) - 18-October-2006 @ 11:22 - - Moderate
Een amtenaar wil meestal boven een klant staan.vooral bij de sociale dienst,zorg in iedergeval dat je je huiswerk goed gemaakt hebt .want kenis geeft macht. want geweld lost niets op .


next - 14-October-2006 @ 00:45 - - Moderate
Uit het bedrijfsleven afkomstige ambtenaar klapt uit de school: `het allermoeilijkst vond ik om te accepteren dat ieder simpel probleem wat in 3 dagen met een kort briefje kon worden opgelost in de gemeentepraktijk 3 weken in beslag nam omdat allerlei andere afdelingen zich daar ook over moesten buigen en natuurlijk allemaal hun eigen zegje erover daarin verwerkt wilden zien`.


Nico - 13-October-2006 @ 10:10 - - Moderate
Tineke, je hebt er niets van begrepen. Het maken van goede formulieren is een hele kunst. Veel formulieren deugen dan ook niet. Maar ambtenaren zijn gefocust op hun eigen werk en zullen nooit gaan klagen over slechte formulieren. Stel je voor, dat er goede formulieren en goede systemen worden gemaakt. Wat is dan de consequentie? Nou? Dat de dienstverlening sneller en efficiƫnter gaat, en dat jij dus zelf op straat komt te staan. Toch zou het je sieren als je aan hogerhand zou gaan doorgeven wat er allemaal niet klopt in de organisatie. Nog even een recent voorbeeld: er stond in de krant dat AOW'ers voor 4 miljoen hadden "gefraudeerd". (=Te lang bij elkaar geslapen); ook dat er 400 miljoen naar de EU terugmoest, omdat ambtenaren slecht hadden geadministreerd. Als ambtenaar heb je macht!


Raymond - 13-October-2006 @ 10:10 - - Moderate
Het gaat er niet om om de ambtenaar het zo makkelijk mogenlijk te maken. Maar als gevraagt word om een formulier in te vullen zodat de aanvraag vlugger kan worden afgehandeld is dat toch niet vreemd. Als je baas vraagt om een verlof briefje in te vullen voor je vacantie kom je toch ook niet met de reservering aan.


Erwin - 13-October-2006 @ 00:33 - - Moderate
Kijk nou eens naar wat je schrijft: "Het minste wat u kunt doen is het de ambtenaar zo makkelijk mogelijk maken om uw aanvraag af te handelen." Dat u als overheid bewijzen en informatie nodig heeft om zaken te kunnen afhandelen lijkt mij volstrekt logisch. Als u vervolgens wilt dat wij u het werk makkelijker maken (dat is immers wat u verlangt) dan zou u kunnen beginnen met het taalgebruik in de in te vullen formulieren te ontdoen van iedere ambtelijke prosa, prietpraat en gewichtig doenerij en te vertalen naar een vorm die Nederlands heet. Ik vind uw attitude wel volstrekt laakbaar voor iemand in een dienstverlenend beroep. Mensen die vinden dat wij ze het werk makkelijk moeten maken omdat ze (veel) gemeenschapsgeld aan anderen toekennen kan ik niet waarderen.


JK - 12-October-2006 @ 23:58 - - Moderate
Guttogut.. als dat het ergste is... ik vrees dat je niet geschikt bent voor het vak van ambtenaar... veel te veelpapierwerk.... zucht.. waar heb ik dat toch eerder gehoord? ;))) Ha...ha...hahahaha!


Diane - 12-October-2006 @ 22:15 - - Moderate
U voldoet aan alle voordelen welke de burger heeft. U maakt zich als ambtenaar belachelijk! U dient gewoon uw werk te doen en de service verlenen aan de burger waar u voor wordt betaald. Bent u het niet eens met de organisatie dan wel beleid, dan moet dit intern aangeven. In geen geval, kunt u de burger hier van de schuld geven. Mocht u veel last hebben van burgers, dan raad ik u aan een andere werkgever te zoeken.


klaasjan - 12-October-2006 @ 20:58 - - Moderate
Het invullen van al die overdreven opgezette formulieren is een halve dagtaak. Indien de overheid en dus de ambtenaren deze zaken nu eindelijk eens wat overzichterlijker op zouden stellen, dan zullen er ook geen tassen meer op de balie gezet worden met van zoek het maar uit, alles zit erin. Dus begin bij U zelf, ambtenaren, de wereld te verbeteren, en maak het Uw balie bezoek niet onnodig moeilijk.


brave burger - 12-October-2006 @ 20:25 - - Moderate
Maak het dan niet zo ingewikkeld. Als brave burger die werkt en daardoor veel belasting betaald wil zich niet druk moeten maken om ingewikkelde formuliertjes en procedures. Hij wil geholpen worden. Mijn klanten lopen ook weg als ik het ze niet gemakkelijk maak. Jullie zijn dienst verleners !!!! dus niet zeuren bij de burger maar bij je baas!!!!!


Niels Hielkema - 12-October-2006 @ 19:27 - - Moderate
Wel u probeerd de mensen tehelpen, schijnbaar is dan de vraag die gesteld word in het formulier voor het invullen van de gegevens niet duidelijk. En ja laten we eerlijk zijn ik denk dat u niet de allerslimste mensen op uw afdeling krijgt waardeer het in iedergeval dat ze de papieren hebben meegenomen en niet hebben weggegooid. Uw werkgenot ligt toch nietin het invullen van het formulier maar het naar buiten zienlopen van een tevreden klant?


Jippe - 12-October-2006 @ 17:32 - - Moderate
Ik kan me vergissen Tineke, maar is dit ook niet jou werk?


car - 12-October-2006 @ 17:26 - - Moderate
Ow maa rik snap dat wel .. dan komen de ambtenaren er zelf ook achter dat de formulieren ellenlang zijn en soms onduidelijke formulering bevat. Mensen durven dit niet zelf in te vullen uit angst iets verkeerd in te vullen en het dan weer retour krijgen en dus ook geen voorziening/geld. In zuiden stuurt men daarom direct de burgers naar de raadslieden die dit dan overnemen en ze WEL invult samen met de mensen.


Taiga - 12-October-2006 @ 16:54 - - Moderate
"Te vaak moeten ambtenaren onnodige administratieve handelingen uitvoeren omdat u als burger uw plicht niet nakomt." Laat ik die zin nou eens lezen als: "Te vaak moeten burgers onnodig veel administratieve handelingen uitvoeren, omdat u als ambtenaar u liever achter een papierberg verstopt." Ik heb een broer die graag wil werken, maar helaas een ongeluk heeft gehad en daarom niet zomaar mag werken, van de gemeente. Inmiddels heeft hij bijna 20 keuringen achter de rug, allemaal nodig volgens de ambtenaren, terwijl diverse malen een keuringsarts heeft gezegd, dat hij/zij niet snapte waarom mijn broer alweer gekeurd moest worden. Aan zijn gezondheid verandert namelijk niets! Ja, zo gaat ie fijn.


oud - 12-October-2006 @ 16:38 - - Moderate
vorige week voor mij een oudere vrouw bij het gemeenteloket. "nee mevrouw dan moet u niet hier zijn, ik weet ook niet waar u moet zijn probeer het eens ergens anders."uiteindelijk bleek dus dat deze mevrouw een formulier nodig had die alleen via de website verkregen kon worden. dit soort onwelwillend gedrag is niet te tolereren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten