donderdag 15 augustus 2013

Gooi je rotzooi niet van je af, maar in de prullenbak

Gooi je rotzooi niet van je af, maar in de prullenbak
In behandeling genomen onder ID: WSbPsH10dciEoJVR-QqrrA

Beste burger,

 Als je op een bankje je pak gevulde koeken zit op te eten, gooi dan niet de plastic verpakking onder de bank.

Twee meter verderop staat een zilverkleurige prullenbak die de gemeente elke ochtend leeg haalt. Had jouw plastic bakkie ook bij kunnen zitten.

Maar nee hoor, gooi maar van je af. De gemeente ruimt het wel weer op. Onthoud wel dat dit allemaal extra geld kost. Jouw geld.

Met vriendelijke groet,
Hans de Groot
medewerker communicatie gemeente Ede


De Groot kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onverantwoordelijk (burger sluit ogen voor eigen aandeel in probleem)'.
[]


   Subscribe
Reeds 43 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

esmeralda - 26-November-2012 @ 10:57 - ^Env( - Moderate
Ik ben het hier niet mee eens, omdat de jeugd heeft recht op aandagt van mijsjes en zo krychen ze zow hmml. Dus gwn op straat blyve goojen, wandt alleen ouwe mensen hebbe er lazt van....duzja gwn nie zo sijken gr me


esmeralda - 26-November-2012 @ 10:57 - ^Env( - Moderate
Ik ben het hier niet mee eens, omdat de jeugd heeft recht op aandagt van mijsjes en zo krychen ze zow hmml. Dus gwn op straat blyve goojen, wandt alleen ouwe mensen hebbe er lazt van....duzja gwn nie zo sijken gr me


Peter - 28-December-2009 @ 16:36 - ^Env( - Moderate
Jammer dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt over afval weggooien. Is het stoer om alles zomaar uit de auto te flikkeren?? Ik woon in een flat met uitzicht op de parkeerplaats. ik ben altijd degene die de troep en blikjes opruimt voor de ander, want ik hou van een nette woonomgeving en uitzicht. ik heb al een aantal keren mensen op aangesproken maar die zijn zo snel opgefokt dat ze ruzie willen, of gaan dreigen. ECHT ZIELIG. Ik fotografeer ze nu, en publiceer hun foto met naam en toenaam. ik heb daar 100% schijt aan, dan moeten ze hun sigaretten en andere zooi maar vasthouden tot de vuilnisbak OM DE HOEK. (amper 30 meter!!) Echt belachelijk dat in NL hier geen boete of wet voor bestaat om dit te stoppen. Tuig is het , ze missen opvoeding en fatsoen. Net als in UK, hoge boetes


Trijntje - 30-November-2008 @ 11:28 - ^Env( - Moderate
Ik ben het hier helemaal mee eens, rotzooi veroorzaakt viezigheid. Bovendien komt hier ongedierte op af.


Trijntje - 30-November-2008 @ 11:28 - ^Env( - Moderate
Ik ben het hier helemaal mee eens, rotzooi veroorzaakt viezigheid. Bovendien komt hier ongedierte op af.


Tim - 30-August-2007 @ 11:47 - 77.249.228.134 - Moderate
Jammer dat je weer in termen van geld denkt. Geld veroorzaakt eenboel rotzooi.


J. - 16-August-2007 @ 17:05 - 82.72.32.55 - Moderate
Helemaal mee eens... je rotzooi op straat gooien is een gebrek aan opvoeding.. Als er geen prullenbakken zijn dan houd je je papiertjes e.d. maar in je jas/broekzak tot je een vuilnisbak tegenkomt en anders gooi je het thuis maar weg. Ik ben over de 40, zo ben ik opgevoed en ik doe het nog steeds zo! Da's toch niet zo moeilijk? Jeetje... ;)


ellen - 27-March-2007 @ 20:07 - 84.86.28.59 - Moderate
beste Hans, Het is jammer, maar ook bij ons in de gemeente flikkeren ze alles maar in de berm. Kwestie van opvoeden zou je zeggen, of even je verstand gebruiken. Maar aan de reacties te zien komt het IQ niet boven de 35 uit bij de meeste schrijvers. sterkte ermee


d - 27-November-2006 @ 20:06 - 82.168.113.20 - Moderate
Op sommige pleken zijn er geen vuilnisbakken. Wat moet je dan doen?


Dee - 1-November-2006 @ 13:18 - 81.206.128.196 - Moderate
Als je de reacties hier leest weet je dat deze site helaas nodig is en waar ambtenaren dagelijks mee te maken krijgen


Hans. - 20-October-2006 @ 18:47 - - Moderate
Ik ben het geheel met uw stelling eens. Het is alleen jammer dat de boetes op deze overtreding zo laag is. Ik hoop dat U in deze veel bijstand krijgt en dat veel mensen die dit lezen bij zichzelf te raden gaan. Groetjes.


Raycer - 19-October-2006 @ 09:43 - - Moderate
Even een vraag WAAROM STAAN ER AFVALBAKKEN ALS JE ER GEEN AFVEL IN MAG GOOIEN OMDAT JE ANDERS DE KANS LOOPT EEN BOET TE KRIJGEN DIE HOGER IS ALS DAT JE HET GEWOON OP STRAAT GOOIT? Ik gooi mij afval altijd wel keurig netjes in de afvalbak als er eentje in de buurt staat (anders bewaar ik het en gooi ik het thuis weg) en dan maakt het mij niet uit wat voor afval. Je hebt geen fomulier of anders iets gekregen wat er wel en niet in mag en voor de rest ben je overgelevert aan de grillen en nukken van de milieuambtenaar.


Napoleon Bonaparte - 18-October-2006 @ 14:24 - - Moderate
@IAmbtenaar: Chapeau! Ik ben het roerend met u eens!


peter - 17-October-2006 @ 15:20 - - Moderate
Een amtenaar wil meestal boven een klant staan.vooral bij de sociale dient,zorg in iedergeval dat je je huiswerk goed gemaakt hebt. want kenis geeft macht. want gewelt lost niets op.


Iambtenaar - 17-October-2006 @ 12:24 - - Moderate
@ Dirk Jan: heb je enig idee dat je via je IP- adres bent te traceren? Heb je enig idee dat het bedreigen van ambtenaren/hulpverleners zwaarder bestraft gaat worden? Probeer de volgende keer je twee hersencellen (progressieve schatting) te gebruiken voordat je je oerdriften richting de schrijver van het stuk gaat uiten.


FCH - 16-October-2006 @ 21:38 - - Moderate
Helmaal mee eens Hans!


nieuwsgierig aagje - 15-October-2006 @ 22:39 - - Moderate
@ dirk jan... beetje trieste opmerking.....


r - 14-October-2006 @ 14:03 - - Moderate
Vreemd dat er mensen zijn die denken dat het niks meer kost als je iets van je afwerpt. Een prullenbak leeg je binnen 1 minuut en je hebt een zak vol. Moet je het verzamelen en rapen dan doe je er 10 tot 30 keer zo lang over. Dus is dat ca. 20 keer zo duur. Daarnaast stoort niemand zich aan een prullenbak maar storen mensen zich wel aan zwerfvuil. en als laatste: als een blikje tussen je spaken komt kan je makkelijk over de kop slaan met de fiets. Dat is vorige maand hier in de wijk nog iemand overkomen. Maar dat er op veel plaatsen te weinig bakken staan (en/of te weinig worden geleegd) dat is ook gewoon waar.


B. van den Heuvel - 13-October-2006 @ 20:49 - - Moderate
Beste Hans, Ik ben het helemaal met je eens! Soms licht de rotzooi naast de gemeentelijk prullenbak en daar erger ik mij ook aan! Geachte M.J.Abbring, Kom zeg dat is toch niet het enige! Natuurlijk zal het niet goedkoper worden, maar dat het geld kost is zeker! Kan dan voor wat anders besteed worden vanuit de gemeentekas Maar het blijf wel schoon!!! Beste Huib, We hebben het over afval op straat en daar bestaan geen regels voor! Bejalve dan dat je als fatsoenlijk burger je afval deponeert in het daarvoor bestemde afvalbakje! @dirk jan: Je bent net zo onbeschoft als je asociaal bent!


M.J.Abbring - 13-October-2006 @ 18:25 - - Moderate
Stel dat iedereen zijn rotzooi gewoon netjes in de prullenbak zou gooien, zou het dan goedkoper worden? nou ik dacht het niet!


teun taliban - 13-October-2006 @ 17:11 - - Moderate
Je zou ze met hun kopen tegen elkaar slaan!! De grootste rotzooi makers zijn/is de jeugd. Ik zie ze vaak fietsen; hoofdtelefoon op, blikje cola lurken en als het leeg is direkt van zich afkieperen. Dan kun je gaan schreeuwen maar dat helpt dus niet want de mp3 staat wel zo hard in hun oren te toeteren dat ze voor de buitenwereld hartstikke doof zijn.


Huib - 13-October-2006 @ 16:46 - - Moderate
Ja en als dan blijkt dat het afval niet aan de juiste criteria voldoet dan krijg ik een bekeuring van €75,-!! Kan ik het beter op straat gooien dan kost het maar €50,- Idioot landje!!!!


R'dam - 13-October-2006 @ 15:38 - - Moderate
Helemaal mee eens. Woon zelf in de binnenstad. Als je na een zaterdag bij mij voor op de straat kijkt ligt het bezaaid met afval. Het winkelend publiek dondert alles achterloos op straat en uit de auto als ze parkeren of weg rijden. Petje af voor de Roteb die alles elke keer en zeer regelmatig opruimt.


Tja - 13-October-2006 @ 14:22 - - Moderate
Geachte gereformeerde, Ik woon in slotervaart ( idd het stadsdeel waar de reiniging na 10 uur niet meer veegt) en kreeg laatst een brief met de teks HOUD SLOTERVAART SCHOON. Ik vind het erg iritant dat er geld aan dit project word uitgegeven, terwijl mijn stadsdeel mijn belastinggeld uit zou geven aan beveiliging voor de reiniging zodat ze gewoon kunnen vegen. U kunt er dus ook vanuit gaan dat ik deze brief ( uiteraard NA het verwijderen van Persoonsgegevens ) lekker op straat heb geflikkert !!!


lala - 13-October-2006 @ 14:08 - - Moderate
@dirk jan: als twee meter verderop al niet meer binnen handbereik is, is het misschien een idee om met een prullebak om je nek te gaan lopen... Wat een eikel ben jij zeg....


echt wel - 13-October-2006 @ 14:07 - - Moderate
jij wordt ook met mijn geld beaald, dat is pas zonde!


Rob - 13-October-2006 @ 11:55 - - Moderate
De burger die dit doet: "o, de prullenbak is vol, dus dan mag ik het ernaast gooien" heeft het ook 100 % fout. Maar teveel burgers bepalen hun eigen regels. Resultaat is: troep overal. Wat mij betreft mag een peuk op straat ook met een bekeuring worden beloond. Ruim je eigen zooi op.


Ronald - 13-October-2006 @ 11:35 - - Moderate
Ook ik ben het met u eens. Helaas is de campagne Nederland schoont mislukt. Altans dat heb ik via de media mogen begrijpen.


Iambtenaar - 13-October-2006 @ 07:54 - - Moderate
@kebe: Dan is het nog altijd "uw" geld en "communicatie"... bijdehandje


carla - 13-October-2006 @ 07:37 - - Moderate
Ik ben het roerend eens , we maken er een rotzooitje van, Kijk maar om je heen, zelfs de vetste audi rijder gooit zijn brandende peuk! tijdens het auto rijden gewoon floep uit het raam. ik neem aan dat er in zo.n duur ding toch een asbak zit is niet?. Nee we moeten niet mopperen op de ambtenaar die dit meldt we weten dat hij gelijk heeft. We zijn met zijn allen niet van die brave burgers, dat is duidelijk zichtbaar aan het worden. We vinden het wel makkelijk dat alles achter onze kont wordt opgeruimd maar als we er voor moeten gaan betalen ja dan breekt de hel los. Verbeter de wereld begin bij uw zelf, neem papiertjes mee naar huis ieder heeft een kliko staan waar hij zich scheel voor betaald elke maand. Vroeg geleerd is oud gedaan, dan ziet het er veel schoner uit in nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten