donderdag 15 augustus 2013

Val mij toch niet zo lastig, maar bel gewoon de klachtenlijn

Val mij toch niet zo lastig, maar bel gewoon de klachtenlijn
In behandeling genomen onder ID: WuQlgbTWLp2QMwIVVRh3TQ

Beste burger,

Dagelijks spreekt u mij aan op alles wat voor verbetering vatbaar is. Of het nu gaat over plantsoenen, politiek klimaat, jeugdoverlast, hondenpoep, postbezorging, kapotte lampen, niet ontvangen ontvangstbevestigingen, onvriendelijke collega’s, te hoge lasten, verspilling van gemeenschapsgeld.

Voor alles houdt u mij verantwoordelijk! Mijn advies; bel toch gewoon de klachten- en meldingenlijn...

En beseft u wel dat 45.000 gemeente-inwoners ook 45.000 verschillende belangen en meningen betekent? Tja, dan loopt het wel eens niet zoals u het graag heeft.

Met vriendelijke groet,
Lisette Krijgsma
medewerkster Informatie en Beheer, gemeente Veldhoven


Krijgsma kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbegripvol (wij-doen-ook-maar-gewoon-ons-werk)'.
Gegegevens zijn om privacyredenen gefigneerd
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 62 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Tim - 30-August-2007 @ 12:39 - 77.249.228.134 - Moderate
Of neem contact op met de gemeentelijke ombudscommissie of nationaleombudsman.De gemeente is verplicht deze te hebben of zich er bij aan te sluiten.


Arjan Stoffels - 25-November-2006 @ 23:05 - 213.84.139.40 - Moderate
U krijgt dus dagelijks vele aanwijzingen over situaties die voor verbetering vatbaar zijn. En u bent klaarblijkelijk niet in staat om helder uit te leggen waarom die niet allemaal nu, of op de gevraagde wijze (d'r zit klaarblijkelijk zo her en der ook nog een oplossing bij!) kunnen worden opgelost. En dan worden mensen nog boos ook. Stoute mensen. Als u nu eens wekelijks een verslag aan alle raadsleden aanbiedt van uw bevindingen? Ik snap best dat u niet verantwoordelijk bent voor het probleem noch de oplossing paraat heeft. Maar ik lees ook niet wat u zelf doet om het probleem te pareren en het daar te krijgen waar men wel kan beslissen over een oplossing. Ik hoef geen begrip voor u te hebben, zeker niet als het probleem primair door/vanwege de overheid wordt veroorzaakt.


Ambtenaar - 30-October-2006 @ 11:33 - 145.12.10.1 - Moderate
Als burger word ik regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Zowel bij bedrijven als bijvoorbeeld de gemeente krijg ik nooit meer iemand aan de lijn die een vraag kan beantwoorden. Terugbellen zullen ze (nooit iets van gemerkt) of je wordt verwezen naar de website, waar je je al rot hebt gezocht. Of naar zes keer worden doorverwezen (niet doorverbonden) eindig je weer bij het telefoonnummer waar je begon. Dan ben ik inmiddels wel een tikje geirriteerd......


B - 26-October-2006 @ 16:14 - 82.72.29.164 - Moderate
U bent duidelijk niet in de wieg gelegd voor dit werk.. u kunt beter een baan zoeken waar u niet 'bezwijkt' onder de druk van wat in uw werk normaal is... een hondenuitlaatservice beginnen misschien?


Remko - 22-October-2006 @ 16:52 - - Moderate
Grappig. Al die domme mensen die alleen maar redeloos kunnen schelden. Alleen maar gillen dat alle ambtenaren zakkenvullers en nietsnutten zijn. Wat een jaloezie gaat er toch schuil achter dat klootjesvolk. Ze zouden zooooo graag ambtenaar willen zijn, maar bewijzen elke keer opnieuw dat ze daar simpelweg het niveau en de intelligentie niet voor hebben.


Dr. Piet - 19-October-2006 @ 18:06 - - Moderate
Waarom zou ik gaan werken? Ik ben jaren ambtenaar geweest en heb nu een beste uitkering tot mijn 65e. (ben nu 52)


a.mbtenaar - 19-October-2006 @ 09:44 - - Moderate
hé dr. Piet, waar heb ik je naam en de tekst die je gebruikt meer gelezen?? Zeker niks te doen de hele dag. Ga lekker werken joh! Hoef je je ook niet aan ambtenaren te ergeren.


Marian - 19-October-2006 @ 09:09 - - Moderate
Informatie en Beheer staat er toch Lisette, leg me dan maar eens uit waar ik dan moet informeren. Hoop dat jij snel ontslagen word want zoals ik lees kan jouw functie wel gestopt worden, jij stuurd iedereen maar door.


Lisette - 18-October-2006 @ 18:25 - - Moderate
Probleem is nu dat mijn directe collegae en ik nu weinig om handen hebben. Het kost ons moeite om onze leidinggevende te overtuigen dat onze afdeling belangrijk is voor de dienstverlening aan de burger. Er gaan zelfs geruchten dat onze afdeling afgeslankt zou kunnen worden... Ik zou graag zien dat de lastige burger weer wordt gestimuleerd om van onze diensten gebruik te maken. Zonder burger zijn vele functies bij de overheid leeg en onbetekenend.


MrHman - 17-October-2006 @ 03:16 - - Moderate
U kunt beter oordoppen kopen of anders een ander baan zoeken waar uw iets moet optillen dat lichter is dan de hoorn van een telefoon cq headsetje. Ow ow ow wat is het leven zwaar heh ?


Casey - 16-October-2006 @ 14:53 - - Moderate
"medewerkster Informatie en Beheer". Misschien de functie wat beter definieren. men zo'n titel verwacht ik informatie over alles wat de gemeente betreft.


Henk - 16-October-2006 @ 13:36 - - Moderate
Bent je in jouw werk bekent met termen als stress, til en sjouwwerk, burnout, deadlines etc..... Mensen die ECHT werk hebben wel en zij storen zich aan de medewerkers en werkwijzes van onze abmtelijke sociale werkplaats.


Dr. Piet - 15-October-2006 @ 13:23 - - Moderate
Er zijn gewoon teveel opvreters en te weinig doeners bij alle overheden. Maar zolang de opvreters in de meerderheid zijn zal dat zo blijven want ze zullen zichzelf niet elimineren!


Raimond - 15-October-2006 @ 11:45 - - Moderate
Doe toch effe normaal. Neem als ambtenaar ook gewoon eens verantwoordelijkheid. Afschuiven naar een klachtenlijn is struisvogelgedrag en doet het vertrouwen in de overheid alleen maar kwaad.


Jan - 14-October-2006 @ 13:10 - - Moderate
Sorry dat we u gewekt hebben!


de Cheffin - 14-October-2006 @ 12:50 - - Moderate
Alle ambtenaren met deze instelling eruit knikkeren!!!!!!!!!


R.B. - 14-October-2006 @ 10:31 - - Moderate
Leve het ambtenarenfront, schop die burger voor zijn kont


Willem - 14-October-2006 @ 02:14 - - Moderate
Als al die klachten van de burger je niet bevallen, huil dan uit bij de klachtenlijn.


Fritzz - 13-October-2006 @ 17:12 - - Moderate
Hoe hebben jou ooit kunnen aannemen, domme trut??


Tja - 13-October-2006 @ 14:48 - - Moderate
En zeker 40 minuten in de wacht staan !!! Rot toch op mens en zeur niet zo


koerbagh - 13-October-2006 @ 14:15 - - Moderate
Tsja, wat heb je toch een kutbaan. Als het niet bevalt, ga eens echt aan het wertk dan! Jouw functie bestaat bij de gratie van klachten en geouwehoer. Kun je daar niet tegen dan moet je echt werk gaan zoeken.


burger - 13-October-2006 @ 14:04 - - Moderate
precies, de burger ziet door de bomen het bos niet meer, wordt tijd om te gaan uitdunnen en de ambtenaren eens echt te laten werken


Luuk - 13-October-2006 @ 13:05 - - Moderate
Ik ben het roerend eens met de meeste reactie onder dit stuk. U bent een lid van de afdeling INFORMATIE en dient derhalve dat ook te verstrekken. Dus ook aan mensen die volgens u "per ongeluk" hetzij per expres het verkeerde nummer draaien. U kunt wel een cursus klantbehandeling volgen want volgens mij heeft u die hard nodig. @ laatst opgevoede burger, u vergeet dat de afdeling informatie hier o.a. voor is. Mensen weten vaak niet wie ze voor welke zaken dienen te hebben en door te bellen zoeken ze het toch juist uit? of is dat te lui??


vs - 12-October-2006 @ 16:22 - - Moderate
Kunt u niet beter liedjes gaan maken ipv burgers lastig vallen met uw geklaag ? gewoon werken en niet zeuren.


De laatste opgevoede burger - 12-October-2006 @ 17:08 - - Moderate
Krijgsma u heeft groot gelijk. Deze reakties tonen dat al aan. Te lui om op te zoeken wat de diverse instanties doen. Als er ambtenaar op staat moet hij maar aan iedere gril voldoen. In ieder geval zijn deze reageerders nog te bedonderd om uit te zoeken waar ze "verzekerd" zijn.


brombeer - 12-October-2006 @ 17:32 - - Moderate
Deze domme Krijgsma ( ander naam voor bekrompen ambtenaar) heeft niet in de gaten dat ze werkt op de afdeling INFORMATIE. De mening van Brombeer moet ze zich in de arm knijpen om wakker te worden. Of beter toch maar niet, ze kon wel een wakker worden. Slapend krijgt ze gewoon haar salaris en richt geen schade aan, en ze behoudt haar rechten. Anders zou ze nog kunnen proberen haar werk te doen voor de gemeenschap die haar ook betaald. Ze zou dan iets voor haar salaris doen.....en dat voor een ander ze is er anders alleen maar voor haar zelf. Haar haar zit goed en de nagels zijn gelakt.


Andre - 12-October-2006 @ 22:02 - - Moderate
Het verhaal is natuurlijk enigszins tegenstrijdig. Aan de ene kant stelt mw. Krijgsma dat zij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor alles wat er misgaat. Aan de andere kant raadt zij de mensen aan al hun klachten te deponeren bij de klachtenlijst. Zitten daar dan wel mensen die al die verschillende problemen kunnen behandelen? Eigenlijk zegt mw. alleen dat de burgers van de gemeente voortdurend het verkeerde nummer draaien.


pieter - 12-October-2006 @ 19:10 - - Moderate
Lisette Krijgsma medewerkster Informatie en Beheer, gemeente Veldhoven ik zal je baas even bellen dat je zit te internetten onder werktijd. ga wat doen joh met je baan.


Nico Brouwer - 12-October-2006 @ 23:51 - - Moderate
Beste Lisette, heb je weleens nagedacht wie jouw boterham betaalt? Juist ja, die lastige burger. Stop met dat Calimero-gedrag en probeer van 9 tot 5 (en uiteraard géén minuut langer) de burgers eens waar voor hun geld te geven, oftewel, een beetje service en klanvriendelijkheid! Dan lever ook jij een bijdrage aan een beter Nederland (iedere ambtenaar wil toch immers een bijdrage aan het maatschappelijk belang geven?)


Edwin - 13-October-2006 @ 10:06 - - Moderate
"Mijn advies; bel toch gewoon de klachten- en meldingenlijn..." ...dan ben ik er vanaf. Uw standpunt is duidelijk, hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten