donderdag 15 augustus 2013

Wij van de gemeente zijn geen alwetend orakel

Wij van de gemeente zijn geen alwetend orakel
In behandeling genomen onder ID: tD_hUI3i2awLrMgLm-37Ow

Beste burger,

Denk eerst even na voordat u vragen gaat stellen aan de gemeente. Soms denkt men dat de gemeente een alwetend orakel is.

Ik weet niet wanneer de glazenwasser bij u in de straat weer eens komt en hoe hij heet. Ik weet ook niet waarom uw kachel nog steeds niet is gemaakt. Ik weet al helemaal niet waar u het beste uw auto kunt verzekeren en nee, met 1 druk op de computer kan ik dit allemaal niet zien.

Voordat u een vraag aan de gemeente gaat stellen bedenk dan eerst of dit wel een vraag is voor de gemeente.

Met vriendelijke groet,
Miep
secretaresse bij een deelgemeente in Rotterdam


Miep kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onnozel (burger begrijpt niet wat overheid communiceert)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Subscribe
Reeds 35 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Tim - 30-August-2007 @ 12:09 - 77.249.228.134 - Moderate
Als ambtenaar bent u toch altijd in de weer met percentages vooral richting de lokale politiek? Heeft u al onderzoek gedaan naar het aantal vragen van mensen die willen weten waneer de glazen wasser in de straat komt? Is heel evoudig hoor u neemt het aantal inwoners en het aantal betreffende vragen over dit onderwerp graag wel uitgebreid en niet zo als u het het beste uit komt omdat we anders weer een vertekend beeld krijgen.


Gert-Jan - 27-February-2007 @ 22:40 - 84.31.34.125 - Moderate
Een vraag, hoe dom misschien dan ook, getuigt wel van vertrouwen in jullie organisatie. En misschien moet je daar wel dankbaar voor zijn, in plaats van geïrriteerd ...


Willem - 3-November-2006 @ 07:52 - 148.200.1.3 - Moderate
Een secretaresse bij een deelgemeente behoeft niets te weten over subsidiemogelijkheden bij de export van tomaten naar Oeganda. Lijkt mij logisch.


Visitor - 25-October-2006 @ 19:04 - 62.58.234.65 - Moderate
Symposium over de aanpak van Administratieve Lasten 250 deelnemers lieten zich op 9 oktober inspireren en informeren tijdens het sympsium 'Jij maakt AL het verschil'. Minister Nicolai kondigde de start van de Kafkabrigade aan en Nationale Ombudsman Brenninkmeijer gaat de indicatiestellingen onderzoeken. lees verder Maatregelen tegen onnodige regels op schema De doelstelling van het kabinet om de lasten voor burgers met 25% te verlagen, wordt eind 2007 gehaald. lees verder Ross stelt Centraal Informatiepunt Zorg in Het Ministerie van VWS stelt een Centraal Informatiepunt voor de zorg in. Mensen die het centrale nummer bellen worden automatisch verbonden met het zorgkantoor in de regio waar ze wonen. lees verder MUSEUM voor Overbodig Beleid Het museum verzamelt pronkstukken van overbodig beleid en stelt deze ten toon in een door Nederland rondreizende expositie. lees verder Platform Burger Centraal voor nieuwsoverzicht Op dit kennisplatform voor professionals wordt nieuws en documentatie over het thema Administratieve Lasten verzameld. lees verder Kafkabrigade Minister Nicolai zet een groep specialisten in die overbodige of onlogische regelgeving uit de wereld moet helpen. lees verder Webrichtlijnen Uiterlijk in 2010 moeten websites van de rijksoverheid ook toegankelijk zijn mensen met een (visuele) handicap. Websites zoals lastvandeoverheid.nl willen graag tot de 'koplopers' behoren. lees verder Minder bureaucratie bij aanpak werkloosheid Het ministerie van Sociale Zaken pakt de bureaucratie aan rondom het re-integreren van werklozen. lees verder Het verhaal achter de last Johan: werkeloos Vorig jaar werd Johans functie opgeheven binnen het bedrijf waar hij werkte. Omdat Johan relatief kort bij het bedrijf heeft gewerkt, komt hij alleen in aanmerking voor een kortdurende WW-uitkering. Lees het verhaal van Johan Meer voorbeelden Henk vrijwilliger Bart gehandicapt Maria uitkeringsgerechtigde Gert WAO'er Mikel vitale oudere Thea hulpbehoevende oudere Pauline chronisch zieke Fam. Verstappen doorsnee gezin Stand per oktober 2006 14% 5% euro's uren Onderweg naar 25% minder administratieve lasten in 2007 Meer informatie quote van de dag "Ik snap er niks van" filmpje over onbegrijpelijke formulieren


Visitor - 20-October-2006 @ 21:22 - - Moderate


Hans - 18-October-2006 @ 00:15 - - Moderate
Over klaplopers gesproken, Burgebeambte uit R.dam, Je weet toch wel wie de grootste klaplopers zijn. Of denk jij nou werkelijk dat je aleen uitkeringstrekkers aan de balie krijgt sufferd. Ik hoop dat jij er nog een keer uitgesaneerd wordt en dat ik jou dan aan de balie krijg. Omhooggevallen kontenkruiper. Je weet toch wel waarom je niets meer bent dan een burgerbeambte in R.dam. Als je iets meer geleerd had dan had je daar nu niet gezeten. Zielig figuur.


Birgitta - 17-October-2006 @ 13:39 - - Moderate
Hahahaha, hoe herkenbaar. Ooit werd ik als directiesecretaresse van een groot openbaar vervoerbedrijf (RET met > 3500 medewerkers) gebeld door een mevrouw die op zoek was naar een meneer. Bij welke afdeling de meneer werkte wist ze niet, of hij buschauffeur was, een kantoorbaan of werkplaatsberoep had wist ze ook niet en of hij op dat moment in dienst zou moeten zijn wist ze eveneens niet. Toe maar! Gelukkig wist ze zelf nog een suggestie te bedenken "het is nu kwart voor tien, het is om half elf toch zeker koffiepauze? Dan komt hij toch langs?" Ja mevrouw, alle medewerkers van de RET komen dagelijks om half elf op het hoofdkantoor bij de directie een bakkie doen. Daarna gaan ze weer terug naar hun werk in Capelle/Spijkenisse/Schiedam/Barendrecht/Rhoon/Ho ogvliet/Poortugaal/Vlaardingen etc.


Fransje - 16-October-2006 @ 20:39 - - Moderate
Miep, Ik weet niet in welke deelgemeente je werkt, maar als het Overschie is: soort zoekt soort.


Ook Miep - 15-October-2006 @ 22:27 - - Moderate
Miep, als ik wil worden doorverbonden met een ambtenaar wiens of wier afdeling, functie én naam ik weet, dan verwacht ik dat u dat doet en niet met de onzinnige vraag komt 'waar gaat het over'. Er zijn namelijk ook nog inwoners van Rotterdam die WEL weten wanneer en wie ze bij 'de gemeente' moeten hebben...


Loodgieter uit delft - 15-October-2006 @ 17:48 - - Moderate
Ben het wel met Miep eens , bij de bakker ga je ook geen karbonades bestellen....even kop erbij mensen....


Gerritje - 15-October-2006 @ 15:42 - - Moderate
Ga doen waarvoor je bent aangenomen: TYPMIEP


Butcher - 15-October-2006 @ 13:13 - - Moderate
Er zijn gewoon teveel opvreters en te weinig doeners bij alle overheden. Maar zolang de opvreters in de meerderheid zijn zal dat zo blijven want ze zullen zichzelf niet elimineren!


japie - 14-October-2006 @ 19:11 - - Moderate
ooit gedacht aan google is maar 1 druk op de knop met zoekopdracht kost weinig tijd is klantvriendelijk en DAAR BETALEN WIJ BELASING VOOR is ooit kleine moeite mmar jaa gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap


Gert - 14-October-2006 @ 14:18 - - Moderate
Nee: een onwetend mirakel!


peterk - 14-October-2006 @ 00:54 - - Moderate
U weet een heleboel dingen niet. Ik weet wel één ding: een deelgemeente heeft geen bestaandrecht. Compleet overbodig, geld weggooierij.


epskamp - 13-October-2006 @ 21:52 - - Moderate
van die glazenwasser vindt ik nou een prima voorbeeld. deze 'beroeps'groep heeft nl. zelf de straten verdeeld. en naar de burger toe zijn zij anoniem: op hun wagens nooit belettering, een visitekaartje oid. de verhalen van 'wijken', overname's en van de trap slaan zijn inmiddels algemeen bekend. op de een of andere manier is dit anno 2006 nog gewoon mogelijk in NL. de politie / gemeente: ho maar. en u vindt het gek dat een burger eerst de eigen deelgemeente belt om te vragen of die bekend is met de glazenwasser die de wijk heeft? u zou u moeten schamen !


Klaasjan - 13-October-2006 @ 18:17 - - Moderate
Reactie op Diane; is Miep misschien jou collega dat je haar in bescherming neemt? Ik vind trouwens dat Arie gelijk heeft, een achterkant van een varken weet zeker meer als Miepie, die begint al te knorren als je aan haar balie staat. Tot lezens Diane.


Bernard - 13-October-2006 @ 18:07 - - Moderate
Ik zou de onnozele vragen op het prikbord hangen, valt er nog wat te lachen ook. De trieste werkelijkheid is dat als je wel een relevante vraag stelt, je ook geen goed antwoord krijgt.


Luuk - 13-October-2006 @ 15:10 - - Moderate
Reactie op koerbagh, uit r'dam en belastingbetaler. Ik vind het behoorlijk onfatsoenlijk zoals jullie reageren. De opvoeding is weer ver te zoeken! Toch heeft koerbagh in 1 punt gelijk. De voorbeelden die u geeft zijn inderdaad erg dom maar u bent er om de mensen te woord te staan. Hoe dom de vraag ook is. Indien u hier zoveel moeite mee heeft kunt u beter in het bedrijfsleven een baan als secretaresse zoeken. En hier komen ook vaak domme vragen binnen! Dan nog is het uw taak om de mensen te woord te staan.


koerbagh - 13-October-2006 @ 14:25 - - Moderate
Tsja, wat een kutbaan, telefoon beantwoorden. Dat is je werk trut! Wat kan jou het nou schelen als er debielen bellen met idiote vragen. Die beantwoord je dan met de uitleg dat de gemeente daar niet over gaat. Daar ben je voor. Niet zeiken verder of een andere baan zoeken.


uit rdam - 13-October-2006 @ 10:59 - - Moderate
gelijk heb je miep die reactie's hier zijn behoorlijk dom gemiddeld nivo van een LBO'er ga lekker naar de sociale dienst stelletje klaplopers,losers,uitzuigers en kanslozen


belastingbetaler - 13-October-2006 @ 08:50 - - Moderate
het probleem is niet dat jullie "niet alles" weten, maar dat jullie absoluut niets weten. het achtereind van een koe heeft nog meer verstand


Diana - 12-October-2006 @ 23:23 - - Moderate
Reactie op Rotterdammer aan Zee: "De meeste regels die verzonnen worden door gemeente Rotterdam worden vaak nog van extra regels voorzien door de deelgemeente." Je vraagt je inderdaad af waar die regeldrift vandaan komt. Het is m.i. doorgeschoten en maakt o.a. het bedrijfsleven vleugellam door het woud van regels.


Diana - 12-October-2006 @ 23:21 - - Moderate
Reactie op klaasjan: "En als jullie ambtenaren er nu eens voor zouden zorgen dat jullie wel antwoorden hebben op zulk soort vragen, dan pas zijn jullie werkelijk in dienst van ons zoals dat ook zou moeten.Jullie worden tenslotte door ons betaald, zorg dan dat wij tevreden over jullie zijn!" Doe niet zo onnozel zeg. Waarom zou de gemeente moeten weten wanneer de glazenwasser in je straat komt? Zoek het lekker zelf ff uit. Reactie op Arie: "Nee, het gemiddelde achtereind van een varken weet inderdaad meer dan een ambtenaar." Ik durf te wedden dat jij nooit een achtereind van een varken hebt gesproken, laat staan daar ooit een vraag aan hebt gesteld. Zoek een beter voorbeeld.


Rocky Horror - 12-October-2006 @ 21:41 - - Moderate
Miep kwalificeerde de burger als onnozel, de burger begrijpt niet wat overheid communiceert. Als de onnozele burger het niet begrijpt, kan het natuurlijk ook aan de slechte communicatie van die overheid liggen. Het schijnt dat er ambtenaren zijn die een dagtaak hebben aan het ingewikkeld maken van simpele dingen.


klaasjan. - 12-October-2006 @ 21:04 - - Moderate
En als jullie ambtenaren er nu eens voor zouden zorgen dat jullie wel antwoorden hebben op zulk soort vragen, dan pas zijn jullie werkelijk in dienst van ons zoals dat ook zou moeten.Jullie worden tenslotte door ons betaald, zorg dan dat wij tevreden over jullie zijn!


Little Britain - 12-October-2006 @ 18:53 - - Moderate
computer says no.


geert - 12-October-2006 @ 18:30 - - Moderate
werd je niet moe van het typen van dit bericht, ik denk het niet want dat doen jullie onderling wel uitbesteden gaaaaaaap


Arie - 12-October-2006 @ 17:51 - - Moderate
Nee, het gemiddelde achtereind van een varken weet inderdaad meer dan een ambtenaar.


Jaap - 12-October-2006 @ 17:28 - - Moderate
Je hebt gelijk, het dagelijkse onnozele geleuter van half infantiele types die willen dat vadertje staat zo'n beetje hun veters komt strikken is een ramp. Pak google, neem de gouden gids en zoek het uit. Voor relevante zaken zijn we altijd thuis!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten