donderdag 15 augustus 2013

Een politieagent is geen boeman!

Een politieagent is geen boeman!
In behandeling genomen onder ID: qLrDy3FvTDC5HkkOIIdeBw

Beste burger,

Vanaf uw geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben. Maar tegelijkertijd beschuldigt u mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik een keer ga zitten.

U windt zich op als iemand in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld. U kent alle verkeersregels en hebt dus nooit terecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen, geschopt, bespuugd en uitgescholden word, maar wanneer ik terugsla of scheld, dan noemt u dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarmmoet opereren, maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in iedere andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dit zomaar accepteer.

U schreeuwt: ”Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden.” Maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet, maar is het natuurlijk volkomen terecht, als ik uw familieleden help bij het verwisselen van een band, of uw vrouw, op weg naar het ziekenhuis, bij de bevalling help, uw zoon met mond- op mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu, meneer / mevrouw de belastingbetaler, staande op uw voetstuk, beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega’s kan afhangen.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Veerman
politieagent bij het korps Hollands Midden

Veerman kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbeschoft (schelden, schreeuwen, geen respect, gemene grappen)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 96 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

ik hoop dat je rust vind - 23-May-2009 @ 00:21 - ^Env( - Moderate
toen ik klein was geloofde ik en leerde ik dat jullie goede mensen waren, maar op een dag zag ik hoe jullie een colkega vermoorden daarna openden jullie de jacht ik zag op de webcam die agent frans nijhof aan had staan de rechercheur binnenkomen frans werd gedwongen hij viel op zijn knieen en schoot zijn kinderen door het hoofd vermoord door zijn eigen colega http://zapruder.nl/portal/artikel/ byebye_zwaaizwaai_vrij_ internet13/ jij bent god


ik hoop dat je rust vind - 23-May-2009 @ 00:14 - ^Env( - Moderate
je gelooft dat je god bent maar voor wat jouw collega met jansje heeft gedaan nu zit ze voor altijd in een rolstoel en jij verwacht respect?


ik hoop dat je rust vind - 23-May-2009 @ 00:07 - ^Env( - Moderate
voor een organisatie en een rechercheur zoals joop k en zijn collega en voor jouw collega die bianca julie collega uit zeist heeft vermoord mag je alleen maar afkeer hebben.


geen politievriend - 4-June-2008 @ 02:04 - ^Env( - Moderate
P.S. Alleen al met het onderschrift en dreigende waarschuwingen die aan dit forum verbonden zijn voel ik me al niet vrij om te reageren. (En te zeggen wat ik echt denk). Want wanneer je hier in NL je mening uit, wordt je wederom gestraft........ Het trieste aan alles vind ik dat je het als burger ten alle tijden verliest. Discussie is zelfs naar redelijkheid niet mogelijk. (ooit beboet op zondag nacht (later kan bijna niet) om 04.20 door (een) draak(en) van een agente(n) in een sleepwagen voor het niet zien van een voetganger (blijkbaar) nog op de stoep bij een zebra met een notabene knipperend stoplicht. Hoe verzin je het, Bah!


geen politievriend - 4-June-2008 @ 01:44 - ^Env( - Moderate
Inderdaad, de aarde is niet van jullie blauwhelmen. Werd beboet omdat de weg qua ligging tussen de kassen en zo leeg als een biljartbal (maar volgens jullie 'wet' binnen de bebouwde kom. Ik had haast natuurlijk, kwam door het enorme ge-eikel door boeman 3 (met een zeer onproffesionele benadering van mensen, tjessis, die man moet denk ik sowieso wat anders gaan doen) Gevolg, ik kon mijn spullen niet meer retourneren waardoor ik morgenochtend met de gebakken peren zit. Je mag steeds minder in dit Nederland en die torenhoge boete's beginnen uit proportie's te raken. Op wie stemmen we eigenlijk wanneer we stemmen en wie verzint deze steeds meer burgerbelastende 'rechten'? Kijk, een autobezitter: Pluk hem kaal! Geweldig jongens, ga zo door, als je hard werkt in dit land word je gestraft


Hallo - 10-September-2007 @ 18:52 - 83.98.239.68 - Moderate
Politie is net judge dred (i'm the law) dat is het enige wat ze kunnen. Volgens mij zijn het ook een bepaald slag mensen die verkeerswerk doen en mensen bekeuringen geven. ik bedoel als je gezond verstand hebt ga je mensen die je later tegen kan komen toch niet stelselmatig het leven zuur maken ? ik heb een instelling van (de aarde is van ons allen) dus niet meer van sjaak de agent dan van jan de boer. Wie ben jij om me de les te lezen als je me vader niet bent?


dave bron - 10-September-2007 @ 18:44 - 83.98.239.68 - Moderate
het grappige is dat de politie die ik hier zie reageren net zo met zand loopt te smijten als de ontevreden personen! even een vraagje wie moet het voorbeeld geven wij (als burger) of jullie (als agent iemand met een voorbeeldfuntie)? jullie doen alleen maar stoer omdat jullie die macht is gegeven! Wacht maar tot jullie macht verdwijnt en shit verschijnt! Jullie voelen jullie altijd heel wat in een groep met je pakkie aan. Maar als ik met meer dan 2 vrienden sta is het al groepsvorming! Wie controleert jullie als wij dat als burger niet mogen? En waarom mag je politici wel kiezen maar de politie niet?


dave bron - 10-September-2007 @ 18:34 - 83.98.239.68 - Moderate
Nog even een berichtje aan alle agenten hier met het advies te emigreren. Wat dacht je van?, doe het zelf! rot op uit dit land en ga in amerika wonen als je dat zo'n geweldig voorbeeld vind!


dave bron - 10-September-2007 @ 18:29 - 83.98.239.68 - Moderate
Is er nooit meer een telefoontje gepleegd of contact met ons gezocht over de stand van zaken. De jongens waar ik ze al van dag 1 af aan naartoe heb gewezen hebben 18 dagen de tijd gehad haar te vermoorden en te dumpen in de noorderplassen ongemerkt! Waar was de politie? ik zal het je vertellen, die waren kleine jongetjes met scooters aan het lastig vallen bij de rollerbank want daar zijn ze wel goed in mensen geld afhandig maken! Deze staat is corrupt en alles draait er om geld! waarom zijn de boetes zo hoog? Alleen maar om hun gore dikke vette salaris te betalen en hun hamburgers bij de macdrive. De politie heeft alleen macht als ze dat zelf willen en als het te moeilijk word kunnen ze opeens volgens de wet niets meer doen. Politie tegenwoordig! YOU SUCK


dave bron - 10-September-2007 @ 18:23 - 83.98.239.68 - Moderate
Nog iets een vriendin van mij een meisje van 17 jaar oud is onlangs door mysterieuze wijze om het leven gekomen (gebracht!) door jongen die de vorige keer mijn vriendin dr knie uit de kom hebben getrapt. vervolgens heb ik 1 van de jongens openbaar aangevallen en krijg ik een boete thuis omdat ik de openbare orde heb verstoord ook word ik nog een nacht vastgezet! de jongens die dit gedaan hebben trouwens lopen nog steeds vrij rond want, zo beweert de politie dat ze er oprecht spijt van hebben mijn vriendin zo ernstig te hebben toegetakeld dat ze voor derest van dr leven een gare knie heeft en dat ze het nooit meer zouden doen. daarmee was voor hun de kous afgedaan en wij zitten met de ellende. ondanks de vele uren aangifte op het bureau voor mijn beste vriendin die vermoord (zie vervolg)


dave bron - 10-September-2007 @ 18:23 - 83.98.239.68 - Moderate
Nog iets een vriendin van mij een meisje van 17 jaar oud is onlangs door mysterieuze wijze om het leven gekomen (gebracht!) door jongen die de vorige keer mijn vriendin dr knie uit de kom hebben getrapt. vervolgens heb ik 1 van de jongens openbaar aangevallen en krijg ik een boete thuis omdat ik de openbare orde heb verstoord ook word ik nog een nacht vastgezet! de jongens die dit gedaan hebben trouwens lopen nog steeds vrij rond want, zo beweert de politie dat ze er oprecht spijt van hebben mijn vriendin zo ernstig te hebben toegetakeld dat ze voor derest van dr leven een gare knie heeft en dat ze het nooit meer zouden doen. daarmee was voor hun de kous afgedaan en wij zitten met de ellende. ondanks de vele uren aangifte op het bureau voor mijn beste vriendin die vermoord (zie vervolg)


dave Bron - 10-September-2007 @ 18:15 - 83.98.239.68 - Moderate
Nog even iets ik zat de reacties te bekijkenen iets viel mij op. Bijna geeneen persoon die hier iets schrijft heeft iets positiefs te vertellen over die wouten! Is dit toeval of is er echt iets gaande waardoor deze spanningen hoog oplopen tussen de burger en agent! ik zeg niet dat niemand meer een boete moet krijgen maar ik zeg wel wees eens een keer tolerant agentje! Ik bedoel word ik uitgescholden door iemand op straat voor zoiets als moederneuker of kankerlijer dan moet ik hem maar laten lopen en negeren en mij vooral tolerant opstellen maar waneer ik een keer zeg dat die wout een sukkel is (kom op sukkel waar gaat het over!) dan krijg ik een bon en een gratis bezoek aan het bureau aangeboden!


dave bron - 10-September-2007 @ 18:07 - 83.98.239.68 - Moderate
Politie die misbruik maakt van zijn fuctie, zal hoop ik een korte diensttijd beschoren zijn en eeuwig ongeluk en schande tegemoet gaan. Eigenlijk zou er een site moeten bestaan met oneervolle ambtenaren in functie die deze individuen aan de schandpaal nagelt! Zodat eervolle oprechte eerlijke ambtenaren in functie een eerlijke kans krijgen hun goede naam als vriend van de burger te herstellen. Tegenwoordig is de politie niet je vriend maar je grootste vijand. Zoals gewoonlijk (bij burgers en ambtenaren) lijden de goede altijd onder de kwade) tegenwoordig word er geen strijd met criminaliteit aangegaan maar tussen de burger en politie of eerder politie en burger! Voor degene die zich aangesproken voelt eat shit and die jullie zijn die strepen niet eens waard!


derk - 23-July-2007 @ 15:54 - 212.117.106.92 - Moderate
Dat is het hem juist. de regels zijn te soft. En omdat agenten niets kunnen doen tegen een 'bijdehante' burger gaan ze hun macht misbruiken. Vooral de vrouwen en de broekies...kotsvolk is het. Van mij mag hier wel eens zon g8top komen..hoop dat heel NL een keer tegen de politie gaat knokken...zuigers. (ik ben erg tegen geweld..maar de politie mag een hoop krijgen)En echt niet allemaal, maar er zijn zoveel vieze nare vette achterbakse honden in dat clubbie..


derk - 23-July-2007 @ 15:54 - 212.117.106.92 - Moderate
Dat is het hem juist. de regels zijn te soft. En omdat agenten niets kunnen doen tegen een 'bijdehante' burger gaan ze hun macht misbruiken. Vooral de vrouwen en de broekies...kotsvolk is het. Van mij mag hier wel eens zon g8top komen..hoop dat heel NL een keer tegen de politie gaat knokken...zuigers. (ik ben erg tegen geweld..maar de politie mag een hoop krijgen)En echt niet allemaal, maar er zijn zoveel vieze nare vette achterbakse honden in dat clubbie..


derk - 23-July-2007 @ 15:49 - 212.117.106.92 - Moderate
val hard neer nare hond


Rechtstaat ? - 2-April-2007 @ 12:33 - 82.173.131.90 - Moderate
Weet u, ik heb altijd vertrouwen gehad in de Hermandad. Sinds een aantal jaar is dat snel minder geworden. En wel bijv. de volgende incidenten. -Mijn vrouw doet aangifte omdat zij bedreigt is door een persoon. Deze is bekent bij de politie. In het gesprek met de agent (brigadier !) merkt hij op dat ik een forse vent ben, en raad hij mij aan om de verdachte volgende keer maar een paar klapjes te geven ????? -Een aangifte inzake mishandeling en bedreiging (van mijn vrouw): we zijn nu acht weken verder en de aangifte is nog niet eens behandelt (sorry, het is druk). Ondertussen durft mijn vrouw de weg naar haar werk niet meer af te leggen omdat het daar gebeurt is. Nu krijgen jullie het voor je boterham als je begint over mijn achterlicht. Het is niks persoonlijks, maar de politie ZUIGT.


Danny - 15-March-2007 @ 16:15 - 194.171.57.1 - Moderate
Ik heb niets dan slechte ervaring met de politie. een bekeuring voor door rood rijden terwijl dit niet het geval was en dan toch achtervolgd worden en bekeurd worden. Mijn vriendin werd onlangs afgetuigd door ong. 7 turkse mannen vlak voor het politiebureau. Agenten zien dit gebeuren en komen erop af. vervolgens wordt er niemand aangehouden.(nota bene op heterdaad betrapt)als het nou kinderen waren dan waren ze waarschijnlijk wel opgepakt, daar zijn ze niet bang van. Ik word onlangs van achteren aangevallen (letterlijk) door 7 agenten in M.E.-pakken omdat ik volgens hen had gescholden naar hun. Mijn patat vloog tegen de etalageraam aan en toen ik zei dat dit niet het geval was gingen ze zonder pardon weer weg. goh, wat een respect moet je hiervoor hebben zeg !!! stelletje lozers !!!!!!


Mike - 9-March-2007 @ 12:49 - 213.93.188.127 - Moderate
@ pieter, ik begrijp je frustratie van dat geflits, maar als je iets veranderd wil zien moet je niet bij de politie zijn, maar bij de overheid die wij zelf kiezen. Wij voeren alleen maar de opdrachten uit die we van hogerhand uitgereikt krijgen. Ik vind het op zich wel grappig dat duitsland erbij gehaald wordt aangezien de hoogte van de boetes in duitsland aanzienlijk hoger liggen dan in nederland. Voor roodlicht wordt je daar bijvoorbeeld aangehouden voor poging doodslag in de extreme gevallen.


Pieter - 22-February-2007 @ 16:32 - 212.204.133.35 - Moderate
Ik begrijp de klacht van de agent en heb ook een oplossing. Veel van de irritatie bij burgers zit 'm in dat geflits. Dan krijg je weer zo'n boete voor het rijden van 83 km/u over een verlaten 2baans-weg.... Ik weet het, regels zijn regels, veiligheid, e.d., maar is het werkelijk nodig om meer dan 9 miljoen verkeersboetes per jaar uit te schrijven? Daarin staan we, per autokilometer, eenzaam aan de top Europa. Ik weet zeker dat als met name het aantal boetes voor minimale vergrijpen (8 km te hard rijden e.d.) omlaag zou gaan, en de politie hierin de redelijkheid zou betrachten die we ook bijv. in Duitsland zien (realistische maxima en geen "onzinboetes"), ik weet zeker dat dan de waardering voor al het goede dat de politie óók doet, sterk zou stijgen!


Psychodigger - 28-November-2006 @ 22:10 - 81.69.104.203 - Moderate
Bravo! U heeft groot gelijk. Ik ben geen heilig boontje, maar ik ben blij dat u en uw collega's er zijn om voor een beetje orde op straat te zorgen, en ervoor zorg te dragen dat niemand mijn huis leegplundert. Ik heb in mijn hele leven nog geen slechte ervaringen met politiemensen gehad, ook niet met agenten die mij om wat voor reden dan ook over iets aanspraken. Iedereen zwabbert wel eens over de grens tussen wat wel mag en wat niet mag, en wanneer je aan de verkeerde kant ervan betrapt wordt moet je niet zeuren. Je was er toch zelf bij? Poepen of plassen, en anders van de pot af!


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 14:21 - 85.146.49.90 - Moderate
Maar vergeet niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega’s kan afhangen. Ai, maar dan wel in negatieve zin. En u moet niet denken dat men overal zoveel tijd heeft om net zoveel koffie als u te drinken. Ik vind het erg jammer dat ik door ervaring heb moeten erkennen dat veel politiemensen gewoon gefrustreerde tweederangsburgers zijn. En u moet niet vergeten dat ik, in tegenstelling tot u, in zo'n geval de politieman niet de les kan lezen. Nou ja het kan wel maar de gevolgen moet ik dan wel voor lief nemen, iets waarvan u door u meer machtige positie geen last heeft. Om het vertrouwen in de politie weer te herstellen zal er eerst een grondig politieagentje gespeeld moeten worden in de eigen gelederen.


dennis - 3-November-2006 @ 19:23 - 213.93.188.127 - Moderate
In Nederland zijn we gewoon te egoistisch we denken alleen maar aan ons zelf, zo stond ik vorige week bij een ongeval met letsel had ik net netjes de weg afgezet om een veilige werkplek te maken voor ons (politie) en ambulance personeel. Krijg je zo'n zeikerige bal in zo'n leasebak "hey kerel ik moet erdoor ik heb een afspraak". Waar is het respect voor de medemens........ Oh en dit was trouwens niet de enige hoor zo waren er meerdere.


Jan - 30-October-2006 @ 19:13 - 80.126.167.27 - Moderate
Aan iedereen die hier zo lekker loopt te schelden op de politie heb ik een boodschap: ga emigreren, bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten. ALs je daar een grote bek hebt na een staandehouding voor te hard rijden, krijg je geen extra bekeuring.... Maar je wordt wel direct gearresteerd en zit de komende 4 maanden in een cel. Gut, gut, wat hebben we het in Nederland toch zo slecht.


een smeris - 29-October-2006 @ 11:33 - 84.84.41.113 - Moderate
Hoe zielig. Zeker een bekeuring gehad en het was de schuld van de politie.


gert - 28-October-2006 @ 16:54 - 62.58.234.65 - Moderate
Hoe kan ik nou respect tonen voor iemand met het I.Q. van een vis.


een smeris - 27-October-2006 @ 13:11 - 84.84.41.113 - Moderate
Respect voor de politie? dat vragen ze meestal niet eens. Probeer het eens met je fatsoen houden dan heb je al 99% gewonnen.


Dennis - 27-October-2006 @ 12:16 - 213.93.188.127 - Moderate
@ J: Nu doet u precies hetzelfde, door te zeggen dat uw overbuurman agent is en z'n kinderen over straat laat zwerven dus dan doen wij de andere agenten het ook allemaal zeker. En dat we namen moeten noemen slaat natuurlijk helemaal nergens op...


J - 26-October-2006 @ 16:29 - 82.72.29.164 - Moderate
??? Tegen wie heeft u het?? Te laf om een naam te noemen? Wij voeden onze kinderen keurig op... daar komt gelukkig geen politie aan te pas...dat geklets in het algemeenvind ik zo laf! Noem eens een naam van zo'n ouder.. durf je zeker niet. Mijn overbuurman is agent en laat z'n kids s'avonds over straat zwerven... steek eerst de hand maar eens in eigen boezem en ga dan klagen bij de ouder die u bedoelt, niet bij ALLE OUDERS!


brobbel - 24-October-2006 @ 22:15 - - Moderate
Respect voor de politie? Het lijken wel slapstick figuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten