donderdag 15 augustus 2013

Ga niet met je uitkering bij de pakken neer zitten

Ga niet met je uitkering bij de pakken neer zitten
In behandeling genomen onder ID: a2QlJEi2dlgZ1vVvF3BO-A

Beste burger,

U heeft als bijstandsgerechtigde te maken met allerlei persoonlijke omstandigheden, zoals ziekte, overlijden en andere tegenslagen. Maar u heeft daarop echter niet het monopolie.

Ik bedoel maar: als een werknemer te maken krijgt met dit soort tegenslagen, moet hij - misschien na een betrekkelijk kort verlof - toch weer aan het werk. Dat is nog gezond ook; niet 'blijven hangen' in je verdriet en tegenslag. Het leven gaat door.

Je werkgever ziet je aankomen met een verzoek om een 'vrijstelling' voor het komende jaar. Een werkweek duurt hooguit 40 uur, een kalenderweek 168. Tijd genoeg om te treuren, verwerken enzovoorts. Dit hoeft toch niet ten laste van alles en iedereen?

Naast alle problemen en belemmeringen, zijn er ook verplichtingen - of uitdagingen natuurlijk. Dat geldt voor iedereen. Iemand bestempelen tot 'zielig' is een bewijs van een gebrek aan respect.

Met vriendelijke groet,
James Overlast
consulent sociale zaken bij een gemeente


Overlast kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'egoïstisch (burger bekommert zich niet om publieke zaak)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 20 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Burger - 12-July-2008 @ 09:04 - ^Env( - Moderate
Een typische 'absolute' stelligheid van een ambtenáárling... Geen discussie meer mogelijk ! Daarnaast getuigt het ook nog eens van een simplisme waarbij men zich terecht kan afvragen waarom zo'n iemand bij een uitkerende instantie 'werkt'. Kan het iéts genuanceerder ?


Burger - 12-July-2008 @ 09:02 - ^Env( - Moderate
Een typische 'absolute' stelligheid van een ambtenáárling... Geen discussie meer mogelijk ! Daarnaast getuigt het ook nog eens van een simplisme waarbij men zich terecht kan afvragen waarom zo'n iemand bij een uitkerende instantie 'werkt'. Kan het iéts genuanceerder ?


Eva - 7-April-2008 @ 16:57 - ^Env( - Moderate
Helemaal eens met James, jammer dat ik hieronder niet één reactie lees die kant danwel wal raakt. Er is in Nederland gewoon een groeiend aantal mensen dat meent het véél slechter te hebben dan een ander, ook al is dat niet altijd terecht. Die groep verpest het voor de mensen die wél onevenredig veel narigheid voor de kiezen krijgen. Om maar te zwijgen over het feit dat ze de lasten van hardwerkende mensen die niet zo snel klagen aanzienlijk verzwaren. De moderne Nederlander lijkt steeds meer een watje te worden, schaam ik me als 25-jarige te moeten zeggen. We zouden de verantwoordelijkheid voor ons eigen leven wat vaker moeten nemen, in plaats van ons te laten pamperen en beschermen door de overheid. Zou ook een hoop regelgeving schelen, trouwens...


Tim - 30-August-2007 @ 12:02 - 77.249.228.134 - Moderate
Tja dat krijg je als je nog maar 20 minutjes hebt om met je client te praten dan ben je druk met papier en het controleren of er sprake is van fraude en heb je geen tijd meer over om na te gaan wat werkelijk de sociale achtergrond is waarom iemand moeilijk zit en uitstel vraagt. Dus ga 20 min. wiebelen op je stoel je weet toch niet waar je het over hebt.


Gedupeerde - 25-April-2007 @ 12:37 - 85.146.49.90 - Moderate
Tja, ik had het eigenlijk toch wel kunnen weten. Het is maar een soort afleidingsmanoeuvre wat ze uitvoeren dus. Het komt er dus op neer dar werkgevers geen wetten hebben waar ze zich aan moeten houden. Het CWI mensen gewoon zeer makkelijk ontslaat en dat dan van de werknemer verwacht wordt die rotzooi op te ruimen. Nou mensen, ik pleeg nog liever een moord en ga de rest van mijn leven lekker op kosten van jullie room service ontvangen. Dream on met jullie achterlijke ideeën !!


Gedupeerde - 21-March-2007 @ 13:25 - 85.146.49.90 - Moderate
Omdat ik het wel zo fair vind moet ik toch even vermelden dat het gesprek van vandaag uiterst positief is verlopen en dat ik nu toch wel het gevoel heb dat er actief geprobeerd wordt om uit deze impasse te komen. Natuurlijk hoort daar ook eigen inzet bij maar nu ik weet dat het van beide kanten komt heb ik er een heel stuk meer vertrouwen in. Er is een last van me schouders gevallen bij wijze van spreken. Mijn dank aan de betrokken medewerkers !


Gedupeerde - 19-March-2007 @ 15:33 - 85.146.49.90 - Moderate
Komende woensdag gesprekje met gasten van het UWV en een commercieel reïntegratiebureau. Men ontslaat mij bij Manpower als operator terwijl ze genoeg werk voor heftruckchauffeurs hebben en nu verlangt het UWV dat ik maar voor veel minder geld bij een ander uitzendbureau als heftruckchauffeur ga werken. Zijn jullie eigenlijk nog wel normaal ? Op deze manier is er voor mij namelijk veel meer eer te behalen als ik me tijdens de ochtendspits in de buurt van een spoorwegovergang voor de trein gooi. Zo kost mijn "ingekorte" leven in ieder geval net zo veel of zelfs meer voor deze flutmaatschappij. Gratis komen jullie in ieder geval niet van me af !


karel - 22-February-2007 @ 23:41 - 83.85.109.154 - Moderate
ojee 35 jaar gewerken op eens zonder werk een uitkering denk je dan ja na 6 weken nog geen geld zegt die vrouw aan het buro ja leen wat bij vrienden of familie ja hoor daar heb ik al die jaren voor betaald ter wel zij wel koffie drinkt en niet eens zegt wil ook een koffie ook ik had ooit eens rechten zo als betalen voor als je werkeloos werd mmar nee hoor in de tijd dat ze met mij in gesperk hoorde te zijn moest ze nog met haar dochter uitlegen hoe je spruiten moest klaar maken ja daar betaal je voor dat zij hun huishouding opganghouden en meer keer op vakantie kunnen


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 13:46 - 85.146.49.90 - Moderate
De overheid gedraagt zich als de penisverlenging van de werkgevers. Burgers kunnen zomaar ontslagen worden voor elke scheet dankzij de legale koppelbazen ook wel genoemd de uitzendbureaus. Mijn ontslag komt voort uit het feit dat zo'n legale koppelbaas mij wou oplichten en mij veel minder wou betalen dan waar ik volgens de CAO recht op heb. Vervolgens heeft deze koppelbaas mij geen werk meer aangeboden om me na 6 maanden gewoon te ontslaan. Het CWI verleent gewoon de ontslagvergunning met als opmerking dat door het bijzondere karakter van uitzendbureaus een ontslag op bedrijfseconomische redenen hard is gemaakt. Vervolgens krijg ik van het CWI te horen dat ik maar moet aanbieden om voor het minimumloon te gaan werken. Ik dacht het niet he !


WW=uitslapen - 27-October-2006 @ 10:09 - 62.58.234.65 - Moderate
Natuurlijk zit ik niet bij de pakken neer. Ik vier feest omdat ik geld krijg zonder te werken.


B - 26-October-2006 @ 16:10 - 82.72.29.164 - Moderate
Eerst je echte naam durven noemen, dan doe ik dat ook. Valsheid in geschrifte is strafbaar...wat laf is dit zeg!


ger van veen - 25-October-2006 @ 16:28 - 83.189.253.216 - Moderate
durft u uw echte naam hier niet neer te pennen u heet tich niet james overlast neem ik aan.


harde werker - 17-October-2006 @ 23:08 - - Moderate
Leer eens is fatsoenlijk mensen te behandelen, voordat je ze gaat beoordelen. De meeste consulenten van sociale dienst/UWV en dergelijke instanties hebben een grote arogantie. als je als mens 20 jaar hard hebt gewerkt daar tegen je wil terecht komt, zeggen ze niet eens gedag tegen je ,maar : "Wat kom je doen !!en wat je ook wil je hebt er toch geen recht op !!!!!!" mensen die binnenkort dood gaan door vreselijke ziektes.word vertelt dat ze niet moeten zeuren,want zolang ze kunnen lopen,kunnen ze werken !! en dan komt z'n arogante eikel zoals jij mensen vertelen dat ze niet moeten klagen . Ik hoop dat je zelf er eens terecht komt kan je zien dat je collega's je zelf als een stuk vuil behandelen.


Robert Engel - 16-October-2006 @ 14:43 - - Moderate
Ik begrijp de pointe van Uw klacht niet. Of U moet bedoelen dat alle uitkeringstrekkers werkschuw tuig zijn. In dat geval constateer ik dat U niet geschikt bent voor Uw functie.


ambtenaren moeten niet zeuren - 16-October-2006 @ 14:33 - - Moderate
james overlast, alleen die naam al hahaha alleen jammer dat jij dat niet bepaalt he zielig manneke


Che_Cuevara - 15-October-2006 @ 02:50 - - Moderate
En dat bepaald u


mikel - 12-October-2006 @ 22:35 - - Moderate
reactie op "aanstelster" "Nooit geen" is "altijd" he? Dat je het ff weet...


Joe Tube - 12-October-2006 @ 18:49 - - Moderate
Wegens omstandigheden(kanker)in de bijstand gekomen na 30 jaar gewerkt te hebben. De consulent van allochtone afkomst kon niet eens fatsoenlijk lezen. Terwijl ze met mij een afspraak had stond ze andere klanten telefonisch te woord. Als ik haar op deze onbeleefde houding aansprak ging ze dreigen dat zij bepaalde wie er een uitkering kreeg en niet ik. Al mijn papieren waren verdwenen en ik kon de aanvraag opnieuw doen. Ik hoop echt van harte dat ze een keer hetzelfde gaat meemaken als ik.


aanstelster - 12-October-2006 @ 18:25 - - Moderate
Nooit geen tegenslag gehad zeker


Boerin - 12-October-2006 @ 17:04 - - Moderate
Goh, wat jammer dat een chronische ziekte, een gehandicapt kind, of een trauma zich maar niet aan dat kalenderjaar van u willen houden. En weest u niet zo politiek-correct. U geeft nu de doorsnee Nederlander het gevoel een mietje te zijn. De lui die u op het oog heeft, lezen uw site niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten