donderdag 15 augustus 2013

Gemeenschapsgeld groeit niet aan de boom

Gemeenschapsgeld groeit niet aan de boom
In behandeling genomen onder ID: T-B_RQI6Wu_ZXu3rlxnBxQ

Beste burger,

Bent u ervan op de hoogte dat uw uitkering geld van de samenleving kost? Weet u dat dit niet aan een boom groeit? En heeft u ooit die toekenningsbeschikking goed gelezen? Met name het onderdeel arbeidsverplichtingen?

Helaas voor u, maar de uitkering is bedoeld voor tijdelijke ondersteuning en vraagt van u dus een actieve houding!

Dus solliciteer ook naar minder leuk werk en geef alles tijdig door. Dan bespaart u ons een hoop werk.

Met vriendelijke groet,
Jasper Verweij
consulent Werk en Inkomen, gemeente Vlaardingen

Verweij kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onverantwoordelijk (burger sluit ogen voor eigen aandeel in probleem)'.
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 36 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Tim - 30-August-2007 @ 10:39 - 77.249.228.134 - Moderate
Arbeids verplichting is sociale uitbuiting geworden. En controle manupulatie en dreiging! Als de gemeenschap mensen wil uitsluiten en vernederen is er geen gemeenschappelijkheid meer. Dit land is naar de klote gegaan. En straks is het oog om oog tand om tand.


Memdu - 23-October-2006 @ 14:52 - - Moderate
Wat een simpel verhaal al niet voor een reacties oplevert. Als ik straks mijn baan kwijt raak, omdat ik slechts een tijdelijk contract heb en er geen verlenging in zit, ga ik niet mijn hand op houden! Ik ben nu druk aan het solliciteren om na beeindiging van mijn tijdelijk contract een nieuwe baan te hebben. Mocht dit niet lukken, zal ik zeker een uitkering aanvragen. Maar als ik voor een beetje meer een nieuwe baan heb, dan doe ik dat! Ook als het geen leuk werk is. Alles is beter dan in een uitkeringssituatie te zitten. je kunt beter solliciteren uit een werksituatie dan in een uitkeringssituatie. Werkgevers staan niet te springen om uitkeringsgerechtigden. Zo'n uitkering is slechts een vangnet. En ook ik heb daarvoor betaald, maar liever niet dan wel!!


peter (SP) - 19-October-2006 @ 15:37 - - Moderate
Sinds de invoering in 2004 hebben gemeenten er direct financieel belang bij om het aantal mensen met een uitkering te beperken.In 2004 hebben gemeenten vorig jaar minder geld uigegeven aan uitkeringen dan ze van het RIJK hebben ontvangen. In 2004 hielden ze ongeveer 300 miljoen euro over. In 2005 hebben ze naar schatting 235 miljoen euro overgehouden van de 4,6 miljard euro.Dat zegt toch genoeg hoe een ambtenaar van de sociale dient tegenover een klant is? Ik bedoel daarmee als je met de sociale dienst te maken krijgt zorg in ieder geval dat je je huiswerk goed gemaakt hebt.want kennis geeft macht.want geweld lost niets op.


Wouter Bos - 19-October-2006 @ 11:46 - - Moderate
Het geld groeit wel degelijk aan een boom. Tot de verkiezingen die ik net alsof ik er ook voor de middengroepen ben. Daarna beperk ik me tot het enige wat me echt interesseert: extraatjes voor de minima. Er is geld zat, geef het maar allemaal aan de niet werkenden.


Eddo - 19-October-2006 @ 03:44 - - Moderate
En daarbij is het ook nog eens enorme stemmingmakerij, want Jasper Verweij weet heel goed dat bijstandgerechtigden aan het werk moeten voor de uitkering. Het verschil tussen een bijstandsgerechtigde in een Work First project en Jasper achter de balie is, dat de bijstandsgerechtdigde die papier moet prikken, de helft minder krijgt dan Jasper met z'n Luzenbaantje achter de balie. En allebei worden ze uit dezelfde pot betaald. Zelfreflectie is de ambtenaren compleet vreemd.


Eddo - 19-October-2006 @ 02:57 - - Moderate
Het grappige is, dat Jasper als ambtenaar eigenlijk de grootste gemeenschapsgeldtrekker is. En de burger maar dokken voor z'n loon. De ene gemeenschapsgeldtrekker probeert de andere uitkeringsaanvrager in een Work First project aan het werk te dwingen. De grootste kostenpost is de hoeveelheid ambtenaren in dit land. Daar zouden ze eens flink de bezem door moeten halen. Misschien is er voor Jasper dan nog wel een baantje in een Work First project of terugkeerbaan. Je moet maar zo denken. De één prikt als bijstandsgerechtigde de hele dag papier van gemeenschapsgeld en Jasper staat van het gemeenschapsgeld achter de balie de burger te commanderen. Wat is het verschil?


boswachter - 18-October-2006 @ 21:40 - - Moderate
Nou er groeit wel erg veel aan bomen. Menigeen zit nog bij te komen van het verorberen van tamme kastanjes. De appels en peren waren daarvoor. Overigens zijn er mensen die met bomen kunnen praten, andere mensen dan op deze site, want die kunnen dat niet. Weten jullie wel hoeveel geld een boom waard kan zijn ! Een dikke oude dan ! Of wie weet er nog een goeie bak over bomen of geld, dan wordt het hier nog eens wat. Hoe hoger de boom on hoe meer niveau.


Harry - 17-October-2006 @ 17:15 - - Moderate
Jasper, je hebt helemaal gelijk. En Cor, werk hoeft helemaal niet leuk te zijn. Wie heeft je dat wijs gemaakt? Werk is om een eigen inkomen te verwerven, en niet op andermans zak te teren


Sonja - 16-October-2006 @ 12:10 - - Moderate
En weet 'Verweij' hoeveel hij/zij de burger kost? Joh, ga zelf eens naar 'minder leuk werk' solliciteren. Wij zoeken nog een toiletjuffrouw.


Maarten - 16-October-2006 @ 05:07 - - Moderate
Toen ik werkte en ik -onder dwang- mijn geld aan de overheid afstond, kon ik niets stipuleren (bv. dat ambtenaren hard zouden moet werken i.p.v. verkapte elite-werklozen te zijn). Dus als ik zelf in de WW terechtkom dan kom ik even MIJN eerder afgedragen geld recupereren en hoeft niemand mij regeltjes op te leggen. Gesnopen?


Spie - 15-October-2006 @ 21:09 - - Moderate
Inderdaad, geld (waaronder dat om uw salaris te bekostigen!) groeit niet aan een boom: het wordt (zo nodig onder dreiging met geweld) van de gewone, werkende burger afgeperst. Als deze voorziening er niet zo ruim bemeten was, dat klaplopers blijkbaar ongestraft blijven, hoefden we die uitkering niet te financieren en - minstens zo belangrijk - hoefden we uw salaris ook niet op te hoesten. De term 'bewust baanloos' waarmee menigeen in het verleden zijn houding t.o.v. betaald werk duidelijk ten toon spreidde, lijkt mij nog steeds actueel.


the Saint - 15-October-2006 @ 17:40 - - Moderate
@Beleidsman: U bent denk ik 1 van de voorbeelden van Dr. Piet. Weg met u!


Beleidsman - 15-October-2006 @ 16:09 - - Moderate
Beste dr. Piet, waarom twijfel ik aan de rechtvaardigheid van uw gebruik van een doctorale titel? Zou het kunnen dat uw opmerkingen geen blijk geven van enig genoten opleiding of is het de frustratie zoals bij velen van uw soort mensen wat bekend is onder de noemer "jaloers" of is u ooit afgewezen om toe te treden tot die groep mensen waar kennis een algemeen goed is? Laat het beoordelen van het functioneren van de (lokale) overheden over aan degenen die ook daadwerkelijk de vinger op de zere plek leggen middels een goede vaktechnische en of juridische onderbouwing. Alleen dan zullen er gepaste maatregelen genomen kunnen worden. U zult op uw vakgebied ongetwijfeld een grote zijn, maar hoe het dan wel bij uw eigen vakgebied. Met vriendelijke goet, Beleidsman


Dr. Piet - 15-October-2006 @ 13:08 - - Moderate
Er zijn gewoon teveel opvreters en te weinig doeners bij alle overheden. Maar zolang de opvreters in de meerderheid zijn zal dat zo blijven want ze zullen zichzelf niet elimineren!


Butcher - 14-October-2006 @ 19:38 - - Moderate
Hulde aan Jasper! Weg met de uitvreters, tokkies en andere vrijwillige uitkeringstrekkers.....misschien zou een stukje spoor en een kampje oplossing bieden, of was dat al eerder uitgevonden????


Sjors - 14-October-2006 @ 18:01 - - Moderate
Jasper for president.


Visitor - 14-October-2006 @ 17:03 - - Moderate
ik heb een baan...ben niemand verantwoording verschuldigd...maar dat wil niet zeggen dat ik het normaal vind dat die jasper zo mag reageren op mensen die toevallig een uitkering krijgen omdat het ff niet anders kan


de Chef - 14-October-2006 @ 15:52 - - Moderate
Als je nou uit je neus zit te vreten of te werken jouw salaris blijft hetzelfde.


beunhaas - 14-October-2006 @ 15:35 - - Moderate
Maar wel om te Besparen. Het schelden zegt veel meer over het niveau van een hoop klagende burgers.


de Chef - 14-October-2006 @ 14:15 - - Moderate
Het is helemaal niet de bedoeling om jullie werkt te besparen, sukkel!


beunhaas - 14-October-2006 @ 11:52 - - Moderate
misschien dat een heleboel klagers over jasper hun energie toch nog meer in het zoeken van werk kunnen gaan steken i.p.v. hier zitten schrijven en teren op gemeenschapsgeld ! Ik krijg de indruk dat een heleboel mensen echt geen hulp nodig hebben.


weg met Jasper comite - 13-October-2006 @ 22:54 - - Moderate
e.burgemeester@vlaardingen.nl als we met z'n allen gaan klagen over Jasper, dan kan hij zelf binnenkort gaan klagen bij z'n ex collega's


aussienl - 13-October-2006 @ 22:37 - - Moderate
Jasper is een dik betaalde ambtenaar die neerkijkt op elke werkeloze. als hij ontslagen wordt krijgt ie een paar jaar dik wachtgeld en pakt dan een goedbetaalde baan als adviseur of zo. Laten we lui als Jasper nou eens een jaar in de situatie zetten van een 50+ die jarenlang zich de pleuris heeft gewerkt en dan na een re- organisatie (waarbij de aandeelhouders natuurlijk dik aan verdienen) in de WW terechtkomt. Zo'n man solliciteert zich helemaal wezenloos en gaat daarna de bijstand in. Alle sollicitatie brieven die zo een man schrijft gaan meteen de vuilnisbak in: "te oud". Als Jasper in zo;n situatie terecht zou komen zou ie wel anders praten. Dus Jasper? Ga je nou maar HEEL hard schamen en gewoon je werk doen. Graaier !!!


Overbelast - 13-October-2006 @ 21:09 - - Moderate
Inderdaad, gemeenschapsgeld groeit niet aan de boom, gooi al die beleidsambtenaren er daarom maar eens een keertje uit!


aman - 13-October-2006 @ 20:43 - - Moderate
wel jasper je past perfect bij de ambtenaren in onze gemeente,maar nu een ander verhaal. Je solliciteerd je de pleuris om in een goed blaadje te komen bij de soos en wat denk je heeft men je op code 4 gezet hoe bedoel je ik word genaaid door een abtenaar zonde van mijn tijd!! en ook leuk om te horen dat al je sollicitatiebrieven inclusief antwoorden ongelezen in de papiervernietiger zijn gestopt. Je kan van mij niet verwachten dat ik na genaaid te zijn door een ambtenaar daar nog vertrouwen in te hebben.


R.B. - 13-October-2006 @ 19:22 - - Moderate
Bedenk dat als al die 'vervelende' ambtbaren worden ontslagen u hun uitkering moet betalen. U betaald nu gewoon hun salaris, dus hoe je het ook went of keert de burgers is altijd de ..l


Hans - 13-October-2006 @ 17:50 - - Moderate
Zolang u als ambtenaar nog kunt profiteren van een ontslagregeling van twee jaar aanvullend salaris ( ook bij ontslag op eigen verzoek zoals B&W college Apeldoorn onlangs) hef ik mijn vinger en vindt dit schandelijk dat u profiteert van onze belastingverplichting. Dát kost geld.


Kjoen - 13-October-2006 @ 17:48 - - Moderate
De meeste reacties zijn toch wel een toonbeeld van "de beste stuurlui staan aan wal".


Marcel - 13-October-2006 @ 17:24 - - Moderate
Beste koerbagh, je hebt helemaal gelijk.


koerbagh - 13-October-2006 @ 16:52 - - Moderate
Ik heb geen zin om alles twee keer te typen, dus hier volgt mijn eerdere reactie op een collegaberoepsuitvretert. Voor elke werkloze in de bijstand zijn er 5 vetbetaalde ambtenaren in dienst bij gemeenten, CWI en UWV die er alles aan gelegen is om hun baan te behouden en bijstandstrekkers niet aan een baan te helpen maar via gesubsieerde cursussen de illusie geven dat ze nuttig bezig zijn. Die cursussen worden door het rijk gefinancierd. De hele werkloosheidsindustrie is kost een veelvoud aan wat er aan uitkeringen wordt verstrekt. Is ook allemaal belastinggeld opgebracht door de gemeenschap. Het is maar hoe je verkwisting bekijkt... Bovendien bestaat uw baan bij de gratie van werklozen, dus u heeft er helemaal geen belang bij om iedereen aan het werk te helpen. Niet zeiken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten