donderdag 15 augustus 2013

Stap niet naar de krant als u uw gelijk niet kunt halen

Stap niet naar de krant als u uw gelijk niet kunt halen
In behandeling genomen onder ID: KGDf16rJP0gLCo6U6eqm5g

Beste burger,

Jammer dat u als burger ervoor kiest om de ambtenaar aan te vallen die de regels naleeft. U mag het er dan niet mee eens zijn, maar ik vind het enorm flauw dat u daarvoor de krant opzoekt.

Want u heeft het al geprobeerd via de wethouder en nu probeert u het via de krant. Daarbij voelde ik mij door u aangevallen omdat u ons neerzet als een stelletje onnozele ambtenaren die geen compassie heeft voor de burgers en hun leed.

Helaas bent u niet de enige die aanspraak moet doen op de WVG en daarom zijn er regels waar iedereen zich aan moet houden of hij nou professor is of niet.

En gelukkig zijn er een heleboel tevreden burgers die wel begrijpen waarom een en ander zo gaat, en die geen 'prof.' voor hun naam hebben staan.

Mijn collega's en ik werken zo goed mogelijk. En gelukkig zijn er mensen die wel aardig zijn naar ons toe en die ons serieus nemen.

Het meest vervelende vind ik nog dat u ons heel veel extra tijd kost. Verloren tijd, want u zult het er nooit mee eens worden. Tijd die beter gestopt kan worden in mensen die het waarderen.

Met vriendelijke groet,
Renee Cohen
consulent Wet voorzieningen gehandicapten bij de gemeente Haarlem


Cohen kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbegripvol (wij-doen-ook-maar-gewoon-ons-werk)'.
[]


   Subscribe
Reeds 20 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Dolf - 4-September-2008 @ 18:42 - ^Env( - Moderate
Ik heb duizenden euro's verdiend door als freelancer voor een krant te schrijven over het falen van een gemeente. Ik heb deels begrip gekregen voor de ambtenaren, maar veel meer begrip voor de burgers die soms lijken te worden geterroriseerd.


thea - 27-March-2008 @ 19:25 - ^Env( - Moderate
ja ook jullie doen je best maar het kan wel eens zo fout gaan dat er niet meer aan te ontkomen is om naar de krant te stappen


Tim - 30-August-2007 @ 12:17 - 77.249.228.134 - Moderate
De overheid stapt toch ook naar de krant op het moment dat er wat voor burgers gaat veranderen?U komt toch ook niet persoonlijk vertellen dat de regels weer zijn veranderd. Vraagd u zich niet af waarom de stap naar een krant soms nodig is? Bent u niet voor een dialoog tussen politiek en burgers waar van de krant verslag maakt als het om regeltjes gaat?


rudie w - 23-May-2007 @ 17:16 - 77.248.73.114 - Moderate
ik heb bericht gehad in febrari 2007 dat ik moet verhuizen en dat de woningbouw ook regels maakt en niet nakomt.regels zijn er om ook natekomen toch en laat mij niet voor de gek houden door de woningbouw.sta al ruim 4jr ingeschreven en krijg nul op mn rekest van woningbouw.ze zouden allebewoners ook helpen met woning zoeken en dat doen ze dus ook niet.heb doorgegeven bij het huisbezoek met persoon dat ik zsm wil verhuizen maar daar doen ze niks mee.hoop dat dit duidelijk is en laat mij niks wijsmaken door de wopningbouw vereniging.


Collega - 1-February-2007 @ 16:07 - 193.177.183.210 - Moderate
Ik begrijp je reactie maar het is echter geen professionele reactie tegenover de klant. Er zijn inderdaad van die klanten die (uit mijn beleving) soms toch wel met een ietwat brutale, kortzichtige en betweterige houding aankloppen. Desondanks zul je je toch altijd aan de gouden regel moeten houden: "de klant is koning". zelfs al zijn er van die figuren die van deze stelling misbruik maken en dan door aandachtstekort aan de bel van de krant trekken. Zie het maar zo: dat zijn figuren die gewoon niet verder willen kijken dan hun neus lang is en alleen maar hun 'gelijk' als de realiteit willen zien.


Visitor - 24-January-2007 @ 10:01 - 62.45.216.145 - Moderate
gemeente-ambtenaar: "de burger mag alles tegen de ambtenaar zeggen" Denk eens na: waarom zou dit alleen voor ambtenaren gelden? Mogen andere mensen dan wel onheus worden bejegend? anne , gemeenteambtenaar:"..Maar helaas zijn er veel situaties waarin de regels niet direct voorzien..". Je wil blijkbaar het liefst dat er voor elke situatie een regeltje is. Waarom wil je dat zo graag? Vind je het vervelend om creatief of moedig te zijn? Er zijn in Nederland 140000 regels. Waarom is dit niet genoeg?


renee - 23-January-2007 @ 01:48 - 81.69.60.244 - Moderate
maar wat moet ik doen wanneer ik de bewijzen heb dat er ambtenaren zijn die terdege corrupt gehandeld hebben en nog doen. Je kunt doen wat je maar mogelijk acht, advocaat in schakelen enz. ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd, wat kan een gemeentelijke ombudsman doen dat is geen ambtenaar, maar zijn personeel wel, en die houden wanneer je hen vooraf je verhaal verteld je buiten de deur.Je bent machteloos.


Olga - 15-January-2007 @ 22:21 - 82.171.114.42 - Moderate
Misschien is het wel de onmacht. En bent u helemaal niet zo klantvriendelijk. De mensen klagen niet voor niets. Wanneer ze de weg welke de ambtenaar wil dat ze bewandelen, dan komen ze in een web van bureaucratie. Niet begrepen worden en eindeloos op antwoord wachten. De pers biedt gelukkig wel een luisterend oor. Hierna zijn de problemen wel opgelost. Misschien moet u gaan nadenken waarom mensen dit doen. Dit doen ze niet omdat u een topservice biedt. Ik heb de ervaring, dat ik werd gezonden van het kastje naar de muur en retour. Ik heb toen een televisie programma ingeschakeld. Binnen 5 minuten was het geregeld, waar ik een jaar op moest wachten. U werkt het dan ook zelf in de hand. Ik ga in het vervolg de pers meteen inschakelen, want dan hoef ik niet een jaar op mijn rolstoelte wachten


anne , gemeenteambtenaar - 20-December-2006 @ 13:54 - 62.221.221.114 - Moderate
Als ambtenaar is het altijd een spanningsveld waarin je werkt. De regels zijn nodig omdat je als gemeente transparant moet werken zodat besluiten getoetst kunnen worden.Heeft de ambtenaar wel op juiste gronden een besluit genomen (rechtmatigheid). Dit is iets waaraan de de ambtenaar moet voldoen, doet hij dat niet dan heeft hij(lees college)een probleem (controle accountant). Hij komt dan ook in een extra spanningsveld namelijk hij is in dienst van de wethouder maar moet ook de burger helpen. Maar helaas zijn er veel situaties waarin de regels niet direct voorzien en in dat soort situaties moet de ambtenaar heel creatief zijn wil hijdie burger kunnen helpen als het al kan. Daarnaast ervaren amtenaren een grote werkdruk (ja,echt waar!). Af en toe een beetje begrip daarvoor kan geen kwaad...


Radjesh - 17-December-2006 @ 22:35 - 82.170.215.27 - Moderate
@gemeentee-ambtenaar: Het moraal van mijn verhaal is vrees ik niet helemaal duidelijk. Mijn mening is dat we respectvol met elkaar om moeten gaan. Het is de houding van sommige ambtenaren die het verpesten voor de ambtenaren die wel zijn/haar werk goed doet. Natuurlijk moet je het niet pikken als je wordt uitgescholden en van de andere kant is het ook logisch dat de burger gewoon weg niet accepteert om als een stuk vuil behandeld te worden door een ambtenaar. Vind je het gek als burgers eens iets te klagen hebben? Ik ben heel simpel wat dat betreft. Ik behandel mensen zoals ze mij behandel.


Rodolfo - 21-November-2006 @ 15:42 - 193.78.72.68 - Moderate
Wat zijn regeltjes toch fijn hè, je kunt je er zo lekker achter verstoppen. Laat dat nou niet de bedoeling zijn. Regels zijn er om zaken in de maatschappij soepel te laten verlopen. Ambtenaren gebruiken deze om zich achter te verschuilen en vinden het onbegrijpelijk als iemand die zich tegen deze muur te pletter loopt zijn gelijk via de media wil halen. Als uw verhaal zo helder is dan legt u het gewoon toch even uit? Dan snappen wij het ook met z'n allen.


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 15:07 - 85.146.49.90 - Moderate
Als je als werknemer teveel klaagt sta je op straat. Misschien moeten ze dat ook maar bij ambtenaren toepassen. Is wel zo eerlijk he.


gemeente-ambtenaar - 10-November-2006 @ 16:11 - 80.57.66.17 - Moderate
Radesj, ambtenaren zijn zich er heus wel van bewust dat zij voor de burgers werken. Je uit laten schelden voor rotte vis is GEEN risico dat bij het vak hoort. De geposte lasten hier zijn geen onzinnige dingen. Als medewerker aan een receptie wil je niet voor rotte vis worden uitgemaakt omdat het stadhuis helaas op zaterdag niet open is. Als telefoniste wil je niet voor rotte vis worden uitgemaakt als je niet weet wanneer de glazenwasser in welke straat komt. Maar de moraal van je verhaal is duidelijk hoor, de burger mag alles tegen de ambtenaar zeggen. Die moet alleen maar zn kop houden en werken... En als ie werkt, is het ook niet goed. Dan verzint ie onzinnige regels. Gek he, dat ambtenaren ook wel eens wat te klagen hebben??


Vanes - 10-November-2006 @ 15:27 - 195.86.121.2 - Moderate
aaah, dus het ligt altijd aan de ander? Goed om te weten. Als ik dus vind/denk dat de houding van de klant niet deugt dan mag ik los. Goed idee. Je hebt een medewerker gewoon normaal en beleefd te woord te staan. Gelijk schelden of tekeer gaan zorgt er echt niet voor dat je opeens wel je zin krijgt. Sterker nog; iemand die gewoon beleefd en vriendelijk iets aan me vraagt help ik behoorlijk wat sneller dan scheldende tokkies. Daar doe ik zelfs wat stapjes extra voor.


Radjesh - 10-November-2006 @ 13:25 - 82.170.209.233 - Moderate
Dat is zeker idioot, maar je draait het hele gebeuren om. Als je de topics hier leest. 9 van de 10 keer gaat het helemaal nergens over. Het is de houding van de ambtenaar. Het dominante, snauwende toontje. Onbegrip naar de burgers toe. Het aannemen dat alle burgers op de hoogte zijn van de bijna wekelijks veranderende regels. Schelden is uit den boze, maar het geeft wel de onmacht aan die de burger voelt als hij voor de zoveelste keer van het kastje naar de muur toe word gestuurd.


Vanes - 10-November-2006 @ 11:38 - 195.86.121.2 - Moderate
Nou Radjesh, dus omdat veel mensen ronduit onbeleefd zijn, je uitmaken voor rotte vis omdat zij hun zin niet krijgen, dreigen, schreeuwen en gillen moeten mensen die daar niet van gediend zijn maar een andere baan zoeken? Dus als een onderwijzer in elkaar geslagen wordt door een asociale ouder moet hij maar een andere baan zoeken? Als je als barvrouw in je kont geknepen wordt moet je maar een andere baan zoeken? Vuilnismannen die bedreigd worden, ambulancemedewerkers die bedreigd worden, dokters die bedreigd worden, etc. Zij moeten dus een andere baan zoeken omdat mensen zich niet kunnen gedragen? Dat is toch idioot??


Radjesh - 10-November-2006 @ 02:51 - 82.170.209.233 - Moderate
Een algemene opmerking over deze site: Ik kan niet zwemmen, dus blijf ik weg uit het water. Is het niet verstandiger om een andere baan te zoeken als jullie zoveel last hebben van de burger? Het is immers een baan waarin je veel in contact staat met de burger. Om nog een voorbeeld te noemen. Ik ben bang voor honden, dus ga ik niet in een dieren asiel werken.


FCH - 9-November-2006 @ 22:19 - 62.131.203.80 - Moderate
Tja, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.... Ideetje: bel de krant ook eens, om een weerwoord te geven. Een beetje objectieve journalist moet daar toch open voor staan. Maar om op die manier naar buiten te treden is er toestemming nodig van het verantwoordelijke (mis)management van de gemeente Haarlem en die krijg je natuurlijk nooit en te nimmer. Jammer maar helaas....


Boze Bever - 9-November-2006 @ 19:21 - 80.57.66.17 - Moderate
@pfftt; denk je nou echt dat het de bedoeling is dat ambtenaren de boel bedonderen en tillen om mensen, die kennelijk GEEN recht hebben op die WVG-voorziening, maar tevreden te stellen en te voorkomen dat die naar de krant rennen? Ik zie de krantenkoppen al voor me als dat zou gebeuren! Over integriteit gesproken zeg... Als ambtenaren op die manier met gemeenschapsgeld omgaan... Griezelige gedachte zeg! Je moet er niet aan denken! Als mensen echt recht hebben op die voorziening, krijgen ze 'm ook echt wel. En ik weet waar ik het over heb als ouder van een gehandicapt kind ZONDER WVG voorzieningen en zonder hiervoor gelijk naar de krant te hollen!!!


pppfff - 8-November-2006 @ 13:16 - 80.60.107.242 - Moderate
weet je wat jij moet doen??? gewoon die voorzieningen verstrekken mensen zijn niet voor de fun gehandicapt! regels of niet, als die mensen hulp nodig hebben verstrek je die, heb gewoon schijt aan al die kloteregels en help mensen gewoon, dat is toch uw taak?,mensen helpen? doe dat dan ook!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten