donderdag 15 augustus 2013

Verhef klagen niet tot een ‘beroep’

Verhef klagen niet tot een ‘beroep’
In behandeling genomen onder ID: P5XGIrOxSVVQ9T5NR2VnNA

Beste burger,

Af en toe komt er bij ons een telefoontje binnen van een burger die klagen tot beroep lijkt te hebben verheven. Tot tien keer toe dezelfde klacht herhalen, collega's uitschelden voor schoften en een tirade afsteken over de slechte service van onze instelling zijn vormen van feedback waar wij weinig mee kunnen.

Zo'n donderpreek neemt een half uur tijd in beslag en in die tijd kan ik al lang een antwoord hebben gevonden op het probleem.

Dus, geachte burger, wees alstublieft een beetje zakelijk als u een klacht heeft. Leg kort en bondig uw probleem uit en geef alle informatie die u relevant acht.

Daar schieten beide partijen het meeste mee op.

Met vriendelijke groet,
Floris Blankenstein
uitzendkracht bij de gemeente Den Haag


Blankenstein kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbeschoft (schelden, schreeuwen, geen respect, gemene grappen)'.
[]


   Subscribe
Reeds 30 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Erick - 29-November-2006 @ 13:25 - 62.166.144.82 - Moderate
goed zo Peter naar jou luisteren we dus niet meer! als je al meteen begint te schelden!


Willem - 1-November-2006 @ 15:33 - 148.200.1.3 - Moderate
Er zijn nu eenmaal burgers die graag bij adam en eva beginnen. Een gesprek onderbreken is niet de juiste reactie. Toehoren en ondertussen koffiedrinken of in je neus peuteren wel.


Peter - 28-October-2006 @ 13:40 - 62.58.234.65 - Moderate
Al ik wil klagen dan doe ik dat en jij moet mij dan normaal te woord staan. Begrepen? SUKKEL.


piet de jong - 27-October-2006 @ 19:42 - 82.168.111.220 - Moderate
floris, er zijn nu eenmaal heel veel domme, zeikerige, klagende, slachtofferrolspelende hufters in nederland. het enige wat ze kunnen doen is iedereen de schuld te geven van wat er fout gaat in hun leven. de hele wereld, de regering, de overheid, de politie, de politiek, de buren, bla bla bla zijn schuldig, behalve zijzelf. het zijn gewoon een stelletje werkschuwe uitkeringstrekkers en parasieten! want wees eerlijk, wie heeft er nu tijd om constant maar te klagen? moet je in een ander land flikken... heb je geen tijd voor, want je krijgt nergens geld voor niets doen, behalve in nederland dan.


jan - 26-October-2006 @ 18:48 - 62.58.234.65 - Moderate
@ambtenarenfront: wat zet jij jezelf en je medeambtenaren voor schut zeg! Nu weet iedereen dat jij dom bent. En blijkbaar kun jij toch de ambtenaren-funktie vervullen.


ambtenarenfront - 25-October-2006 @ 23:50 - 86.88.95.233 - Moderate
In het engels, We rule


beetje dimmen - 25-October-2006 @ 18:58 - 62.58.234.65 - Moderate
Wat een idiote klachten! Een ambtenaar heet in het Engels "Civil Servant". Dienaar van de burgerij, derhalve. Dus een ...


Jippe - 21-October-2006 @ 18:38 - - Moderate
Deze ambtenaar is een typisch geval van ambtenaar, de rechten van de burger willen inperken. Bang dat de gemeente ongelijk krijgt met geld verkwistende machtspelletjes.


Laurens - 16-October-2006 @ 10:51 - - Moderate
Toevallig ken ik deze Floris. Hij werkt inderdaad niet bij de gemeente Den Haag, maar wel bij de overheid (rijks) in de gemeente Den Haag. Floris heeft zeker een goed punt. Desondanks ben ik het niet helemaal met hem eens. Een goede agent kan zo goed communiceren, dat hij de bekeurde in kan laten zien dat de bekeuring terecht is. Alle ambtenaren zouden de techniek moeten beheersen om klagers in te laten zien dat hun klacht daadwerkelijk ongegrond is en dat de klager tevreden is, ondanks dat hij geen gelijk heeft gekregen. Kortom: helder communiceren voorkomt dat iemand blijft klagen.


Milosevic - 16-October-2006 @ 10:49 - - Moderate
Hoelang ben je bezig geweest met deze klaarbrief??? niet klagen, maar werken moet je! (van ons geld nog wel!!!)


Gemeenteambtenaar - 16-October-2006 @ 00:33 - - Moderate
Al die reagerende betweters die werken natuurlijk in het bedrijfsleven en dat is nu eenmaal het walhalla van klantgerichtheid. Een Nederlander heeft blijkbaar altijd behoefte aan een gemeenschappelijke vijand: eerst de Duitsers, toen de rokers en nu de ambtenaren. Leve ons bedrijfsleven, die dikke BMW's onder die dikke anussen van die gasten worden ook gewoon door u en ik ( de consument ) betaald !


de Cheffin - 14-October-2006 @ 12:54 - - Moderate
Alle ambtenaren met deze instelling eruit knikkeren!!!!!!!!!


R.B. - 13-October-2006 @ 20:02 - - Moderate
omschrijving van een burger: - een burger is bijvoorbaat dom; - hij weet nooit van iets; - regels gelden niet voor hem maar altijd voor een ander


Frans - 13-October-2006 @ 17:16 - - Moderate
Het zou niemand moeten verbazen dat iemand tot wel 10 maal toe dezelfde klacht herhaalt. Er zijn zoveel ambtelijke instellingen en individuele ambtenaren tot tot meer dan 10 maal dezelfde fout maken en deze maar blijven herhalen. Beroeps-fouten-makers roepen beroeps- klagers zelf op. Soms zijn de dingen heel simpel.


Linnard - 13-October-2006 @ 17:01 - - Moderate
Ik heb de bestuursacademie gedaan toen en ben er toen achter gekomen dat het trage van de ambtenaar vaak niet het systeem is maar de ambtenaar zelf die veelal incapabel zijn.


John - 13-October-2006 @ 16:57 - - Moderate
Als ik jou PRIVÉ bel en je daarbij de huid volscheld...laat je dat gesprek dan óók een half uur duren? Waarom op je werk dan wel?


Frits de Jong - 13-October-2006 @ 16:42 - - Moderate
Maar je vraagt jezelf niet af WAAROM de burger klaagt??


cor - 13-October-2006 @ 16:34 - - Moderate
De burger heeft een recht tot klagen, sterker nog hij moet klagen als hij meent dat dit wenselijk is. Het kan niet zo zijn dat het alleen maar"bek houden en betalen"is. groeten.


Tom de ambtenaar - 13-October-2006 @ 16:13 - - Moderate
Goed onderwerp van dat callcenter. Mijn ervaring is hiermee is dat er over het algemeen sprake is van gebrekkige kennis, leegloop en soms gewoon desinteresse bij callcenters. Ook wij hebben er een die regelmatig slecht in het nieuws komt. Bij commerciele instellingen is het geen steek beter. natuurlijk zijn er ook voldoende goede medewerkers, maar over het algemeen wordt de boze burger door een callcenter niet geholpen maar van het kastje naar de muur gestuurd. Oorzaak: besparingen en zogenaamde efficiency verbetering


Tal1970 - 13-October-2006 @ 15:20 - - Moderate
Blankestein groot gelijk... Je hebt inderdaad mensen die alleen maar klagen en klagen. Die iets willen en dan denken als ik maar hard schreeuw en gil en stampvoet dan lukt het wel (gedachten van een peuter van 2). Als het dan niet lukt omdat ze of genoeg irritatie hebben opgewekt of niet duidelijk genoeg zijn of gewoon geen enkele grond tot klagen hebben worden ze nog bozer! LOL!!! En Ossenaar... KNEUS! Of je kijkt neer op uitzendkrachten (terwijl ze waardevol zijn) of jij bent er net één van de rotte stapel uitzendkrachten die geen enkele binding creëren met het bedrijf waarvoor ze werken... maar alleen maar hen handje ophouden! Wat de welwillende een slechte naam geeft. Maar ja klagen komt ook veel voort uit het hebben hebben en hebben / ikke ikke ikke! Denk na!


basic@ - 13-October-2006 @ 14:33 - - Moderate
Bedrijven trainen account managers, call centers en overig sales personeel om effektief en klantgericht te communiceren in het bijzonder bij klachtbehandeling. Erkenning en begrip zijn dan minstens zo belangrijker als inhoudelijke zakelijkheid. Ontevreden mensen zijn meestal niet redelijk en niet geinterresseer in de rechtvaardigging van de klachtoorzaak. Training is ook voor de overheid mogelijk maar op zich onvoldoende. Je moet allereerst begrijpen voor wie en wat je bedoeld bent en wie je klant is...en daarop afgerekend worden.


Martin - 13-October-2006 @ 14:04 - - Moderate
Kunnen degenen die deze, volgens mij, serieuze, uitzendkracht (Wat is daar mis mee trouwens? ) denigrerend behandelen hun mening wat meer onderbouwen in plaats gewoon wat losse flodders roepen. Jullie opmerkingen bevestigen het verhaal van Floris alleen maar.


lala - 13-October-2006 @ 14:03 - - Moderate
Het is algemeen bekend dat er mensen zijn die klagen om te klagen.... In de kleine gemeente waar ik ben opgegroeid zijn dat zo'n 10 personen, die door vrijwel iedereen in de gemeente ook als zijne beroepsklagers (h)erkent worden (behalve misschien door zichzelf). U weet wel, van die personen die ook tegen alles een procedure beginnen... In een gemeente als Den Haag kan ik me voorstellen dat dat er heel wat meer zijn en dat is in elk geval doodzonde van onze belastingcenten..


belastingbetaler én ambtenaar - 13-October-2006 @ 13:09 - - Moderate
Feit dat zelfs een 'frisse' uitzendkracht door heeft hoe onmogelijk sommige mensen kunnen zijn in hun klacht, lijkt me des te meer aangeven dat lang niet alle klachten zinvol, opbouwend en relevant zijn. Zelfs mensen die geen 'luie ambtenaar' zijn maar 'gewone' mensen hebben gauw door dat met sommige mensen niet te praten valt. Omdat het oplossen van hun klacht geen oplossing van hun probleem inhoud...


Ossenaar - 13-October-2006 @ 11:21 - - Moderate
Foris: BLABLABLABLA Ossenaar: jongen, je bent een UITZENDKRACHT!


van speijk - 13-October-2006 @ 10:31 - - Moderate
@belastingbetaler: wat ben jij sneu zeg.


ambtenaar Den Haag - 13-October-2006 @ 09:43 - - Moderate
Uit het feit dat u in geen enkel systeem in Den Haag te vinden bent, concludeer ik dat u helemaal geen ambtenaar van Den Haag bent of geweest bent. Daarom lijkt mij deze site gevuld te zijn met fake-startberichten


burger - 13-October-2006 @ 09:22 - - Moderate
Vaak heeft dit een oorzaak die gevonden kan worden in het slecht inlichten, dan wel een te korte en te beknopte antwoord van de ambtenaar. Dit komt dan over als zeer bot met het bovenstaande verhaal tot gevolg.


belastingbetaler - 13-October-2006 @ 08:58 - - Moderate
Klagende mensen zijn vaak (dus niet altijd, voor degene die hier weer over gaat klagen) dom en gefrustreerd. Door dit soort mensen kunnen is er weing tijd voor echte klachten.


belastingbetaler - 13-October-2006 @ 08:44 - - Moderate
Dat komt omdat jullie luie flikkers met een echte klacht toch niets doen.


[]   []
 
[]Documentatie

This site tracked by OneStat.com. Get your own free site counter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten