donderdag 15 augustus 2013

Met uw ongehoorzaamheid en fraudegedrag schaadt u andere burgers

Met uw ongehoorzaamheid en fraudegedrag schaadt u andere burgers
In behandeling genomen onder ID: EujsQ--Wx44Nd8jHKq5RWw

Beste burger,

Waarom trekt u zich niets aan van regels die de overheid stelt in het kader van bijvoorbeeld veiligheid.

Dus: waarom met de auto op een fietspad? Waarom met 60 km door een 30-km zone? Waarom parkeren op een invalidenparkeerplaats als je daar niets te zoeken hebt?

Daarnaast besodemietert u de boel. Bijvoorbeeld door het doen van valse aangifte om geld van de verzekering te ontvangen. Waarom probeert u daar iets uit te halen? Ik heb daar last van. Het kost mij premie.

Kortom, hou u gewoon eens aan de regels en denk om het algemeen belang.

Met vriendelijke groet,
Chris Dessel
medewerker facilitaire zaken, gemeente Maastricht


Dessel kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'ongehoorzaam (burger lapt regels aan zijn laars)'.
[]


   Subscribe
Reeds 13 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Tim - 30-August-2007 @ 11:13 - 77.249.228.134 - Moderate
Laten ambtenaren zich ook maar om de 4 jaar verkiesbaar stellen. Zij besturen dit land toch immers niet de politiek. Eens kijken welke ambtenaren na afloop in reintergratie bedrijfjes wasknijpers mogen maken. Voor velen is dat dan hun verdiende loon.


Gedupeerde - 25-January-2007 @ 16:17 - 85.146.49.90 - Moderate
Afgelopen maandag en vandaag alweer een mailtje gestuurd naar een uitzendbureau voor een vacature die op werk.nl stond. Nog steeds geen bericht gehad. Vanmiddag belde datzelfde uitzendbureau maar nu in de gedaante van een re-integratiebureau (cashen van de overheid dus) mij op vanwege een uitnodiging van een UWV medewerker. En u praat over fraude van de burger ? De overheid is de penisverlenging van ondernemers. Ik zou er niet raar van staan te kijken als dat re-integratiebureau per maand meer geld van de overheid voor mij krijgt dan dat ik nu aan WW krijg. En u praat over fraude van de burger ? U wilt mij zo snel mogelijk weer aan het werk hebben en me eventueel straffen als ik niet goed genoeg meewerk maar werkgevers hebben geen verplichtingen. En u praat over fraude van de burger ??!??


boze bever - 1-November-2006 @ 23:27 - 80.57.66.17 - Moderate
Hee Jippe, denk je soms dat er in het bedrijfsleven (bv shell ofzo) NIEMAND, maar dan ook echt NIEMAND een pen of een schrijfblok mee naar huis neemt? En denk je werkelijk dat de Shell (om in het voorbeeld te blijven) dergelijke bedrijfsdiefstallen niet door belast in oa de prijs van de benzine?? Wordt wakker joh!!!


Jippe - 17-October-2006 @ 23:42 - - Moderate
Printpapier, plastic kopjes, toonders, complete familiealbums uitprinten, thee en koffie meenemen uit het gemeentehuis is ook fraude. Of noemen jullie dat secondaire arbeidsvoorwaarden.


Nouja - 17-October-2006 @ 13:19 - - Moderate
'Wat heeft de overheid met verzekeringen te maken?' Nou...euh...wel eens van volksverzekeringen gehoord (AWBZ)? Werknemersverzekeringen (WIA, WW)? Begint er al een belletje te rinkelen? Allemaal verzekeringen die door of uit gemeenschapsgeld worden betaald. En inderdaad: er wordt nogal wat mee gesjoemeld en gezeverd om maar een maximale uitkering te krijgen. En natuurlijk maar klagen en in beroep gaan wanneer het de heren burgers niet helemaal zint. Ik ben het eens met deze ambtenaar: het gedrag van burgers kost geld. Veel geld...


niet zo zeuren ambtenaartjes - 16-October-2006 @ 19:18 - - Moderate
de premie gaat toch ieder jaar omhoog of we nou lief alles goed doen of een stel bedorven zielen de zaak oplichten dat houd je toch, dus weer lekker nutteloze reactie van deze ambtenaar, en regels zijn er om gebroken te worden, ANARCHY!!!!!


Henk - 16-October-2006 @ 13:29 - - Moderate
Geweldig...ik stel voor een stille tocht in alle grote steden, of moet hiervoor perse iemand zijn gestorven...


Che_Cuevara - 15-October-2006 @ 02:47 - - Moderate
Beste Chris, hier kan ik maar een reactie op, geven, Stekker van toetsenbord eruit, of nog beter hamer pakken en toetsenbord aan gort slaan zodat we zeker weten dat je nooit nog iets typt. En dan rustig verder slapen en vooral GEEN ander baan zoeken, blijven waar je zit. Want als jij voor een commercieel bedrijf gaat werken, met jouw ideé, instelling en atitude, is de kans heel reeël dat dit bedrijf binnen de kortste keren faliet is. @Niels, communicatie tussen overheid en burger. Hoezo? Waar dan? Nieuw beleid? Nooit wat van gemerkt


Han - 13-October-2006 @ 23:40 - - Moderate
Ik kom nooit met mijn auto op een fietspad. Ik rij nooit met 60 km door een 30-km zone. Ik zal nooit parkeren op een invalidenparkeerplaats als ik daar niets te zoeken heb. Hoe kom jij erbij om mij dat zo allemaal maar in mijn schoenen te schuiven? Ik besodemieter de boel niet, bijvoorbeeld door het doen van valse aangifte om geld van de verzekering te ontvangen. Hoe kom je erbij dat ik probeer daar iets uit te halen? Dus dat jij daar last van hebt kan ik mij niet voorstellen. En dat het jou premie kost, daar kan ik me al helemaal niet druk om maken. En ik ben erg benieuwd geworden naar wat dat dan voor premies zijn en wat de motivatie is om ze uit te reiken. Je krijgt toch je salaris? Waar is die premie dan voor? Geen wonder dat de overheid zo duur is...


Niels - 13-October-2006 @ 12:03 - - Moderate
De titel was zo goed, maar het verhaaltje laat te wensen over: dat blijkt al uit de eerdere reacties. Er zijn regelmatig burgers, die de overheid proberen te belazeren door bewust foute informatie geven. Ik werk zelf op een afdeling 'Handhaving' van een gemeente en dit maak ik vaak mee. Iemand beweert bijvoorbeeld een illegale (en gevaarlijke) opslag te hebben verwijderd, maar als de inspecteur gaat kijken dan is de gevaarlijke situatie nog steeds aanwezig. Vervolgens concluderen wij, ambtenaren, dat we de burger niet zomaar kunnen vertrouwen. En dus behandelen we de volgende burger met wantrouwen. Dat vindt de eerlijke burger niet leuk. Burgers, die liegen en verdraaien tegen de overheid, moeten bedenken, dat ze de communicatie tussen overheid en burgers voor anderen verpesten.


Brave burger. - 12-October-2006 @ 20:19 - - Moderate
Oei oei oei, waar slaat dit op. Dit gaat toch allemaal automatisch met een acceptgiro. Wat een gezeur om niets.


fast - 12-October-2006 @ 17:39 - - Moderate
Helemaal eens, wat heeft het vezekeringsverhaal hier mee te maken???? Over de 30 km zone heb ik wel een reactie. Mijn gemeente heeft hier een 30 km zone gelast op een weg die een beschermde voetgangers- en fietszone heeft. Kunt u mij het nut uitleggen van deze 30 km zone???? Waarom dient er hier maar 30 gereden te worden terwijl het geen enkel nut heeft? Ongelukken hebben er de afgelopen 10 jaar bij mijn weten ook niet plaatsgevonden. Dit soort besluiten van de gemeente zijn echt waardeloos maar ze klagen wel steeds dat er dus door "hun" 30 km zone te hard gereden wordt. ik zal maar niet beginnen over de 60km bordjes die bij hier massaal bij zandpaden geplaatst zijn. Kosten plaatje? Doel? Ooit eens geprobeerd 60 km per uur op een onverharde zandweg te rijden door de bossen?


Erwin - 12-October-2006 @ 16:03 - - Moderate
Dit verhaal raakt kant noch wal...wat heeft de overheid te maken met verzekeren? En de overheid heeft vele vele regels gemaakt, die elkaar vaak tegenspreken en die niet of slecht gecommuniceerd worden. Maar ondertussen wel verwachten dat iedereen zich er aan houdt. Toch wel schrijnend om dit te roepen terwijl uw eigen overheid agenten actief op pad stuurt om hun targets te halen (het innen van X boetes ter waarde van Y Euro). Prestatiemanagement bij de overheid, maar dan wel op z'n smalst... En wie besodemietert nou de boel? Ik krijg nog steeds een kwartje van ene Wim Kok terug...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten