donderdag 15 augustus 2013

Doe niet alsof wij de beslissingen hebben genomen

Doe niet alsof wij de beslissingen hebben genomen
In behandeling genomen onder ID: M1DG_jk6uu8-Ttfa-in0lg

Beste burger,

Als eerste aanspreekpunt voor burgers wordt er vaak gedaan alsof wij de beslissingen hebben genomen (geldt ook voor receptiemedewerkers). We worden overladen met scheldwoorden en dreigementen.

Het is niet zo dat wij voor uw probleem altijd een oplossing hebben. Begin dan niet te schelden en te dreigen. Daar komen wij en u niet verder mee. Leg het probleem op een fatsoenlijke wijze neer bij de beleidsmaker.

Met vriendelijke groet,
Kop van Jut
bestuurssecretaresse bij een gemeente


Van Jut kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbegripvol (wij-doen-ook-maar-gewoon-ons-werk)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 14 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

knut - 19-December-2008 @ 20:59 - ^Env( - Moderate
beste medewerkers hoed u Zonder het zelf te weten spreekt u het zelf vaak uit .Bevel is Bevel Wilt u respect verdiep u beter in uw stof ,en zoek naar oplossingen in plaats van dooddoeners als regels zijn regels Regels kunnen vaak op meerdere manieren uitgelegd worden en dit kan u ook leren


claudia - 11-June-2008 @ 14:53 - ^Env( - Moderate
inderdaad ik wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd maar zolang ik mijn werk goed doe hoe ik niet op zoek naar ander werk. Banen liggen nog steeds niet voor het oprapen dus beetje kortzichtig om te zeggen zoek iets anders. Ben het ook niet altijd mee eens met het beleid van de gemeente en daar kom ik tegenover de klant ook eerlijk voor uit.


exambtenaartje - 6-March-2007 @ 19:54 - 82.170.19.164 - Moderate
Niet alleen de burger wordt van het kastje naar de muur gestuurd maar de ambtenaren onderling ook.


Gedupeerde - 17-January-2007 @ 13:42 - 85.146.49.90 - Moderate
Ik weet dat het niet de overheid is maar de bedrijven die de regels maken. Ook weet ik dat het bij de overheid en in het bedrijfsleven de normale gang van zaken is dat men van kastje naar de muur gestuurd wordt. Indien iemand zich werkelijk zou voornemen om de klacht bij de juiste instantie neer te gaan leggen zal deze persoon nooit toekomen aan het neerleggen van zijn klacht. Deze persoon zal gedoemd zijn om tot het einde van zijn/haar dagen te moeten zoeken naar de juiste instantie. De overheid en het bedrijfsleven zitten namelijk in de unieke positie dat er altijd wel iemand is die een hogere functie heeft waar de schuld naar toegeschoven wordt. Komt men uiteindelijk bij de hoogste uit schijnt deze niet van alles op de hoogte te zijn en begint het weer van voren af aan...


burger - 3-November-2006 @ 17:15 - 86.90.170.207 - Moderate
Laat ik nu toevallig weten dat de topambtenaren in den Haag, de Provincie en in de gemeente de dienst en het beleid uitmaken. De gekozen volksvertegnwoordigers leggen alleen hun wensen op tafel en de ambtenaar wikt en weegt of het te realiseren valt. Eigenlijk logies want het gros van de volksvertegenwoordigers weet niet eens waar ze het overhebben.


Lotte - 3-November-2006 @ 15:39 - 80.242.233.74 - Moderate
Ik denk dat we deze persoon bedoeld niet goed begrepen wordt. Het gaat erom dat de burger hen voor rotte vis uitmaakt. De gemeente bepaalt niet altijd het beleid maar krijgt wel de boze burger aan de balie. Er moet worden geklaagd bij juiste instantie


boze bever - 1-November-2006 @ 23:10 - 80.57.66.17 - Moderate
en waar is de "last" nou gebleven....??


Hans - 21-October-2006 @ 02:06 - - Moderate
Beste kop van Jut. Soms is de manier hoe je de mensen tegemoet treed belangrijker dan de onprettige beslissing die je moet overbrengen. Probeer de mensen eens aardig en netjes te woord te staan. Dik het desnoods iets aan. Maar mensen tegemoet treden met een shagerijnig gezicht en uiterst korte en onverschillige antwoorden maakt mensen agressief en opstandig. De burgers weten heus wel dat u alleen een boodschap overbrengt van hogerhand. En helaas bent u op dat moment het enige aanspreekpunt. Probeer hier tijdens het overleg met de burger aan te denken. Vaak is woede en agressie een teken van onmacht. Ik heb dit ook moeten leren en had er veel baat bij. Door nu vrolijk tegen ambtenaren te doen, krijg ik die vrolijkheid automatisch van de ambtenaar terug. werkt voor beide een stuk makkelijker


next - 14-October-2006 @ 00:54 - - Moderate
Mensen schieten vooral uit hun slof door de wijze waarop er met hun nood of klacht wordt omgegaan. Sta hen te woord alsof het uw familie is die een ramp overkwam.


John - 13-October-2006 @ 17:36 - - Moderate
Van een bestuurssecretaresse nog wel... Als je nou een BEETJE karakter hebt dan weiger je opdrachten uit te voeren die waar je principiƫle moeite mee hebt en zoek je een andere baan.


wies - 13-October-2006 @ 08:43 - - Moderate
nou david ik vind dat wel een beetje kort door de bocht hoor...soms ben je het niet eens met beleid maar wordt er van je verwacht dat je je werk doet en dus datgene uitvoert wat er van je verwacht word.om voor dat een andere baan te zoeken ? Enfin ik denk dat je de medewerkers moet behandelen zoals je zelf graag behandeld wilt worden!!


car - 12-October-2006 @ 17:30 - - Moderate
bij conflictstijlen noemt men dit.. verschuilen achter... "ja maar ik heb het niet gedaan., dat deden zij"... pas als er applaus gegeven wordt klopt men zich op de borst en dan is het ineens ik en wij..


David Bernard - 12-October-2006 @ 17:25 - - Moderate
Ook de baliemedewerer maakt deel uit van de overheid. Hij of zij is mede aansprakelijk voor het beleid. Als de baliemedewerker niet achter het uit te voeren beleid staat kan hij/zij wellicht beter een andere betrekking zoeken. Zolang de baliemedewerker de front office van de overheid vormt is dat het aanspreekpunt voor de burger. Wie moet de klappen anders opvangen?


rob kaas - 12-October-2006 @ 16:26 - - Moderate
de burger beseft wel degelijk dat ambtenaren de regels niet maken. maar een beetje medewerking of behulpzaam zijn en compassie hebben met "normale"burgers kan geen kwaad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten