donderdag 15 augustus 2013

Van de zotte dat wij ons moeten laten opleiden om uw wangedrag te leren accepteren

Van de zotte dat wij ons moeten laten opleiden om uw wangedrag te leren accepteren
In behandeling genomen onder ID: Zm_xY9r-_G29fSS7KhpWqg

Beste burger,

Wij krijgen trainingen krijgen om u zo goed mogelijk en te allen tijde vriendelijk te woord te staan. Ook wanneer u vreselijk boos wordt, al dan niet terecht.

Daarom zou ik u willen vragen ons ook eens wat vriendelijker te behandelen.

Het is beslist niet prettig om regelmatig te worden uitgescholden, op heel persoonlijke wijze. En vaak begint het om niets en leidt het tot niets. Gesprekken eindigen niet leuk en daar houden ook wij een vervelend gevoel aan over!

Niet gelijk boos worden als het niet gaat zoals u het had willen hebben! Het is van de zotte dat wij ons moeten laten opleiden om u wangedrag te leren tolereren en accepteren. Gedraag je correct, wij zijn ook mensen!

Met vriendelijke groet,
Michy Green
receptioniste Inwonerszaken bij de gemeente Anna Paulowna


Green kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbeschoft (schelden, schreeuwen, geen respect, gemene grappen)'.
[]


   Subscribe
Reeds 31 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Jos van Deursen - 23-August-2010 @ 03:27 - ^Env( - Moderate
U klaagt maar bij uw chef! Hij en zijn beleidskamaraden werpen de barrieres op die u dient te handhaven tot grote frustratie van menig burger, en u kiest ervoor dit te doen door uw baan te accepteren, dus bent u het niet eens met uw opdracht, geef hem dan terug. Mijn vroegere chef wilde ook dat interne problematiek op de klanten afwendde, ik heb hem mij ontslagbrief overhandigd. Ik sta namelijk voor kwaliteit en bied mijn diensten slechts dan aan wanneer ik mij met de bedrijfsvisie kan verenigen. Mijn chef schrok van mijn actie maar dat is het risico wat hij zelf nam.


Henk - 28-September-2007 @ 13:50 - ^Env( - Moderate
Beste Michy, ik ben burger en ook ambtenaar. Op de werkplek zie ik zelf dat alle ambtenaren ook bugers zijn! Ze halen namelijk nu en dan dezelfde rottigheid uit als burgers soms gewend zijn te doen. Niet alleen burgers halen ambtenaren het bloed onder de nagels vandaan, maar van binnenuit zie ik dat ambtenaren dat ook doen: zowel met burgers als met hun collega ambtenaren. Laat ambtenaren zich vooral ook beseffen dt ze burgers zijn!


Tim - 30-August-2007 @ 12:32 - 77.249.228.134 - Moderate
U vraagd begrip ? nou dat heb ik hoor heeft u dat ook? Zoja fijn dan kunt u vragen of uw beleids ambtenaren dat ook hebben en dan kunnen die naar denhaag om uit te leggen dat vele burgers echt een goede reden hebben om boos te zijn.


Zelf Ambtenaar - 29-July-2007 @ 09:03 - 87.212.20.48 - Moderate
Sommige burgers zijn helaas, voordat zij aan de telefoon hangen, al zover opgefokt dat de ambtenaar die zij aan de lijn krijgen, al geen goed meer kan doen. Dit bederft mijn werkplezier, zeker omdat ik altijd probeer mensen vriendelijk te woord te staan en altijd het probleem direkt probeer op te lossen. Het "stank-voor-dank" gevoel is dus behoorlijk aanwezig !


Burger - 23-May-2007 @ 13:35 - 82.73.100.85 - Moderate
Alsof een Burger zomaar kwaad wordt op een ambtenaar. Wel eens van beroepsrisico gehoord ? Elk beroep kent zo z'n risoco's. Alsof Burgers nooit met agressieve ambtenaren te maken hebben. Zijn daar óók gratis cursussen voor ?


Storm - 16-May-2007 @ 13:12 - unknown, 212.136.78.25 - Moderate
Francis - 28-December-2006 @ 14:39 tja, een driejarige HBOpleiding integriteit voor ambtenaren die niet door hebben dat ze dienstbaar zijn aan de burger is hoogst noodzakelijk. Francis, gezien je reactie heb jezelf geen HBO opleiding genoten.


Gert-Jan - 27-February-2007 @ 22:33 - 84.31.34.125 - Moderate
Lastige mensen zijn er altijd en overal. Ze klagen in een restaurant dat het eten niet lekker was. Ze klagen dat ze bij de supermarkt dat ze te lang moeten wachten. Ze klagen dat hun vakantiehuisje niet schoon is. Ze komen zelfs bij gemeenten aan de balie. Waarom zou je niet willen leren om daarmee om te gaan? Het hoort erbij, zoals dat ook geldt voor een medewerker van een restaurant, supermarkt of vakantiepark.


Joke - 30-January-2007 @ 10:53 - 84.246.42.106 - Moderate
Ook ik ben ambtenaar bij een gemeente. Ik beantwoord de telefoontjes van een klachtenlijn. Over het algemeen zijn de meeste burgers vriendelijk en zijn ze al blij als de klacht serieus genomen wordt. Maar ook krijg ik elke dag een paar vervelende telefoontjes. Word ook ik uitgescholden. Van mijn hoofd van de afdeling mag ik dan zeggen dat er met die persoon niet te praten is en mag ik de telefoon ophangen. Als ik het percentage uitreken van de nare telefoontjes is dat niet hoog. Gelukkig neem ik de scheldparijen niet persoonlijk en werk ik nog steeds met plezier.


san - 19-January-2007 @ 15:28 - 80.79.97.7 - Moderate
Alles staat en valt met respect voor elkaar. Zoals ook niet alle burgers over een kam geschoren kunnen worden, zo geldt dat natuurlijk ook voor ambtenaren. Iedereen heeft wel eens te maken gehad met een niet flexibele bureaucratische ambtenaar. Bedenk echter dat het merendeel van de ambtenaren wel moeite doet om u zo goed mogelijk te helpen, binnen de mogelijkheden die hij of zij heeft. En het is echt zo: als je iemand met respect behandelt, dan krijg je dat respect ook terug.


Jippe - 15-January-2007 @ 22:25 - 82.171.114.42 - Moderate
Zeker weinig geleerd, hoe je met kliënten omgaat. Treiteren, van a tot z/ Laten wachten afwijzen en dan bedenken hoe de bureaucratie nog meer de burger kan treffen. Het is meer dan triest dat u niet inziet, dat door u eigen treiteren en pesterijen de mensen boos worden.


Thijsio - 7-January-2007 @ 13:07 - 84.87.254.52 - Moderate
Ik hekel de manier waarop er soms gesproken wordt over ambtenaren. Leer eerst even iets over ons land, ambtenaren zijn helemaal niet onze DIENAARS. De politiek VERTEGENWOORDIGT ons. Het bestuur DIENT de politiek. De ambtenaren WERKEN voor het bestuur. Ik begrijp best dat er soms dingen mis gaan, maar behandel andere mensen een beetje met respect. Ik weet niet of zoiets over komt, maar probeer het maar. Ik zeg dat het probleem de individualisering. De voortvloeiende aggressie is niet alleen jegens ambtenaren, maar tegen alle mensen die dicht bij de burger staan. Bijv. de cassiere, de dokter etc. Waarom kunnen we deze mensen niet behandelen als mensen? Waarom die frustratie. Waarom niet samen? Ik heb in principe altijd een positief gevoel bij de overheid. Zo niet, dan verander je het.


Francis - 28-December-2006 @ 14:39 - 82.215.53.163 - Moderate
tja, een driejarige HBOpleiding integriteit voor ambtenaren die niet door hebben dat ze dienstbaar zijn aan de burger is hoogst noodzakelijk.


Butch - 27-December-2006 @ 11:07 - 83.116.176.173 - Moderate
@HAN@ Ik kan het met Han eens zijn, deze man zegt precies zoals het is. Zelf ben ik ook ambtenaar en ik probeer altijd de burger voorop te stellen en zo veel mogelijk aan de wensen van de burger tegemoet te komen vooor zover dit wettelijk is toegestaan. Om me heen zie ik collega`s heel erg neerbuigend over en tegen de burger praten, wat voor mij niet te begrijpen is. Als alle ambtenaren de burger behandelen zoals ze zelf behandeld wensen te worden is het probleem grotendeels opgelost. Als we dan als ambtenaar ook nog eens meer ons verzetten tegen alle overbodige regel- en wetgeving wordt de maatschappij leefbaarder en de verstandhouding tussen ambtenaren en burgers veel beter en gelijkwaardiger.


Han - 11-December-2006 @ 23:57 - 86.84.162.74 - Moderate
De moed zinkt mij in de schoenen als ik op deze site verneem wat ambtenaren nou werkelijk van burgers vinden. We zijn dom, lastig, brutaal, kunnen niets zelf, we zijn eigenlijk alleen maar storende elementen die jullie vredige ambtenarenbestaan in de kantoortuin moeilijk maken. HALLOOOOO! WORD EENS WAKKER!!! Ik zeg het nog maar eens: jullie worden betaald uit een pot die volgestort wordt met geld dat wij, de burgers op MOETEN hoesten! Jullie zijn het gereedschap van de staat. De staat heeft een heleboel regels en wetten opgesteld waaraan wij, burgers, MOETEN voldoen. Omdat er ontzettend veel lastige en soms onzinnige wetten en regels zijn moeten jullie ons behulpzaam zijn bij onze plicht om aan die wetten en regels te voldoen. Wij burgers hebben geen andere keus dan onze zaakjes door ambtenaren af te laten handelen; er is immers geen concurrent bij wie we terecht kunnen omdat die het goedkoper, efficiënter en vriendelijker doet. En dat weten ambtenaren. Daarom menen jullie dat je dat hautaine en badinerende toontje kunt aanslaan. En ja, daar worden sommige mensen die zich verbaal minder goed kunnen verweren agressief van. Het is niet iedereen gegeven om zijn agressie op een goede manier te kunnen kanaliseren. Willen jullie soms dat er een –zwaar gesubsidieërde- cursus “succesvol kontlikken bij ambtenaren” voor burgers komt? Zodat je alleen maar nederige stroopsmeerders aan je balie krijgt? Die al bij voorbaat op de knieën gaan om maar zo gauw mogelijk voor elkaar te krijgen wat ze nodig willen hebben? Ik gun iedereen zijn baan, maar ambtenaren die klagen over het gedrag van burgers gun ik het om eens uitgebreid door de ambtelijke mangel gehaald te worden. Zoals buiten je schuld werkeloos raken en dan met de UWV te maken te krijgen. Als je meemaakt hoe die met mensen omgaan snap je onmiddellijk waar die agressie vandaan komt.


Ronnie - 10-December-2006 @ 14:57 - 80.126.138.52 - Moderate
Inburgeren voor ambtenaren


j.Royakkers - 3-December-2006 @ 14:49 - 85.146.184.146 - Moderate
Sorry maar U vergeet dat U een dienstverlenende functie heeft,probeer U daar dan ook naar tegedragen.De mensen die bij U komen betalen huur dus ook indirect U salaris.


francis - 1-December-2006 @ 11:45 - 82.215.61.76 - Moderate
Waarom mag een burger niet zijn emoties tonen/uiten? Wat is erop tegen dat een abtenaar een training integriteit verplicht dient te volgen met een jaarlijkse herhaling? Deskuntigheid begint met integriteit en waardigheid.


Wim - 30-November-2006 @ 12:51 - unknown, 159.46.248.226 - Moderate
Het is een uitdaging om deze kleine groep zodanig te beinvloeden dat ze zien dat agressief gedrag een averrechts effect heeft. En daarom zijn die trainigen heel nuttig. Ook al hebben de mensen het grootste gelijk van de wereld.Maar communiceren moet van twee kanten komen en dat moet eerst genormaliseerd worden. Dan komt de rest.


Visitor - 30-November-2006 @ 12:46 - unknown, 159.46.248.226 - Moderate


ger - 24-November-2006 @ 09:51 - 81.205.21.165 - Moderate
@daan (eerzaam burger) ik heb aan uw bericht niets toe te voegen u hebt het heel goed verwoord Daan. groeten ger.


daan (eerzaam burger) - 21-November-2006 @ 13:17 - 89.98.164.54 - Moderate
indien ambtenaren hun cliënten vriendelijker zouden behandelen i.p.v. de hautaine, misplaatst superieure houding die ze normaal ten toon spreiden zou het niet onmogelijk zijn dat zij als normale mensen worden gezien. Tevens helpt het niet uitvluchten als "zo zijn de regels" en "dit hebben wij met z'n allen democratisch beslist" te debiteren. Ambtenaren dienen zich bewust te worden dat zij overheidsDIENAREN zijn, in dienst van de burger.


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 14:51 - 85.146.49.90 - Moderate
Ik snap volkomen dat dat niet prettig is maar...u moet begrijpen dat het niet persoonlijk bedoeld is. U voert immers slecht(s) de wetten uit. Voor de burger die bij u komt bent u dus de vertegenwoordiger van de overheid. Als u dan vervolgens zegt dat u de wetten niet maakt maar deze slechts uitvoert en daarbij weigert de klacht van de burger serieus te nemen omdat u alleen de wetten uitvoert dan moet u dus niet raar opkijken als dat bij een burger tot irritatie leidt. Ik kan u maar een tip geven in deze zaak en dat is om door de persoonlijke beledigingen heen te prikken en te begrijpen dat de burger het tegen de overheid heeft en niet u persoonlijk. Dat hierbij wel persoonlijke beledigingen gemaakt kunnen worden is niet meer dan begrijpelijk maar dat is niet de kern van de klacht.


Visitor - 17-November-2006 @ 21:17 - 62.58.234.65 - Moderate
klopt; je had het al moeten kunnen voor je betaald werd voor je werk.


Luuk - 13-November-2006 @ 12:48 - 193.79.29.74 - Moderate
@@luuk: ik wil dit niet laten uitdraaien op ordinaire scheldpartij zoals jij dat volgens mij wel wilt. Ik ben zeker geen softy en asociale figuren mogen van mij ook best hard aangepakt worden, maar daarbij "slachtoffers laten vallen" gaat toch wel erg ver want dan ben je net zo erg als diegene die dat gedrag vertoond! Het vuur met vuur bestrijden gaat in dit geval niet op!!


@ luuk - 10-November-2006 @ 10:40 - 80.60.107.242 - Moderate
jij bent ook zo'n softy, word eens hard man, ik wil dat deze mensen worden aangepakt, zonder fluwelen handschoenen, jij wilt ze lekker pamperen en ze hun asociale gang laten gaan, dat snap ik nou niet, dus misschien moet je jij s naar de psychiater voor een lesje realiteitsbesef als het gaat over aso personen!


Luuk - 9-November-2006 @ 16:10 - 193.79.29.74 - Moderate
@ en gelijk heb je. ; misschien wordt het eens tijd voor een bezoekje aan de psychiater???


V'nes - 9-November-2006 @ 09:24 - 195.86.121.2 - Moderate
Ja che, ik heb als burger ook nooit problemen met ambtenaren gehad. Ik benader ze ook vriendelijk. Maar als je zelf ambtenaar bent en tussen de tien telefoontjes zit 1 ongelooflijk onbeleefde agressieve klant, dan drukt dat een flinke stempel op je dag. Dan kunnen die overige negen nog zo vriendelijk zijn, je zit echt te trillen op je stoel van onmacht. En de schofterigheid neemt dus alleen maar toe.


Che_cuevara - 9-November-2006 @ 03:24 - 212.115.200.6 - Moderate
Ik lees hier zo vaak dathet niet echt goed gaat tussen burger en ambtenaar. Is dat ook echt zo? Mijn ervaringen met de gemeente(ambtenaren) is toch wel anders. Ja ik moet ook wel eens bij de gemeente zijn voor bepaalde zaken, maar ik moet zeggen dat er bij mij nooit een "onprettig gevoel"is bij deze contacten. Integendeel, ook bij eventuele klachten van mijn kant word altijd netjes geantwoord en vaak zelfs met humor (die ik wel weet te waarderen). En klachten worden altijd netjes opgelost. Het kan dus wel. Uiteraard blijf ik zelf ook correct en netjes dat werkt wel zo prettig, en als je dat doet word je in mijn ervaring ook netjes en correct geholpen (en daar gaat het toch om) Tot slot ik woon in Tholen (zeeland) wat bij deze dus ook een pluim is voor de thoolse ambtenaar


en gelijk heb je - 8-November-2006 @ 13:12 - 80.60.107.242 - Moderate
het is idd te zot voor woorden, gewoon die aso's aanpakken door ze in mekaar te laten trimmen door de politie gewoon met knuppel en pepperspray er overheen, dan leren ze het vanzelf af, en als dat niet helpt, niet optreden als softy's maar ze compleet te grazen nemen, en als er dan doden vallen, geen probleem opgeruimd staat netjes!


Vanessa - 7-November-2006 @ 13:13 - 195.86.121.2 - Moderate
Ik vind dat je wangedrag gewoon af moet kappen. Indien iemand niet normaal kan communiceren mag ie een ander keertje terugkomen/terugbellen. Het is toch van de zotte dat mensen beginnen te schelden? Ik ben een poosje ingevallen voor een secretaresse bij een gemeente. Echt niet normaal hoe mensen je soms behandelen. Maar ik mocht het gesprek niet afkappen, want dan kon ik een klacht aan mijn broek krijgen. Ongelooflijk. Als “burgers” nou eens bedenken dat er aan de andere kant van de lijn ook een mens zit. Maar het schijnt op deze site al moeilijk genoeg te zijn om elkaar normaal te behandelen. En onder het mom van:”ik betaal jouw salaris”, “jij bent er om mij te dienen”, en meer van dat soort onzin kan alles maar tegen een ambtenaar gezegd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten