donderdag 15 augustus 2013

Er wordt hier wel degelijk gewerkt!

Er wordt hier wel degelijk gewerkt!
In behandeling genomen onder ID: x5ZlaGFed3DpRDywoVBbRw

Beste burger,

Zeker op vrijdag, ben ik na een hele week werken aan de receptie het commentaar van u zat over de openingstijden van Afdeling Burgerzaken!

Steeds weer krijg ik te horen 'jullie werken 's middags gewoon niet; zo'n baan wil ik ook wel zeg!'.

Er wordt wel degelijk 's middags gewerkt. Alle aanvragen van de ochtend worden in behandeling genomen, verzonden, uitgezocht, de post behandeld, eigenlijk te veel om op te noemen!

Ik zou zeggen: solliciteer eens!

Met vriendelijke groet,
Ingrid Durivou
receptioniste Publieksdienst bij de gemeente Zwijndrecht


Durivou kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'ongeduldig (burger eist dat hij meteen geholpen wordt)'.
[]


   Subscribe
Reeds 27 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Moniek - 26-November-2012 @ 11:25 - ^Env( - Moderate
Al die mensen moeten gewoon niet zeuren. want dit is egt kindermishandeling. Als die mensen niet tevree zyn dan moette ze maar een andere baan pakke en nie op die meninge reageren...... ik vind dat iedereen zichzelf magzijn, laat ieder kind, een kind zijn. verder zijn de autos wel oke.. maarja ik ben moniek en ik kan niks aan veranderen aan de situatie. xoxoxoxoxxoox moniekie


Nog zo een "luie" ambtenaar - 12-August-2010 @ 18:13 - ^Env( - Moderate
Ik vind het niet te geloven hoe sommige mensen over ambtenaren denken. We drinken heel de dag koffie en zitten niks anders dan het geld van de burgers te verspillen. Ten eerste ben ik behalve ambtenaar ook nog eens een burger. Ten tweede ik WERK 40 uur per week (en soms nog veel meer). ten derde als jullie de openingstijden toch belachelijk vinden omdat de "Normale" burger dan moet werken. Dan is het alleen maar slim om de boel te sluiten zodat wij niet jullie ( en dus ook mijn ) geld verspillen. En niet geheel onbelangrijk ik lust geen koffie en geen thee !! Hou eens op met iedereen en alles altijd over 1 kam te scheren


raimund - 28-December-2007 @ 21:38 - ^Env( - Moderate
beste; ingrid ik moet bijna huilen, dat jij ook moet werken voor je geld dat door de hardwerkende burgers van zwijndrecht moet worden opgebracht. als ik jou was zou ik parttime gaan werken om alle stress die je in de ochtend oploopt in de middag weer te compenseren.


Burger - 26-August-2007 @ 23:11 - 82.73.100.85 - Moderate
TIP: Plaats een webcam, dan kunnen wij het zien !


ga werken kneus - 29-November-2006 @ 16:44 - 80.60.107.242 - Moderate
als jullie zoveel 'werk' verzetten waarom meld je dit hier onder werktijd schiet niet op he, dus zo hard word er niet gewerkt, ja heen en weer lopen naar de koffie automaat maar dat kan iedereen


Clien - 29-November-2006 @ 15:29 - unknown, 80.79.97.7 - Moderate
Lekkere redenering: geen kritiek op de openingstijden van iets anders… Ik had toevallig pas te maken met mijn bank, maar daar is een oplossing: een andere vestiging!! Als ik niet in Zwijndrecht kan vanwege mijn werk, geen probleem dan maak je toch in een andere plaats een afspraak! Ik werd dan ook, na het doorgeven hiervan direct door een andere vestiging gebeld, goed geregeld vind ik!! Over de kosten: waarom in Zwijndrecht niet en in andere gemeentes wel? Natuurlijk snappen we dat het geld kost, maar ik zou niet weten waarom het in Zwijndrecht, vanwege de kosten niet kan, terwijl het in andere gemeentes allemaal wel mogelijk is!!!!


ambtenaar bij een gemeente - 10-November-2006 @ 22:11 - 80.57.66.17 - Moderate
Waarom vindt iedereen altijd van alles van de openingstijden van een stadhuis maar niet van de openingstijden van bv een bank... Tuurlijk kan elke gemeente langer en vaker open zijn. Daar hangt alleen wel een prijskaartje aan. Het klinkt misschien heel gek, maar zelfs ambtenaren willen betaald worden voor werk in de avonduren en/of het weekend. De lichten moeten aan, kachel ook (u wilt toch ook wat kunnen zien en het niet koud hebben) en de pc's moeten draaien. Is echt allemaal niet gratis. Om dat te betalen moeten de prijzen van de paspoorten enz omhoog alsook de gemeentelijke belasting. Dat wilt u waarschijnlijk niet. Dan is de consequentie dat ht stadhuis niet 24 uur per dag open is en u 1 dag in de 5 jaar moet vrijnemen voor een paspoort.


Clien - 31-October-2006 @ 15:58 - unknown, 80.79.97.7 - Moderate
Ik hoop dat de Gemeente Zwijndrecht dit meeneemt in haar klanttevredenheidsonderzoek. In het resultaat hiervan kom ik allemaal mooie dingen tegen die ze voor 2010 hopen te realiseren. Ik hoop in ieder geval op dit punt: ‘de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening, een efficiĆ«ntere organisatie en een betere relatie tussen politiek, inwoners, instellingen en bedrijven.’ Wanneer ze aan een betere relatie gaan werken hoop ik dat ze dan ook op de wensen van de klant zullen ingaan en dan zelf maar een beetje in moeten schikken.


Dick van der Gugten - 31-October-2006 @ 08:34 - 80.127.216.50 - Moderate
Zoek eens naar de website van Zwijndrecht naar de openingstijden dan schrik je. Je krijgt in ieder geval te zien wanneer ze gesloten zijn in 2004!


Fonsz - 28-October-2006 @ 10:46 - 82.156.245.60 - Moderate
U moet blij zijn dat wij open zijn om u te helpen. Ook al zijn dat niet de uren dat u kunt als u een werkende burger bent. U moet maar vrij nemen of in deeltijd werken. Wat een hautain gedrag! Niet meer van deze tijd. Jullie zijn er om ons te dienen en niet andersom. Openingstijden moeten bespreekbaar zijn. Zelfs hier in dit gat waar ik woon (Nootdorp) is er op koopavond het gemeenteloket open.


piet de jong - 27-October-2006 @ 19:44 - 82.168.111.220 - Moderate
jan, 26 - 10, wat zet jij jezelf ontiegelijk voor schut en voor lul, hufter dat je er bent! aan het werk joh, werkschuwe parasieterende uitkeringstrekker!


joep - 27-October-2006 @ 11:32 - 84.83.231.71 - Moderate
En koffie, koffie, koffie enz.


Ambetnaar uit Zwijndrecht - 27-October-2006 @ 11:23 - 145.12.10.1 - Moderate
Zwijndrecht communiceert ook zo heerlijk over openings tijden. Rest van de gemeente huis is van 8:00 - 16:30 open, waarom burgerzaken dan niet? Taken kunnen toch verdeeld worden dat jullie niet allemaal, in de middag bezig zijn met het verwerken ervan. Zeg nou zelf de tijden nu zijn ook gewoon ZEER vervelend als je werkt. Donderdag avond is het zo druk dat je weet niet wel hoelang moet wachten. Plus als je de burger goed zouden voorlichten en de juiste documentatie aan zou bieden bij burgerzaken, dan hoeven we ook niet 5x terug tekomen en 5x te vragen en te horen krijgen hoe k*t de openingstijden zijn. Misschien moet Zwijndrecht eens wat flexibler worden en de openingstijden veranderen. Heeft mevrouw geen last meer van klagende burgers of vragen over tijden.


ambtenarenfront - 26-October-2006 @ 23:27 - 86.88.95.233 - Moderate
jan, lees je eigen tekst en bedenk dan wie wie voor schut zet


jan - 26-October-2006 @ 18:43 - 62.58.234.65 - Moderate
@ambtenarenfront: wat zet jij jezelf en je medeambtenaren voor schut zeg!


jan - 26-October-2006 @ 14:32 - 217.68.49.65 - Moderate
ach ja dit hoor ik 36 uur aan in de week als receptionist van gemeente den haag.keer op keer ben ik aan het herhalen van de openings tijden.maar er zijn leuke klanten die wel het respect hebben en bewondering voor alles wat je doet.men weet ook niet hoe groot je incasserings vermogen is,want vaak zijn er mensen die door onmacht je huid vol schelden,ach denk ik laat maar lekker razen,tot het punt dat het persoonlijk word dan grijp ik in.verder lukt het altijd om de gemoederen te bedaren en te luisteren naar de klant en die dan ook te helpen. maar beginnen zij met van je bent lui dan is al de discussie gesloten.laat ze maar lekker kletsen


ambtenarenfront - 25-October-2006 @ 23:01 - 86.88.95.233 - Moderate
f.ck de burger, wij zijn de baas in het land


een beetje dimmen - 25-October-2006 @ 19:02 - 62.58.234.65 - Moderate
Wat een idiote klachten! Een ambtenaar heet in het Engels "Civil Servant". Dienaar van de burgerij, derhalve. Dus ...


piet de jong - 25-October-2006 @ 09:28 - 82.168.111.220 - Moderate
ach mevrouw, deze klagers weten niet waar ze het over hebben. ze zijn zelf de grootste drukkers op hun eigen werken. ze stelen kantoorartikelen van hun baax, bellen prive, kopieeren op kosten van de baas, melden zich ziek als ze een vrije dag willen, etc. het gaat niemand gewoon wat aan als u bijvoorbeeld op vrijdagmiddag vrij bent. u heeft een contract voor een x-aantal uren, en die werkt u. dat die andere hufters dat niet begrijpen, zegt alles over hen maar niets over u.


Jan Willem - 24-October-2006 @ 20:50 - - Moderate
De overheid werkt niet marktconform, want zij is niet - zoals in het bedrijfsleven - gericht op het maken van winst. De vergelijking die hier wordt gemaakt lijkt me niet terecht.


Daan - 24-October-2006 @ 14:49 - - Moderate
@ Tobber, Ook in Zwijndrecht is het mogelijk uw reisdocumenten op dezelfde dag of een dag later te ontvangen. U betaalt hier echter wat meer voor.


Daan - 24-October-2006 @ 09:48 - - Moderate
stel, u zit op een terras 's ochtends en besteld met uw vriendin koffie. Die bestelling wordt in behandeling genomen en wordt 's middags uitgevoerd. Dat pikt u niet, de burger ook niet. Ambtenaren eisen marktconforme salarissen - dan dient u ook marktconform te werken, d.w.z. altijd klaar staan voor de klant. Zo zit dat in de burgermaatschappij.


Freddy - 23-October-2006 @ 18:54 - - Moderate
Ja, ik heb medelijden met u. Soms maar tijd voor 5 bakjes koffie per dag.


Albert - 23-October-2006 @ 18:16 - - Moderate
't Is maar net wat je onder werken verstaat.


Tobber - 23-October-2006 @ 17:26 - - Moderate
Ik snap trouwens toch al niet waarom ik bij jullie een week op reisdocumenten moet wachten terwijl je in de omliggende steden alles op dezelfde dag nog kan afhalen. Jullie zouden daar dan eens moeten gaan informeren hoe die dat doen. Het lijkt mij dat er in verhouding toch evenveel ambtenaren per burger zijn in de omliggende gemeenten. En die lukt het dus wel om de balie open te houden EN documenten op dezelfde dag nog klaar te hebben. Het bevreemd mij steeds meer nu ik dit zo teruglees dat jij het vreemd vind dat je commentaar krijgt.


Tobber - 23-October-2006 @ 17:13 - - Moderate
Ja sorry hoor maar nu woon ik toevallig in Zwijndrecht en jullie openings tijden zijn echt belachelijk. Ik zie niet in waarom er niet een balie open kan zijn in de middaguren. Natuurlijk moet er ook van alles verwerkt worden , maar een balie open laten lijkt mij niet zo'n moeite , tis niet dat het zo vreselijk storm loopt heel de dag door dat jullie het zo vreselijk druk hebben. Maar als je op deze manier alles steeds op de donderdagavond aan laat komen ja dan heb je iedere keer weer een enorme stapel voor je liggen. Maar jullie hebben liever dat wij burgers zich iedere keer in alle bochten moeten wringen bij onze werkgever om in de ochtend vrij te kunnen krijgen , terwijl het voor iedereen veel makkelijker is om in de middag even wat eerder weg te gaan en dan iets langs te brengen.


Jan Willem - 23-October-2006 @ 16:02 - - Moderate
De gemiddelde medemens wordt inderdaad niet gehinderd door enige kennis van zaken, nee. Maar goed, wen d'r maar aan. Het is makkelijker om te oordelen zonder de feiten te kennen dan om je een beeld te vormen van wat iemand anders precies doet. Dat geouwehoer over 'ambtenaren zijn lui' et cetera is allemaal papegaaiengedrag. Probeer gewoon je voldoening te halen uit de vele prettige contacten die er zijn en laat de rest maar lullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten