donderdag 15 augustus 2013

Jullie komen niet opdagen als ik jullie uitnodig voor een ‘leefbare wijk’-vergadering

Jullie komen niet opdagen als ik jullie uitnodig voor een ‘leefbare wijk’-vergadering
In behandeling genomen onder ID: 0lLGxb8SV7_psPuEBAgGxA

Beste burger,

Ik ben in een wijk bezig om jullie als medeburgers te ondersteunen en te helpen om de wijk en buurt meer leefbaar te krijgen. Daarvoor zit ik vaak met jullie en ambtenaren van de gemeente aan tafel om zaken beter op elkaar af te stemmen.


En vooral om jullie stem te laten horen. Maar als ik jullie uitnodig om mee te helpen om de wijk een betere te laten worden, komen jullie niet in grote getale opdagen! Dat kan toch wel beter?

Verder wil ik vragen of jullie eindelijk eens jullie eigen wijk niet willen bevuilen. In jullie wijk ligt veel afval (plastic, blik, kasten, bedden) dat jullie zelf op straat gooien. Dat vind ik wel zo stom!

Jullie willen een mooiere wijk maar jullie eigen kinderen en buren gooien alles maar op straat weg. Dat kan toch ook anders. Jullie kunnen het toch ook in je zak doen en thuis in de afvalbak in de keuken weggooien?

En als er iets voor jullie woning ligt of in het groenplantsoen kan je toch ook wel eens wat oprapen en in dezelfde afvalbak in de keuken gooien. Doe nou eens gewoon!

Zouden jullie het leuk vinden als ik mijn rotzooi bij jullie in de huiskamer op de grond zou gooien? Nee toch?! Nou, de huiskamer van de buurt is het parkje om de hoek, de stoepen zijn de gang naar de slaapkamers.

Dus geen afval meer op straat gooien. Gewoon in de afvalbak thuis!

Met vriendelijke groet,
Paul Roborgh
opbouwwerker bij team Koningshaven Tilburg

Roborgh kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onverantwoordelijk (burger sluit ogen voor eigen aandeel in probleem)'.
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 13 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

amt. enaar - 6-October-2008 @ 12:14 - ^Env( - Moderate
Daar is op zich niets mis mee. Alleen jammer dat deze bijeenkomsten vaak onder werktijd of etenstijd vallen en als je dan heen gaat, zijn er altijd schreeuwers waar je niet bovenuit kan komen. Zelf heb ik ook niet echt het idee dat er wat mee gedaan wordt


Boeyen - 1-November-2007 @ 00:39 - ^Env( - Moderate
Is het onderwerp interessant genoeg, of is de brief aanvallend opgesteld naar de bewoners van de wijk? Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.


Boeyen - 1-November-2007 @ 00:39 - ^Env( - Moderate
Is het onderwerp interessant genoeg, of is de brief aanvallend opgesteld naar de bewoners van de wijk? Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.


Leo - 8-March-2007 @ 21:52 - 84.194.235.143 - Moderate
Misschien moet je de vergaderstijl eens aanpassen. De techniek van de wijk- en stadscafé's slaat echt aan bij de mensen. Als je info wil, stuur dan maar een mailtje naar leo.eestermans@telenet.be


a.mbtenaar - 5-January-2007 @ 16:53 - 217.68.49.65 - Moderate
Ik heb er nog een: "in groten getale"


Peter - 27-October-2006 @ 22:50 - 62.58.234.65 - Moderate
Dat komt omdat jij zo uit je bek stinkt.


Visitor - 27-October-2006 @ 07:48 - 62.58.234.65 - Moderate
Mooi lullen: voor jou is het werktijd.


blablabla - 25-October-2006 @ 16:18 - 80.60.107.242 - Moderate
als jullie alle burger eisen zouden gebruiken zou er wel iemand komen maar aangezien jullie niet naar wensen kijken maar naar bestemmingsplannen, schiet dat niet op


Martin - 18-October-2006 @ 21:27 - - Moderate
Ik ben vaak bij dergelijke bijeenkomsten geweest. Op een gegeven moment ben ik afgehaakt omdat steeds dezelfde zaken worden besproken en het te vaak nergens toe leidt. Alleen de mensen die het beste met de wijk voor hebben komen naar dergelijke bijeenkomsten. Slot van de avond is steevast: we gaan er wat aan doen. Maar omdat het de gemeente geen geld mag kosten,wordt alle initatief bij de burgers gelegd. Werkt niet. Reserveer als gemeente nou een keer geld voor een ECHTE gezamenlijke campagne i.p.v. suffe posters en folders en een campagne als 'Nederland Schoon'; veel te nationaal. In dit land wordt beter nagedacht en over campagnes voor het verkopen van soep dan over campagnes voor een schone straat, stad, land. Even los van het geld dat er aan wordt besteed.


tyeh - 18-October-2006 @ 21:11 - - Moderate
Indien u in de herfst jongvee (heeft mijn voorkeur, maar redelijk lang koeienhaar is ook goed) scheert, haal ik dat gaarne bij u vandaan. Liefst een beetje droog, stront en stro vind ik geen probleem. Gaarne een belletje!


Hans Bogers - 18-October-2006 @ 15:18 - - Moderate
Ondanks alles kan het geen kwaad goed Nederlands te gebruiken. Dus een "t" achter beantwoord.


Visitor - 17-October-2006 @ 23:51 - - Moderate
Ja sorry Paul dan moet je er maar voor zorgen dat er draagkracht voor is, je marketing en communicatiestrategie aanpassen zodat je deze burgers wel bereikt anders stap je weer met beide poten in de eeuwenoude valkuil van de hulpverlening. Succes!


Jullie - 17-October-2006 @ 22:13 - - Moderate
"Jullie" hebben geen zin in jullie gezeik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten