donderdag 15 augustus 2013

U bevestigt het beeld waarover mijn collega's klagen

U bevestigt het beeld waarover mijn collega's klagen
In behandeling genomen onder ID: sHT758xKAOQgkubpqRgfhQ

Beste burger,

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen van sommige reacties op deze site. Die bevestigen waarover mijn collega's allemaal klagen, en de betreffende burgers hebben 't niet eens door.

Maar ja, dat is natuurlijk inherent aan hun egoïsme, onnozelheid, ongehoorzaamheid, enzovoorts.

Ook ik heb veel met dit soort mensen te maken; ik verzorg parkeren in garages in Amsterdam, waarvan een groot deel zich in de Bijlmer bevindt.

En ja, alle vooroordelen die nu bij je opkomen zijn waar! Veel gezeik, ofwel is er niet genoeg plaats, en anders is het wel te duur.

Een groot deel van mijn klanten spreekt nauwelijks Nederlands, laat staan dat ze onze regels begrijpen. Wie wel Nederlands spreekt leest onze brieven niet.

Ik doe mijn best om alle mensen toch op vriendelijke wijze te woord te staan. Maar ik ben ook mens (en verrek ja, ik ben ook nog burger!). En er komt wel eens een eind aan mijn geduld.

Een enkele keer komt er dan ook een eind aan mijn vriendelijkheid, want ik hoef, net als alle andere burgers, niet alles te pikken.

Overigens heb ik over het algemeen veel plezier in mijn werk, gelukkig maak ik ook een heleboel mensen blij.

Met vriendelijke groet,
Karin
contractbeheerder Parkeergebouwen, gemeente Amsterdam


Karin kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onnozel (burger begrijpt niet wat overheid communiceert)'.
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 31 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

intermediair 2 - 8-August-2009 @ 12:39 - ^Env( - Moderate
Als je nu nog steeds zo naar de burger kijkt dan zou ik serieus overwegen om een andere baan te zoeken. Als ambtenaar met een kontaktfunktie heb je nu eenmaal te maken met alle soorten burgers. Thuis en op sociale bijeenkomsten zijn ook leuke en minder leuke dingen. Als een feestje niet gezellig meer is dan ga je toch niet meer? Ik wil je niet als slechterik bestempelen. Absoluut niet! Veel burgers zijn niet zelfstandig genoeg of verantwoordelijk om hun zaken op te knappen. Hoort allemaal bij het leven. Burger vs ambtenaar is ook een polariteit. En de cirkel is weer rond. Dank u.


intermediair - 8-August-2009 @ 12:34 - ^Env( - Moderate
Beste Karin, ik ben blij dat je zegt dat je werk nog steeds leuk is. De wereld bestaat uit polariteiten. Alles heeft twee kanten en is in evenwicht. Anders wordt het als je dagelijks de focus hebt op dit soort ervaringen. Dan zijn je werk en collega's niet meer zo leuk. Klagen wint dan aan gewicht en je ziet nog alleen maar de slechte dingen. Jouw colega's in het land hebben weer met andere burgers te maken. Allemaal blanke hollanders die mondig zijn en van elke mug een olifant maken. Vereist weer andere vaardigheden van een ambtenaar. Dit soort zaken horen er allemaal bij in een baan. Het gaat dus om de balans. Als je goed in je vel zit dan kun je de andere kant makkelijker opvangen en vv. Jouw bericht is een aantal jaren oud en ik ben zeer benieuwd hoe je er nu in staat.


Amtenaar - 9-April-2009 @ 16:33 - ^Env( - Moderate
Er zijn erg lastige burgers en erg lastige ambtenaren. Ik denk alleen nog steeds dat het grootste gedeelte van de burgers en ambtenaren niet de mensen zijn waar het in deze klachten en reacties over gaat! Ik vind het ook erg jammer dat alle burgers en alle ambtenaren hier worden aangesproken! Tuurlijk gaan er bij de gemeente dingen mis! Waar niet? Wordt er bij de organisatie waar u werkt nooit geklaagd of wordt u soms niet onbeschoft behandeld door klanten? Zo is de verhouding tussen burger en ambtenaar volgens mij ook! Overal zitten rotte appels bij, maar niet iedere ambtenaar zit heel de dag te niksen en niet iedere burger is onbeschoft of onredelijk!


Bezoeker - 23-April-2007 @ 14:47 - 217.169.231.2 - Moderate
@ Hassan Hier geboren en gestudeerd.. en dan nog ik word met dt schrijven.. tot twee keer toe... Ik = stam


burger - 26-March-2007 @ 17:25 - 86.90.170.207 - Moderate
Lees het rapport van de Ombudsman, en kom dan eens terug met je klets verhaal.


Hassan - 15-January-2007 @ 22:43 - 82.171.114.42 - Moderate
Ik spreek nauwelijks Nederlands, zo wordt ik dan ook benaderd door de Amsterdamse ambtenaar. Ik vraag een parkeervergunning aan en men spreekt in de taal van een peuter. Ik heb dan wel een kleurtje, maar ben gewoon in NL geboren. Ik heb ook gewoon een studie gevolgd aan de universiteit in Leiden. Kennelijk begreep men hier wel wat ik zei. Als ik in Amsterdam een ambtenaar vraag, om een vergunning dan wordt ik met minachting aangekeken. Als ik de blijde komst van ons dochtertje aangeef. Vergeet men alle normen en waarden en zegt is:" zekuh Fatima, vlouw ziek en ande kindjes". Nee ze heet Anna.Geen empathie en vooroordelen zijn bij de ambtenaren in Amsterdam, vermoedelijk een deel van de functie eisen. Karin@ ik ben niet onnozel, ik spreek gewoon Nederlands en lees als Neuroloog alles.


Ronakd Eygendaal - 10-December-2006 @ 14:55 - 80.126.138.52 - Moderate
Ik heb een aantal malen met Karin contact gehad, en ben prima geholpen.


Ook een burger - 24-November-2006 @ 11:24 - 193.177.183.210 - Moderate
Ik vind het jammer dat veel mensen zo negatief reageren op toch terechte kritiek van deze ambtenaar. Ik vrees dat veel mensen vergeten dat ze behalve rechten ook plichten hebben. Het is tegenwoordig erg typerend dat mensen roepen "ik wil" & "jij moet" maar vergeten dat ook anderen iets willen en ook zijzelf dingen moeten. En voor al die mensen die maar bléren dat de overheid bureaucratisch en traag is: wij kiezen hier zelf voor! Wij willen van alles van de overheid (uitkering, veilige en schone leefomgeving etc. etc.) maar vervolgens verwachten we dat dit met minimale menskracht gebeurt. Meer willen met minder mensen? HALLO?! Ben ik de enige die hier ziet dat dat NIET kan?! En wijs mij één bedrijf aan dat net zo groot is als 'de overheid' en dat niet bureaucratisch is.


Gedupeerde - 20-November-2006 @ 13:39 - 85.146.49.90 - Moderate
Maar ja, dat is natuurlijk inherent aan hun egoïsme, onnozelheid, ongehoorzaamheid, enzovoorts. En jij wil serieus genomen worden ? Dan moet je toch eerst eens na gaan denken voordat je je geleerde koppie boven iedereen uit probeert te steken. Met zo'n opmerkingen in het begin van je klacht geef je alleen maar aan dat jij zelf zo bent. Ook druipt het in je klacht van het racisme doordat je stelt dat sommige geeneens Nederlands kunnen en onze regeltjes niet kennen. Dat wij racisten op hooggeplaatste functies plaatsen is mij een raadsel. Maar goed, wij burgers zijn toch maar werklui en de bedrijven hechten meer waarde aan de grondstoffen dan aan de werklui.


Dirk Jan - 6-November-2006 @ 11:49 - 193.173.38.232 - Moderate
@ max: nee, ze werkt helemaal niet voor hen... Karin werkt zoals alle ambtenaren voor ONS (en dus eigenlijk ook voor zichzelf). De ambtenaren doen dat wat het door ons democratisch gekozen bestuur besluit. De politiek maakt dus de regeltjes en niet voor niets. Die regels zijn om de goedwillende mensen te beschermen tegen allerlei vormen van eigengereid en asociaal gedrag. Als regels mensen beperken om iets te doen zijn de regels verwerpelijk maar als diezelfde regels hun buurman beperken oplegt: graag...


Dirk Jan - 6-November-2006 @ 11:45 - 193.173.38.232 - Moderate
Lekker ongenuanceerde reacties zeg. Karin, groot gelijk, keep up the good work. De mentaliteit van de gemiddelde burger wordt er steeds meer één van regels zijn er voor de ander en niet voor mij. Die regels moeten er dan ook nog eens vooral voor zorgen dat zij heen last hebben van alle anderen....


max - 3-November-2006 @ 20:46 - 86.91.172.164 - Moderate
er zijn zoveel ambtenaren maar degenen die de regeltjes verzinnen zoals vastellen van het parkeertarief die zitten veilig in hun gepansterde en zwaarbewaakte kooi. Neen, jij kunt er niets aan doen, maar je werkt wel voor ze. Kon je geen andere baan krijgen?


dex - 1-November-2006 @ 11:22 - 145.222.138.163 - Moderate
wat een beetje goed fatsoen al niet kan doen. Niet direct zo negatief en agressief maar wel af en toe een beetje moedeloos worden van het afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid. Even wat verder kijken dan het neusje lang is kan ook zeker geen kaad.


Che_Cuevara - 27-October-2006 @ 23:47 - 212.115.200.6 - Moderate
@ambtenarenfront jou wil ik wel eens tegen komen, kunnen we lachen (ik tenminste jij niet meer daarna) en wat deze beste karin betreft, gezien jouw reacties op de reacties van jouw bericht. Jij bent gefrustreerd meid, goeie dokter zoeken.


Jonge Piet - 27-October-2006 @ 22:51 - 62.58.234.65 - Moderate
Alle ambtenaren een rotje in hun anus!


Vanes - 27-October-2006 @ 15:01 - 195.86.121.2 - Moderate
Karin, ik vind je top! Je blijft ook hier geduldig en netjes jouw kant uitleggen, terwijl veel reacties hier gewoon dieptriest en schofterig zijn. Petje af en je hebt helemaal gelijk!


jan - 26-October-2006 @ 18:48 - 62.58.234.65 - Moderate
@ambtenarenfront: wat zet jij jezelf en je medeambtenaren voor schut zeg! Nu weet iedereen dat jij dom bent. En blijkbaar kun jij toch de ambtenaren-funktie vervullen.


Sifco - 25-October-2006 @ 23:52 - 195.64.92.101 - Moderate
En ik heb zin in een hamburger


ambtenarenfront - 25-October-2006 @ 23:10 - 86.88.95.233 - Moderate
de enige idioot die ik ken noemt men burger


broer - 25-October-2006 @ 18:57 - 62.58.234.65 - Moderate
Wat een idiote klachten! Een ambtenaar heet in het Engels "Civil Servant". Dienaar van de burgerij, derhalve. Dus een beetje dimmen...


Boze Bever - 25-October-2006 @ 17:36 - 80.57.66.17 - Moderate
Karin, you rock! You go girl...


Karin van der Stoop - 25-October-2006 @ 16:01 - 145.222.55.66 - Moderate
Het valt mij trouwens op dat "jullie" jezelf "klootjesvolk" noemen en mij verheven...dat zijn niet mijn woorden, en zeker niet mijn gedachten. Ik ben trouwens ook burger, dus ben ik nou verheven klootjesvolk..? Wat een gelul, ik doe gewoon mijn werk. Maar als een huurder zijn huur niet betaalt en vervolgens mij verrot scheld omdat zijn dossier bij de deurwaarder ligt, of iemand dumpt een wrak en vindt het raar dat ie dan voor de kosten van verwijdering opdraait, dan ligt dat toch echt niet aan mij...


Karin van der Stoop - 25-October-2006 @ 15:55 - 145.222.55.66 - Moderate
Je leest niet eens, ik scheer helemaal niet iedereen over 1 kam. En om me maar meteen een rascist te noemen is wel heeeeel erg makkelijk, een groot deel van mijn collega's is van buitenlandse afkomst, maar die spreken gewoon Nederlands dus daar denk ik niet eens bij na. Net nog, ik hang net op, een klein jochie, niet ouder dan een jaar of 10, aan de telefoon die de zaken van papa behartigt...hoe moet ik aan dat kind uitleggen wat huurdeposito en stalling is?? Ik heb mijn best gedaan, en ben daarbij ook uiterst geduldig en vriendelijk geweest, maar ik vind het godgeklaagd dat een volwassen vent zijn kind opscheept met dergelijke zaken. Dus.


aussienl - 25-October-2006 @ 15:39 - 212.61.75.164 - Moderate
"dat is natuurlijk inherent aan hun egoïsme, onnozelheid, ongehoorzaamheid, enzovoorts" ...een persoon (ambtenaar) die iedereen over een kam scheert voelt zich blijkbaar verheven t.o.v. ons "klootjes volk"......."Een groot deel van mijn klanten spreekt nauwelijks Nederlands"...ga je toch lekker op het platte land in een hutje wonen, hoef je zeker geen buitenlanders meer tegen te komen. Typisch een rascistische, over het paard getilde, zich beter voelende ambtenaar. ONTSLAAN DIE HAP.


Karin van der Stoop - 25-October-2006 @ 10:31 - 145.222.55.66 - Moderate
Haha zie je wel...om te beginnen zou ik zeggen mevrouw de ambtenaar! En dan, ga me nou niet vertellen dat je van mening bent dat de gemiddelde persoon niet onnozel, egoïstisch en ongehoorzaam is...dan heb je waarschijnlijk niet zoveel met mensen te maken. Dat wordt bevestigd door de opmerking dat ik de taal zou moeten leren van mijn klanten, dat is natuurlijk de omgekeerde wereld! Ik spreek ook nog vloeiend Engels als 't met Nederlands niet lukt, en bovendien spreek ik ook altijd de taal van het land waar ik te gast ben (laat staan als ik er woon!).


Jolanda - 24-October-2006 @ 13:37 - - Moderate
iIk erger me ontzettend aan de uitspraken die door deze ambtenaar zijn uitgesproken, ik citeer Maar ja, dat is natuurlijk inherent aan hun egoïsme, onnozelheid, ongehoorzaamheid, enzovoorts Nou meneer de ambtenaar dit zegt genoeg over u zelf, gewoon uw werk doen en niet klagen en anders zoek je maar op zoek naar ander werk


joep - 22-October-2006 @ 10:32 - - Moderate
Helaas voor u leven wij in een multiculturele samenleving waar niet iedereen Nederlands spreekt. Dus zou ik zeggen leer enkele van de meest gebruikte talen en zeik niet de mensen af.


Karin - 21-October-2006 @ 09:12 - - Moderate
Gefeliciteerd, eindelijk de spiegel van kritiek. Je bevestigd alle vooroordelen van de ambtenaar. Mensen zien als burger, zich verheven voelen. Geen empathie, inzicht en normale sociale omgang. Wees verder maar blij, daqt wij burgers met z'n allen je fooi per maand gaan betalen


Luuk - 20-October-2006 @ 08:57 - - Moderate
Eindelijk iemand die haar situatie duidelijk uitlegd! U heeft groot gelijk! Ik kan me best voorstellen dat uw geduld een keertje opraakt. Ik zou zeggen ga zo door zoals u nu doet en trek u niet zoveel aan van al die klagende figuren die niet eens de Nederlandse taal machtig zijn!


FCH - 19-October-2006 @ 21:01 - - Moderate
Het lijken mij inderdaad moeilijke omstandigheden daar in Amsterdam. Toch knap dat je ondanks alles toch plezier in het werk blijft houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten