donderdag 15 augustus 2013

Waarom groet u mij niet als u de tram in stapt?

Waarom groet u mij niet als u de tram in stapt?
In behandeling genomen onder ID: 5zgiwI0FJMxpwC4iS-GfQw

Beste burger,

U groet mij niet als u de tram in stapt. U zet keiharde muziek op. En als u een tram gemist heeft is dat een reden om mij uit te schelden. En dat spugen en slaan vind ik ook niet zo aardig van u.


Waarom zit u te bellen als ik tegen u sta uit te leggen hoeveel strippen uw rit kost? En waarom is het mijn schuld als u niet genoeg strippen heeft?

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar alstublieft. Behandel mij zoals u zelf ook behandelt wilt worden. Misschien komt er dan een dag dat ik niet met lood in mijn schoenen naar mijn werk ga.

Met vriendelijke groet,
Micky van Slochteren
tram operator bij het GVB te Amsterdam


Van Slochteren kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbeschoft (schelden, schreeuwen, geen respect, gemene grappen)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Subscribe
Reeds 61 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

dorus - 22-October-2006 @ 06:09 - - Moderate
ik stp altijd achter in en dan neem ik niet de moeite om naar voren te lopen om u te begroeten. Boevendien zit u daar niet op te wachten omdat ik een lelijke oude man ben. Ik zou zeggen begroet de mooie meissies eens die vooraan bij u instappen maak er een grapje mee. Wellicht versier je nog eens wat. Nou als ik jou was zou ik het wel weten.


Lin - 19-October-2006 @ 13:54 - - Moderate
Als de overheid wil dat wij met z'n allen de auto wat vaker laten staan, dan zal toch eerst het OV voor alle partijen wat prettiger mogen worden. Het is waar dat de meeste passagiers ontzettend a- sociale mensen zijn. Nog geen twee weken geleden zat ik in een overvolle tram toen een zeer bejaarde dame toch mooi kon blijven staan, en denk maar niet dat die knul van 18 zijn 2 (!) zitplaatsen op wilde geven. Na mijn blindedarmoperatie kon ik amper lopen, maar mocht wel even een scheldsalvo incasseren van de buschauffeur die vond dat ik iets te langzaam liep om de bus te halen, operatie was geen goed excuus. Pardon?! Ik denk dat het niet begroeten van elkaar hier een hoge prioriteit heeft, maar het is zeker een eerste stap richting respect...want daar draait het om.


Ruud - 19-October-2006 @ 01:39 - - Moderate
Lees vaak dat ze niet groeten, omdat de tram te laat is... De tram is nooit te laat, jij bent er veel te vroeg!!!


Ruud Dolstra - 19-October-2006 @ 01:34 - - Moderate
Ben zelf trambestuurder, en maak het dus zelf ook vaak mee. Gelukkig is het nog steeds zo, dat als ik groet, het merendeel van de passagiers terug groeten. Maar inderdaad, de meeste mensen groeten niet als ze binnenkomen... het zij zo. Als ik mij daaraan ga ergeren, kan ik de hele dag wel doorgaan, en ben ik opgebrand voordat ik met pensioen ga!!! De groeten!!!


Marcel - 16-October-2006 @ 15:15 - - Moderate
Ik groet u niet omdat u Mickey heet en de daarbij passende oren hebt??


Casey - 16-October-2006 @ 14:13 - - Moderate
Vaak is het je zaait wat je oogst. Quote "Misschien komt er dan een dag dat ik niet met lood in mijn schoenen naar mijn werk ga." Je gaat al met een slecht gevoel je dag beginnen en dat straal je uit. Daar reageren mensen op. Ik ken genoeg chauffeurs die met plezier naar het werk gaan en geloof me die worden gegroet. Niet door iedereen, want eikels zijn er altijd, maar wel door het merendeel. Probeer het eens 1 dagje. Echt uitbundig iedereen groeten en een praatje maken. Je zult voor het merendeel positieve reacties ontvangen.


Jan - 16-October-2006 @ 09:09 - - Moderate
Wat een gezeik hier: instappen en karren maar!


Theo - 15-October-2006 @ 22:57 - - Moderate
Hoi Felix. Ik heb enkele van jouw reacties gelezen, toen ik die van 10.13.06, 22.36 uur las dacht ik en nou ga ik reageren. Van welke planeet kom jij, jij spoort echt niet !!! "Jij moet me ....." de bestuurder moet niets !!! jij MAG mee ..... als je een beetje opvoeding hebt gehad, incl. waarden en normen, dan vind je het heel normaal om iemand te groeten. Probeer het eens, het geeft een goed gevoel. Felix, ik denk dat jij net de luier bent ontgroeit en je plekje nog moet vinden in deze in jouw ogen boze, grote wereld. Neem van mij aan; de wereld is zoals je er zelf mee omgaat. Waarschijnlijk heb je weinig meegemaakt in het leven (zoals het verlies van een ouder op jonge leeftijd en 2 schoonzusen op jonge leeftijd)en is alleen je kleding en MP3- speler belangrijk. Ik hoop dat je ogen openen


de vries Sneek - 15-October-2006 @ 17:25 - - Moderate
Heb zelf in de dienstverlenende sector gezeten, maar ben snel wat anders gaan doen.. Bah! wat zijn veel klanten/burgers àsociale en respectloze mensen zeg...


Boer Harms - 15-October-2006 @ 13:40 - - Moderate
Bij deze:...MOI!!!


Robert - 14-October-2006 @ 21:01 - - Moderate
Ja Che_Cuevara ik vind de vvd links. Nederland heeft alleen maar linkse partijen gehad van extreem linkse groenlinks gaat het via de sp door naar centrum links daar zit de pvda en iets rechtser daarvan staat de vvd. Een echte rechtse partij zou nooit met linkse partijen kunnen regeren. Vriendelijke groeten, Robert


Marinus - 14-October-2006 @ 17:25 - - Moderate
Ik ben dus buschauffeur streekvervoer! wat ik jammer vind is dat je de klok niet kunt terug draaien! had leuk geweest om een heleboel van die aardige passagiers die aankomen rennen met hun mobieltje met een hoop gesis 40/45 te doen oplossen!!


r - 14-October-2006 @ 13:47 - - Moderate
groeten of niet; ach volgens mij valt dat probleem wel mee (niet anders dan elders) Waar ik mij aan stoor bij buschauffeurs en tram: Je moet altijd maar "weten" welke deur je wel en niet mag gebruiken. (vooral in Almere is daar nauwelijks logica in te bespeuren- afhankelijk van de dag en tijdstip) Als je "de verkeerde" deur gebruikt dan wordt je als een hond behandeld. (zowel in Amsterdam als in Almere)


Frits - 14-October-2006 @ 10:50 - - Moderate
Ik lees maar steeds dat de best.cq cond.niet vriendelijk zijn maar gaan jullie zelf eens een half jaartje proberen in het openbaar vervoer te werken.Ik denk dat jullie dat gezeik en dat gespuug van die lamaas binnen een week zat zijn.Dus komen jullie niet steeds met dat domme argument.Ik hou van het bus rijden maar het vuilnis dat je steeds meer krijgt kan beter met die andere diensttak mee!!!!!!!!


Che_Cuevara - 14-October-2006 @ 04:27 - - Moderate
Robert.... VVD links?????


Visitor - 14-October-2006 @ 00:22 - - Moderate
moeilijk he lezen en vooral het begrijpen schijnt erg moeilijk te zijn. Lees eerst eens wat de rest schrijft. En probeer het dan nog eens te lezen en te begrijpen. Maar ik weet het is heel erg moeilijk dus het geeft niet hòòr, heel veel mensen willen alleen maar lezen en niet begrijpen. Probeer het gewoon nog een keertje ooit zal je het begrijpen RESPECT


peter - 13-October-2006 @ 23:44 - - Moderate
jij scheert alles over een kam om je eigen gedrag goed te praten niet elke chauffeur of condacteur is hetzelfde hokjes gedrag noem ik dat


Visitor - 13-October-2006 @ 23:34 - - Moderate
ik had al zo`n vermoeden het het geschrevene niet begrepen werd, lezen goed lezen en dan pas reageren, maar ik weet het is moeilijk


peter - 13-October-2006 @ 23:22 - - Moderate
vooral blijven bellen als je instapt toon je niet veel respect mee daar had je het toch over respect


Visitor - 13-October-2006 @ 23:14 - - Moderate
wat mij opvalt is dat bijna iedereen een excuus zoekt voor zijn cq haar gedrag. De tram is altijd te laat en daarom groet ik niet. De conducteurs/trices of bestuurders zijn niet aardig daarom groet ik niet en blijf ik gewoon lekker bellen. En dan ook nog via deze site blijven schelden op de man die dit stukje geplaatst heeft. Getuigd ook niet van enig interlect. Misschien moesten wij gewoon maar eens proberen om respect te hebben, verdraagzaam te zijn, discipline tonen, broederschap te voelen Ik denk alleen dat er heel veel mensen zullen zijn die bovenstaande niet eens zullen begrijpen RESPECT


peter - 13-October-2006 @ 23:12 - - Moderate
en het vrouwtje achter de kassa ook niet


Felix - 13-October-2006 @ 23:08 - - Moderate
k'ga altijd naar de supermarkt, hoef je niet met de bakker te lullen.


peter - 13-October-2006 @ 23:06 - - Moderate
klopt felix dan word er gewoon de andere kant op gekeken maar een kleine groet of een knikje naar de bestuurder is geen of weinig mooite als je bij de bakker komt zeg je ook goeiemorgen mag ik een heel wit gesnijden of zoiets


Felix - 13-October-2006 @ 23:03 - - Moderate
@peter: ik hoop doorrijden. Niet alleen de bestuurder wacht; ook de rest van de tram. Ik heb geen zin om te wachten op een laatkomer die te laat van huis ging.


peter - 13-October-2006 @ 23:00 - - Moderate
als je als trambestuurder 3 keer op iemand wacht die heel hard komt aanlopen een en dank je wel kan er niet vanaf wat denk je dan dat hij of zij de vierde keer doet


Felix - 13-October-2006 @ 22:36 - - Moderate
Ik stap niet in die tram om met jou te lullen. Jij moet me naar B brengen. Ik ken jou niet en dat vind ik best. Tegen iedereen goeiedag zeggen kost tijd, opgeteld veel tijd, dat hebben we niet tegenwoordig. Pas je aan aan de tijd!


epskamp - 13-October-2006 @ 21:47 - - Moderate
ik woon hartje centrum den haag ik zie dagelijks de tram voorbij rijden. ik heb werkelijk tig aanrijdingen tram-auto zien gebeuren. ik denk dat zeker de helft gewoon komt omdat de chauffeur even asociaal doorrijdt, gewoon om voorrang te nemen. ook voetgangers springen vaak genoeg weg: de tram ramt gewoon door. a-sociaal tuig is het, ik kan niet anders zeggen. vroeger toen ik naief was groette ik ze, nu vind ik het a-sociale lui.


Robert - 13-October-2006 @ 20:28 - - Moderate
Wat je hier tegen kan doen is vooral niet op linkse partijen stemmen zoals pvda cda vvd groenlinks en de sp. Dit is allemaal het gevolg van te softe regeringen.


B. van den Heuvel - 13-October-2006 @ 20:23 - - Moderate
Als ik de metro zie aankomen kijk ik altijd goed uit of de bestuurder mij aankijkt. Zo ja, dan steek ik mijn hand op als groet. in 95% van die gevallen krijg ik die groet dan terug. Kijk, dat vind ik nu leuk en ik krijg ook sterk de indruk dat de bestuurder dat ook zo vindt.


Bernard - 13-October-2006 @ 18:09 - - Moderate
Als ik iemand binnenlaat, begroet ik die ook vriendelijk. Komt van twee kanten. Veel bestuurders nemen s'morgens een glas azijn, kijken in de spiegel, en als ze dan nog iets van een lachje bespeuren, nemen ze nog een glas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten