donderdag 15 augustus 2013

Proces-verbaal is geen vrijbrief om ambtenaar de huid vol te schelden

Proces-verbaal is geen vrijbrief om ambtenaar de huid vol te schelden
In behandeling genomen onder ID: oKyd9LMoj7bj8VE5OrwPYw

Beste burger,

Als u uw hond uitlaat op een speelterrein, en u krijgt daar dan een proces-verbaal van 75 euro voor, probeer dan zo fatsoenlijk te zijn om het verbale geweld voor u te houden.

Het is toch van de gekke dat mensen zich geroepen voelen zich niet aan eenvoudige en fatsoenlijke regels te houden?!

U bent zélf degene die de onfatsoenlijke burger uithangt. Denk daar maar eens over na... In plaats van de ambtenaar te bedreigen, kunt u dus beter uzelf eens ‘voor de bek slaan’.

Het is blijkbaar lastig voor u om een fatsoenlijke burger te blijven op het moment dat het, door uw eigen stommiteiten, geld gaat kosten.

Met vriendelijke groet,

Twan
milieuwacht bij een gemeente

Twan kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbeschoft (schelden, schreeuwen, geen respect, gemene grappen)'.
[]


   Unsubscribe    -    Subscribe
Reeds 54 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

J. - 16-August-2007 @ 17:17 - 82.72.32.55 - Moderate
Raar toch dat mensen die geen hond hebben bijna allemaal schijnen te denken dat alle hondenbezitters - allemaal, niemand uitgezonderd - hun hond overal laten poepen. WIJ DUS NIET! Onze hond WIL niet op de harde ondergrond (lees: stoep, pad, weg, straat) poepen! Waarom? Omdat wij dat onze hond zo geleerd hebben. Verder hebben wij zakjes bij ons, dat mocht het onverhoopt misgaan, we de poep netjes kunnen verwijderen. Ik vind het van de gekke dat zo'n milieuwacht meteen iedereen met een hond hiervan beschuldigt, dat zegt helaas iets over zijn intelligentie. Maar ja, hij is dan ook mileuwacht... ;) Verder: een boete van € 75 vind ik ronduit belachelijk, een idioot die een vrouw van de fiest trekt en in elkaar slaat betaalt slechts € 100... De verhoudingen qua boetes zijn belachelijk!! :(((


xxx - 4-April-2007 @ 22:11 - 62.163.149.132 - Moderate
het is een ongelooflijk communistisch systeem. ik betaal 42% belasting daarvan worden die melkerts betaald die mij bekeuren. Ik betaal belasting over alles wat ik aanschaf en betaal belasing over alles wat ik weggooi. Vb:ik koop een auto deze word gemaakt van materieel hierover betaal ik belasting hij word ontwikeld en geproduceerd over deze personeels kosten betaal ik belasting bij aanschaf betaal ik nogmaals belasting over mijn loon voor de aanschaf betaal ik belasting over het houden betaal ik belasting en over het verwijderen betaal ik belasting uiteindelijk gaat 90% naar de staat. Dus word ik als harwerkende getrouwe staatsburger nog gestraft door zo'n pisvlek die mij mijn laatste 10% wilt afpakken. Hoezo crimineel.


xxx - 4-April-2007 @ 22:11 - 62.163.149.132 - Moderate
het is een ongelooflijk communistisch systeem. ik betaal 42% belasting daarvan worden die melkerts betaald die mij bekeuren. Ik betaal belasting over alles wat ik aanschaf en betaal belasing over alles wat ik weggooi. Vb:ik koop een auto deze word gemaakt van materieel hierover betaal ik belasting hij word ontwikeld en geproduceerd over deze personeels kosten betaal ik belasting bij aanschaf betaal ik nogmaals belasting over mijn loon voor de aanschaf betaal ik belasting over het houden betaal ik belasting en over het verwijderen betaal ik belasting uiteindelijk gaat 90% naar de staat. Dus word ik als harwerkende getrouwe staatsburger nog gestraft door zo'n pisvlek die mij mijn laatste 10% wilt afpakken. Hoezo crimineel.


nog een keer twan - 11-December-2006 @ 18:25 - 213.93.110.172 - Moderate
Oh ja,nog iets.In het bericht wat ik heb geplaatst zit geen persoonlijke frustratie,iets wat andere blijkbaar wel hebben wanneer ze reageren. Ik haal er uw moeder, dochter en vrouw toch ook niet bij, laat die van mij er dan ook buiten.Noem me ook geen NSB'er, ik heb liever dat je dan naar Veldhoven komt en mij recht in de ogen kijkt wanneer je die lompe smoel van je opentrekt. Altijd makkelijk om anoniem te reageren wanneer je te schijterig bent om je naam te noemen. Trouwens,belediging van een ambtenaar in functie levert ook een PV op van een kleine 180 euro`s. Wij mogen natuurlijk niet straffen naar gedrag, maar je gedrag wordt wel gestraft. Hier komen natuurlijk weer genoeg anonieme reacties op, maar dit is de laatste keer dat ik deze pagina bekijk dus zal het me wat. Veel plezier.


twan - 11-December-2006 @ 17:59 - 213.93.110.172 - Moderate
Er werd mij laatst een vraag gesteld om aan te geven wat mijn ervaring was met lastige burgers. Dat kwam net op het moment dat ik een snotneus van 19 jaar tegenkwam die aangaf zijn handen niet thuis te willen houden. Vandaar mijn bericht aan u.Blijkbaar zijn er heel wat mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen, toch raar dat a-socialitiet belangrijker is dan goed fatsoen.De opmerking "ga boeve vange" is ondertussen achterhaald en een uiting van iemand die niet meer weet wat hij wil zeggen.Wij zijn er om de politie de kleine overtredingen uit handen te nemen zodat die meer tijd hebben om "boeven te vangen",geef mij die persoon met de schijtende hond maar.Ieder het zijn.We zijn allemaal wel eens een boefje maar dat neemt niet weg dat je altijd maar met je grote bek klaar moet staan.


Visitor - 11-December-2006 @ 11:13 - 195.86.249.34 - Moderate
@Robert Geldrop.....Blijkbaar heeft jou moeder je verstoten omdat je te dom was en je vrouw je verlaten omdat ze slimmer was. Wanneer je zelf je leventje niet meer op een rijtje hebt staan moet je een ander niet gaan vergelijken met jezelf. Ook daar kan de gemeente je bij helpen (maar daar hebben we er al genoeg van).


nog een boa - 11-December-2006 @ 10:42 - 195.86.249.34 - Moderate
Leuke reacties, erg duidelijk is wel dat Nederland bestaat uit normale Nederlanders en lompe boeren. Helaas zitten d`r toch nog hol- bewoners tussen die vergeten zijn hun oogkleppen af te zetten. Zolang alles maar om hun eigen wereldje draait is alles goed. Ik zou ook graag zien dat de boetes veel hoger waren maar die prijzen worden landelijk bepaald, ook gaat dit geld niet naar de gemeentekas maar wordt hiermee gewoon de Nederlandse geldkist gevuld. Deze boa- lui zijn er wel gekomen omdat er te veel hol- bewoners waren die de regels aan hun laars lappen. Ook mooi om te lezen is dat iemand zich een groter persoon voelt omdat hij beter diploma heeft. Er zij dus ook hoog opgeleide aso`s. Maar goed dat niet alle boa`s een ID-baanje hebben. De volgende keer zwaaien we ook eerst met ons diploma.


Jan-Peter - 9-November-2006 @ 15:46 - 148.200.1.3 - Moderate
Normen en waarden zijn belangrijk voor een samenleving.


Joop - 2-November-2006 @ 22:41 - 80.57.106.225 - Moderate
Ik kom vandaag thuis na 12 uren met school bezig te zijn geweest moe en voldaan maar kom erachter dat ik vanmiddag in mijn haast mijn schoenen niet uit heb gedaan bij de deur, en mijn hele huis onder de schijt. Ik ben nu echt zwaar ziek van die asos met hun kutbeesten. Wat ik me wel afvraag, waarom betaald men hondenbelasting, de gemeente doet er niks aan, schaf die belasting af en verdubbel de boete, dan heeft geen enkele hondebezitter meer zinnig weerwoord


K - 26-October-2006 @ 16:25 - 82.72.29.164 - Moderate
Gelukkig laat ik mijn hond op de goede plek uit.. wat een boete zeg! Daar kan de gemeente ambtenaar leuk vanuit eten met z'n collegae! Maar... als ik op datzelfde veld geregeld een manspersoon tegen kom - zonder hond - die voor iedereen z'n broek laat zakken, is dat blijkbaar niet strafbaar.Hmmm... zeker familie van de bewuste agent. Trouwens, Nederland holt achteruit waar het de politie betreft: een flink aantal pleegt zelf overtredingen. De manspersoon is blote k*nt kon geen kwaad volgens de politie, hij liep daar wel vaker - vertel mij wat nieuws - en had geen kwaad in de zin... En als mijn dochtertje dat moet aanschouwen? Ik zie liever een hondendrol teveel dan een loslopende idioot die eigenlijk aan de riem afgevoerd hoort te worden.. Och ja.. wat is politie tegenwoordig nog...?!


Bulder - 17-October-2006 @ 22:29 - - Moderate
Wanneer mag ik dan wel op je schelden?


ach man zoek een leven - 16-October-2006 @ 20:05 - - Moderate
de meeste boetes slaan ook nergens op, oh een hondenpoepje, BOETEN zal je meneer, te hard gereden BOETEN zal je ,uw parkeerbon is verlopen, U zult BOETEN, wat is dit voor onzinbeleid!? ze zouden bij de overheid de energie in moordzaken moeten steken, verkachtingen, pedo's en noem het maar op die worden niet gepakt, achter een boom staan met een flits apparaat is kennelijk belangrijker, want ja wat is gevaarlijk een loslopende killer, of iemand die 5km te hard rijd, ga nadenken mensen!!!!


Che_Cuevara - 15-October-2006 @ 09:10 - - Moderate
Je mag schelden ter waarde van je boete.


Che_Cuevara - 15-October-2006 @ 01:12 - - Moderate
@René Jij ook


Che_Cuevara - 15-October-2006 @ 01:10 - - Moderate
@sjors Ja mag je, en ik jou


Butcher - 14-October-2006 @ 17:40 - - Moderate
OK, wat is er mis met BOA's ??


@ Butcher - 14-October-2006 @ 17:40 - - Moderate
Jammer Jan, flinke schaal, riant salaris en schijt aan de burger! ????????? dat klinkt als..... B O A max haalbare voor jou vrees ik, sukkel


Jan - 14-October-2006 @ 17:28 - - Moderate
@Butcher: ga zo door en ge zult bij de 1e de beste herindeling vliegen.


Butcher - 14-October-2006 @ 17:13 - - Moderate
Jammer Jan, flinke schaal, riant salaris en schijt aan de burger!


Felix - 13-October-2006 @ 23:06 - - Moderate
De BOA moet niet zeuren maar gewoon de troep opruimen. Hij is toch ambtenaar in dienst van de overheid? Nou dan; handen uit de mouwen!!


HR - 13-October-2006 @ 22:51 - - Moderate
Dan kan Butcher misschien wel BOA worden?


jan - 13-October-2006 @ 19:21 - - Moderate
Butcher zal ook geen werk hebben; welke baas zit op zoveel onbenul te wachten.


jan - 13-October-2006 @ 16:49 - - Moderate
BOA = bijzonder onwetend ambtenaar


Butcher - 13-October-2006 @ 16:34 - - Moderate
Tja is ook zo`n op de samenleving terende werkloze tokkie, ga jezelf nuttig maken ipv de sociale dienst uitkleden....."ik wil alleen profiteren, verteren en het mag niks kosten", braakmiddel....


Maurits - 13-October-2006 @ 16:30 - - Moderate
Hoe verklaar je het volgende: Ik reis met de trein van Brussel naar Rotterdam. Ik besluit een eindje te gaan lopen en kom een kennis tegen. Zit met hem te praten. Ben een beetje verkouden en mijn neus begint een beetje te lopen, Ik haal mijn zakdoek uit mijn zak. Allemaal logisch. Maar met het uithalen van mijn zakdoek valt ongemerkt een klein papiertje uit mijn zak! Dit wordt door twee agenten die een paar banken verder zitten opgemerkt. Met veel poeha en heleboel geblaf wordt ik te kakken gezet. 50 Euro boete is mijn deel. Maar de heren vonden dat niet genoeg. Ik had het papiertje ondertussen ook nog niet opgeraapt, dus wederom 50 Euro. Ik heb de boetes betaald met een wrange nasmaak. Dit soort gedrag maakt dat ik en mijn medeburgers jullie soort niet pruimen!


paul - 13-October-2006 @ 15:54 - - Moderate
De ambtenaar heeft gelijk. De vervuiler moet het zelf maar opruimen. gewoon een schepje mee en thuis in de kliko. Ik betaal rioolrecht, maar dat geeft me nog niet het recht overal mijn behoefte te doen. Schamm jullie voor jullie oliedomme reacties. Zou fraai zijn als jullie het voor het zeggen hadden.


Tja - 13-October-2006 @ 15:08 - - Moderate
Een boete van een gepromoveerde straaten veger komt nu eenmaal dubbel zo hard aan !!! Het is nooit leuk om een bekeuring te krijgen van iemand die veeeeeeeeel lager dan jij geschoold is !!! Maar wees niet bang, ik verbrand alles waar mijn persoonsgegevens op staat en als u dus een vuilniszak van mij vind zult u geen brief van me vinden, waardoor u geen bekeuring kunt schrijven en ik u geen homosexueele kankerlijjer hoef te noemen. We kunnen hier dus praten over een win win situatie !!!


Berend - 13-October-2006 @ 14:03 - - Moderate
Ik schijt als mens toch ook niet midden op de weg! Sowieso dierenbezitters in grote steden: schaam u! M.a.w.: ik geef u gelijk!


Luuk - 13-October-2006 @ 13:36 - - Moderate
Wat jammer dat sommige mensen deze site gebruiken om elkaar af te branden ipv een gegrond antwoord te geven op de kwestie. Ik geef de ambtenaar groot gelijk. Mensen worden steeds onbeschofter. Als je een hond aanschaft moet je ook de verantwoordelijkheden nemen die daarbij komen en niet je hond in een speeltuin of zoiets dergelijks uitlaten. Als je zelf een kind hebt zul je dat vast wel beter begrijpen. Ik ben 22 en heb nog geen kinderen maar ik kan me het standpunt erg goed voorstellen. Euro 75,= is tegenwoordig veel geld (teveel naar mijn mening) maar het is terecht dat hier een boete tegenover staat. Ik begrijp best dat je boos wordt als je een bekeuring krijgt (zou ik ook worden) maar laat tenminst zien dat je fatsoenlijk bent opgevoed!! (hoop ik)


Butcher - 13-October-2006 @ 12:45 - - Moderate
fransebulldog, leer schrijven joh, werkloze, op de samenleving terende Tokkie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten