donderdag 15 augustus 2013

U moet niet denken dat u meteen geholpen kan worden

U moet niet denken dat u meteen geholpen kan worden
In behandeling genomen onder ID: b9rq5qoPHA1o_YJ5r6PlUA

Beste burger,

Als ambtenaar ben ik boos op u. Want u komt altijd met een negatieve houding binnen; ongeduldig en kwaad. U moet niet denken dat u meteen geholpen kan worden.

Bij de dokter moet u ook gewoon wachten. Als ik mijn koffie drink, betekent dat niet dat ik pauze heb. Ik ben snel klaar met u als u mij juist bejegend. Ik heb namelijk wat u wilt. Dus mag u daarop best even op wachten.

Met vriendelijke groet,
Bas Koetsier
medewerker Burgerzaken bij de gemeente Delft


Koetsier kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'ongeduldig (burger eist dat hij meteen geholpen wordt)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


   Subscribe
Reeds 28 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Anne - 24-April-2008 @ 11:13 - ^Env( - Moderate
Inderdaad, de reacties zijn niet van de lucht, ten eerste valt op dat de meeste mensen niet weten hoe hard er gewerkt wordt door gemeente ambtenaren en helemaal bij de afdelingen publiekszaken, ik zou zeggen loop eens een dagje mee, dan weet u tenminste waar u over praat. Ten tweede valt op de een aantal mensen niet foutloos schrijven kan. Ik kan u uit ervaring mededelen dat sommige burgers uitblinken in (sorry u bent begonnen met het gebruik van het woord) hufterigheid. De meeste mensen vragen niet om een dienst, maar eisen. En de arrogantie van sommige mensen is niet van de lucht. Ik zou u willen vragen. U staat vrij om te reageren maar houd het een beetje fatsoenlijk, dat siert u beter. En nog een tip praat alleen daarover waar u verstand van heeft. Hartelijk dank voor uw begrip.


untraceable - 1-April-2008 @ 20:02 - ^Env( - Moderate
eigenlijk moet jij gewoon niet zo zeiken en gewoon je werk doen bas, had je maar wat beter je best moeten doen op school hé , school is de basis


koffie - 19-June-2007 @ 23:21 - 80.60.38.52 - Moderate
Bij de dokter kom ik in negen van de tien gevallen er beter uit...


gonna get yaa - 28-May-2007 @ 23:26 - 84.29.183.181 - Moderate
jij durft zeg...ik heb namelijk wat u wil...gonna get yaa.....


fuck a duck - 2-December-2006 @ 00:37 - 62.58.234.65 - Moderate
Dus u beschouwd koffie drinken als werk.


Robert - 14-November-2006 @ 13:15 - 212.78.163.78 - Moderate
Beste Bas, Als inwoner van Delft ben ik zeer te spreken over de balieservice bij de gemeente. Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan en vlot geholpen. Zelfs toen ik een keertje niet alle papieren bij me had, bleek dat geen probleem. Misschien helpt het dat ik altijd met een positieve verwachting naar de gemeente ga als ik iets nodig heb. Ik wens je nog veel plezier in je werk!


Thijs ambtenaar - 6-November-2006 @ 17:09 - 80.127.110.18 - Moderate
Beste Bas, Misschien heb je gelijk voor wat betreft de ongeduldigheid van sommige mensen, maar de houding die je aanneemt met 'ik heb namelijk wat u wilt. Dus mag u daar best even op wachten' is mijns inziens niet de wijste. Ik denk niet dat de ongeduldige mensen door deze houding meer respect voor je krijgen, eerder meer irritatie (ookal is het onterecht). Dat neemt niet weg dat de mensen die hier reageren eens wat verder moeten kijken dan hun neus lang is. De lange wachttijden zijn namelijk ook vaak omdat er op een reactie van een andere instantie gewacht moet worden. Veel succes nog met je baan, het is niet de eenvoudigste. PS: Even iets over het koffiestereotype: ik weet uit ervaring dat er in het bedrijfsleven niet minder koffie wordt gedronken dan in het gemeentehuis.


Bas koetsier - 3-November-2006 @ 12:25 - 82.171.115.59 - Moderate
Uw reaties geven al weer aan dat u zelf ook niet bij de AH wil gaan wachten. De arrogantie om niet een ander zijn mening dan wel verhaal te accepteren. Denken dat u alles mag, maar geloof mij, ik heb het laatste woord en dan mag u het formulier nog een paar keer gaan invullen.


V'nes-ambtenaar - 27-October-2006 @ 15:11 - 195.86.121.2 - Moderate
Truida, zelf behandel ik ontheffingsaanvragen. Dat wil ik zorgvuldig doen. De brief moet helder zijn, de ontheffing juridisch dichtgetimmerd. En dat kost tijd. Als je voor onderzoek naar de dokter gaat krijg je ook niet dezelfde dag de uitslag mee.


Peter - 26-October-2006 @ 17:53 - 62.58.234.65 - Moderate
Dat denk ik ook niet, maar het zou wel moeten!


Gijs Steijn - 26-October-2006 @ 13:34 - 217.68.49.65 - Moderate
Alle kantoren met een eigen kamer voor de chef getuigen van minachting voor de medewerkers!


een beetje dimmen - 25-October-2006 @ 19:02 - 62.58.234.65 - Moderate
Wat een idiote klachten! Een ambtenaar heet in het Engels "Civil Servant". Dienaar van de burgerij, derhalve. Dus ...


piet de jong - 25-October-2006 @ 09:25 - 82.168.111.220 - Moderate
zo, het is weer eens duidelijk hoe hufterig de meeste mensen in nederland wel niet zijn. en maar klagen en maar ambtenaren beledigen. deze ambtenaar heeft groot gelijk! deze zelfde hufters zitten in werktijd ontzettend hun best te doen om hun werk te drukken, prive te bellen, kantoorartikelen van de baas te stelen, hun eigen klanten als vuil te zien, etc. de ambtenaar moet (en dat doet hij zeker!) de client als klant benaderen, maar jullie moeten dat ook naar hem doen. trouwens, wat doen jullie bij deze ambtenaar? als je werk hebt, heb je toch niets te doen bij het gemeentehuis? oh, jullie zijn allemaal zeker van die werkschuwe uitkeringstrekkers die hun geld komen opeisen, waar deze zelfde ambtenaar hard voor moet werken zodat zijn belastinggeld naar jullie gaat....


truida - 24-October-2006 @ 21:56 - - Moderate
bij een arts word ik in iedergeval dezelfde dag nog geholpen, dat kan ik van de gemeenteambtenaar niet zeggen ,dat is eerst bellen,dan krijg je te horen dat je per email een afspraak moet maken dat gedaan hebbende duurt het nog een week voor je kan komen, hoezo ongeduldig.


Visitor - 24-October-2006 @ 21:56 - - Moderate
http://home.planet.nl/~jan83024/DVDFab.Platinum.v 3.0.1.0.Cracked-EXPLOSiON.zip


evert - 24-October-2006 @ 20:57 - - Moderate
Beste Bas, Het begint met een vergelijking tussen Bas en een dokter? Welterusten!


evert - 24-October-2006 @ 20:57 - - Moderate
Beste Bas, Het begint met een vergelijking tussen Bas en een dokter? Welterusten!


Daan - 24-October-2006 @ 09:55 - - Moderate
U bent zo'n type dat bij AH al begint te kermen bij de kassa als er 3 mensen voor U staan. U bent overheidsdienaar.....servicegericht, klantvriendelijk etc. Hoogste tijd voor een cultuuromslag.


Kjoen - 23-October-2006 @ 21:46 - - Moderate
Beetje verdrietige stelling. Dit lijkt mij toch een staaltje machtsmisbruik. Dat er rijen ontstaan, is helaas niet altijd te voorkomen maar werk dan in ieder geval aan de beeldvorming. Als er één balie open is en achter de balie tien mensen met elkaar overleggen, krijg je gegarandeerd vragen. Regel dat overleggen of een (korte) pauze niet zichtbaar is voor het publiek en je hebt al veel gewonnen. En verander je houding in dienstverlenend in plaats van arrogant (zaoals bij deze steller).


Fritzz - 23-October-2006 @ 19:01 - - Moderate
Als ik bij jou aan de balie kom zal ik je direkt helpen!


Albert - 23-October-2006 @ 17:54 - - Moderate
Dit is het ultieme vorbeeld van een ambtenaar: Zelfvoldane hufter die direkt onslagen moet worden.


Peter - 23-October-2006 @ 14:56 - - Moderate
Deze site kan beter geloten worden. 5 hufterige reakties op een stelling. De ambtenaar had het iets aardiger kunnen zeggen, maar heeft in principe gelijk. Voor de gefrustreerden: wijzig je internet abonnement eens bij UPC, casema, etc. De klantvriendelijkheid van ambtenaren komt dan als een verademing over. Groeten Calcentermedewerker van UPC.


Peter - 23-October-2006 @ 08:52 - - Moderate
Beste Bas, Ik heb iets wat u wilt hebben. Dat heet ook wel machtsmisbruik. Wilt u er ook nog wat onder tafel voor hebben soms?


Hans - 22-October-2006 @ 17:09 - - Moderate
vooral gemeente-ambtenaren zijn erg luie donders.


joep - 22-October-2006 @ 10:25 - - Moderate
Je blinkt uit in hufterig gedrag. Wie denk je wel dat je bent. De sic moet je maar eens gauw op de vingers tikken. Bij herhaling het stadhuis uit jagen.


burgerin - 22-October-2006 @ 09:10 - - Moderate
U hebt het hoog in uw bol.


ikke - 22-October-2006 @ 00:54 - - Moderate
U drinkt koffie buiten de pauzes????????? U loopt de kantjes eraf!


chef - 22-October-2006 @ 00:53 - - Moderate
alle plaatsen met een wachtkamer getuigen van minachting voor de klant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten